TESS Rally

Brasov, 18 oct. - 19 oct. 2019
www.raliulbrasovului.ro

>


  Clasamente 2019
 Clasamente complete


  Suntem pe Facebook

Sorin Badea vine la Brasov cu arme noi

Data: 19 Martie 2016 / Raliuri

Sorin Badea vine la Tess Rally 45 Pro-X cu un model de top, Ford Fiesta R5 Evo, dar si cu un nou copilot, Botond Csomortani. Badea a facut pasul de la Lancer EVO X la Fiesta R5 in sezonul trecut, primul contact cu noua masina avandu-l la Sibiu. Desi a pilotat R5-ul si pe macadamul de la Iasi, etapa de la Brasov va fi inca una de acomodare pentru intreaga echipa, Badea/Csomortani/R5 Evo. Cu cateva zile inainte de inceperea noului campionat, Autorally a stat de vorba cu Sorin Badea. Interviul este reprodus mai jos

Cu ce copilot si cu ce masina vei concura la Brasov?
In sezonul competitional 2016 voi avea in dreapta mea un nou partener in masina de concurs, pe Dl Botond Csomortani, copilot cu mare experienta competitionala si cu rezultate remarcabile in ultimii ani alaturi de fostul sau coechipier. Pe Boty il cunosc de foarte multi ani si pe langa respectul meu pentru cariera prodigioasa de copilot, il indragesc foarte mult pentru firea lui calma si echilibrata si pentru familia sa minunata. La Brasov, in Tess Rally 45 Pro-X, ne vom alinia la start cu un Ford Fiesta R5 Evo pus la dispozitie de echipa italiana Bernini Rally.

Ce obiectiv v-ati propus pentru Tess Rally 45 Pro-X?
La etapa brasoveana ne-am propus sa avem un parcurs coerent, de adaptare la noua masina si la noile conditii regulamentare si sa incercam o clasare cat mai buna in treimea superioara a clasamentului general al cursei.


                                        Simulare a design-ului grafic pentru sezonul 2016     

Care este obiectivul pentru sezonul 2016?
Referitor la obiectivele sportive pentru sezonul 2016 pe care doriti sa le cunoasteti, in acest moment nu pot si nu doresc sa dau informatii si nici sa stabilesc un target orientativ, pentru ca la aceasta ora bugetul necesar pentru participarea la toate cele 8 etape din CNRD 2016 nu este acoperit integral pentru echipaj si masina de concurs; in functie de nivelul resurselor certe ce vor fi constituite probabil pana la urmatoarea etapa, voi putea stabili si numarul de etape la care vom lua startul si consecutiv un obiectiv oficial pentru echipaj. In orice caz si indiferent de numarul de etape la care ne vom alinia la start, atat eu cat si Boty dorim sa capitalizam impreuna experienta importanta pe care o avem amandoi in raliurile din Romania, ceea ce ne va permite probabil sa generam un parcurs cu rezultate progressive, consistente in puncte in clasamentul general si fara incidente majore.                         

Ce parere ai despre noul regulament al Campionatului National de Raliuri Dunlop?
Noul regulament CNRD este mai complex, adaptat in spiritul si litera celor mai recente reglementari FIA pentru campionatele Europene si Regionale din Europa, cu mai multe restrictii si conditionari pentru echipaje si materialul de concurs, unele utile si logice care au ca scop scaderea generala a costurilor, altele care sunt probabil prea subtile pentru intelesul meu…, iar cu titlu personal, consider ca regulamentul disciplinar in noua versiune este cel putin este o exagerare, daca nu cumva un abuz  mai ales in privinta penalitatilor pecuniare administrabile sportivilor; atata vreme insa cat aceste prevederi regulamentare nu au fost contestate pe cale legala in Adunarea Generala de catre Cluburile afiliate FRAS - cei care au acest drept, parerea mea personala este irelevanta.


                                Sorin Badea, cu Fiesta R5 pe Transfagarasan (Foto: Liana Toma)

Ce parere ai despre noul format al raliurilor?
Noul format al raliurilor cu o concentrare mai mare a activitatilor si reducerea cu o zi a programului de recunoasteri + raliu, este o masura logica in vederea scaderii costurilor asa cum spuneam anterior si salut aceasta decizie, pe de alta parte insa, adaugarea in calendarul competitional 2016 a unui raliu in plus fata de anul competitional precedent este o masura care scapa nu numai logicii evocate anterior dar care nu este concordanta cu solicitarea majoritatii sportivilor din campionat care doresc scaderea numarului de etape la maxim 6/sezon.

Te rog sa transmiti un mesaj catre spectatorii care vor fi pe marginea probelor la Brasov.
In incheiere doresc sa-i salut pe toti cititorii revistei Autorally si pe fanii raliurilor de la Brasov, in mod special pe cei care ne vor sustine de pe marginea probelor speciale, sa-i rog sa respecte cu rigurozitate si seriozitate regulile de securitate a spectarorului si sportivilor, sa aiba parte de vreme frumoasa si de un spectacol automobilistic desavarsit. Pe curand!

Dan Terea
Echipa Autorally

Raliuri

  • CNRD
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Super Rally

Altele

  • Stiri