Rallye de France

Franta, 06 apr. - 09 apr. 2017


  Suntem pe Facebook

Raliul Monte Carlo: Sebastien Ogier, la prima victorie pentru M-Sport

Data: 22 Ianuarie 2017 / World Rally Championship

Castigatorul ultimelor 4 sezoane ale Campionatului Mondial de Raliuri, Sebastien Ogier, a inceput cu dreptul noua era WRC. Francezul a iesit invingator la prima etapa in care a pilotat noul Ford Fiesta WRC pentru noua sa echipa, M-Sport. Jari-Matti Latvala a obtinut "argintul" la revenirea Toyotei in campionat, in timp ce Ott Tanak a reusit, in ciuda problemelor tehnice, sa incheie pe ultima treapta a podiumului. Conditiile de la Monte Carlo au fost inselatoare, punand probleme concurentilor, iar managementul pneurilor a fost inca o data foarte important.

Toata lumea a asteptat cu interes inceputul sezonului, noul regulament facand masinile mai puternice, mai rapide si mai agresive. Retragerea surprinzatoare a constructorului Volkswagen dupa castigarea celui de-al patrulea titlu si "repartizarea" fostilor sai piloti la celelalte echipei, precum si revenirea Toyota si Citroen, au sporit interesul asupra Raliului Monte Carlo. Din pacate, etapa monegasca a inceput tragic, un spectator decedand joi pe chiar prima speciala, atunci cand masina lui Hayden Paddon a iesit spectaculos in decor. Proba a fost anulata iar Hyundai a decis retragerea echipajului implicat in incident in semn de respect.

Colegul lui Paddon, Thierry Neuville, s-a instalat in fruntea intrecerii inca de joi si si-a marit treptat avansul in fata urmaritorilor sai pe percursul zilei de vineri. Sebastien Ogier a pierdut mai mult de 40 de secunde in dimineata de vineri in urma iesirii de pe traseu si a impotmolirii masinii sale in zapada. Ulterior, campionul francezul a recuperat pozitiile pierdute in clasament ajungand pana pe 2, dar nu tinea pasul cu Neuville. Sambata, Ogier a crescut ritmul si a reusit sa scada handicapul fata de prima pozitie sub un minut. Raliul s-a decis pe ultima proba de sambata, PS 13, cand Neuville a lovit cu roata dreapta spate un cap de pod. Suspensia spate a masinii sale a fost distrusa si la fel si sansele la prima victorie din 2017. 

Ogier incepea ziua de duminica de pe prima pozitie, cu un avans de 47.1 secunde in fata coechipierului Ott Tanak si peste 2 minute si 20 secunde in fata lui Jari-Matti Latvala. Nu i-a fost foarte greu francezului sa gestioneze ultimele 4 speciale, mai ales ca una dintre ele a fost anulata din motive de securitate, obtinand o victorie mult asteptata de cei de la M-Sport. Echipa britanica a fost foarte aproape sa reuseasca dubla insa motorul Fordului Fiesta WRC al lui Tanak nu a functionat in parametrii normali si reusit cu greu sa ramana pe podium. Latvala obtine o neasteptata pozitie secunda pentru Toyota iar Hyundai a trebuit sa se multumeasca doar cu locul 4 adjudecat de Dani Sordo.  

Citroen a avut un raliu dezamagitor. Masina lui Stephane Lefebvre a avut probleme de transmisie in prima seara oprindu-se pe proba, iar Kris Meeke a abandonat dupa o iesire in decor. Craig Breen s-a clasat pe 5 pilotand modelul de anult trecut, DS3 WRC. Cel de-al treilea Ford Fiesta WRC, pilotat de Elfyn Evans, a incheiat intrecerea pe 6. Juho Hanninen a dat primul sperante echipei Toyota insa a abandonat de pe a treia pozitie dupa ce a intrat intr-un copac si a provocat stricaciuni suspensiei sale. Punctele suplimentare acordate in urma rezultatelor de pe power stage au mers catre o parte din perdantii raliului. Thierry Neuville a obtinut prima pozitie a ultimei speciale, fiind urmat de Stephane Lefebvre si Juho Hanninen.

Negasindu-si echipa in prima categorie, Andreas Mikkelsen a pilotat la Monte Carlo pentru Skoda Motorsport in WRC2. El a castigat detasat "liga secunda" a campionatului mondial, ocupand si a saptea pozitie in clasamentul general. In Top 10 general au intrat si ceilalti ocupanti ai podiumului WRC2, Jan Kopecky (Skoda Fabia R5) pe 8 si Bryan Bouffier (Ford Fiesta R5) pe 10. Pentru Simone Tempestini, Raliul Monte Carlo a reprezentat debutul cu noua masina (Citroen DS3 R5) intr-o etapa de mondial. Este bine ca acesta nu a fost unul dintre raliurile in care va puncta in acest an in WRC2 pentru ca problemele tehnice l-au fortat pe campionul roman sa abandoneze. Este stiut faptul ca fiabilitatea modelului R5 de la Citroen nu este punctul sau forte dar speram ca Simone sa nu mai aiba parte in celelalte etape de asemenea dezamagiri.

Urmatoarea etapa a Campionatului Mondial se va desfasura pe zapada din Suedia intre 9-12 februarie.

Dan Terea
Echipa Autorally

Raliuri

  • CNRD
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Karting

Altele

  • Stiri