Cotnari Rally Iasi

Iasi, 08 sep. - 09 sep. 2017
www.raliul-iasului.ro


  Clasamente 2017
Clasament general
1.  B.Marisca173.0
2.  D.Girtofan130.0
3.  V.Porcisteanu116.0
4.  S.Tempestini100.0
5.  F.Tincescu52.00
Clasament echipe
1.  Napoca Rally Academy334
2.  Prorally Team Brasov293
3.  DTO - Tellur Rally Team267
4.  Omega Rally Team205
Clasament juniori
1.  M.Muresan112.0
2.  D.Budai97.00
3.  N.Maior83.00
4.  A.Girtofan57.00
5.  S.Timisica47.00
Clasa 2
1.  B.Marisca126.0
2.  D.Girtofan98.00
3.  S.Tempestini76.00
4.  Z.Juhos39.00
5.  S.Badea18.00
Clasa 3
1.  V.Porcisteanu120.0
2.  F.Tincescu62.00
3.  M.Mihalache43.00
4.  A.Grigore30.00
5.  G.Szabo27.00
Clasa 5
1.  A.Raspopa92.00
2.  A.Teslovan85.00
3.  G.Ene35.00
4.  C.Toader27.00
Clasa 7
1.  M.Manole72.00
2.  C.Grigoriu48.00
3.  A.Coreanu27.00
Clasa 9
1.  R.Necula84.00
2.  B.Vrabie83.00
3.  C.Szabo80.00
4.  N.Maior74.00
5.  M.Muresan62.00
Clasa 11
1.  J.Tatu78.00
2.  T.Abraham46.00
3.  A.Mihalache44.00
4.  R.Nechifor35.00
5.  D.Dinu29.00
Clasa 12
1.  R.Cotut66.00
2.  A.Minea51.00
3.  G.Badea21.00
4.  M.Beldie19.00
5.  R.Gilles12.00
Vehicule istorice I2
1.  D.Alexandrescu30.00
2.  A.Agapian15.00
Vehicule istorice I3
1.  G.Stanciu102.0
2.  A.Brajkovic44.00
3.  P.Constantinescu41.00
4.  M.Bucovicean35.00
5.  D.Alexandrescu14.00
 Clasamentele complete


  Suntem pe Facebook

Fumuri: "Cu barca pe Somes"

Data: 10 Mai 2017 / Raliuri

Poti sa parcurgi traseul unui raliu cu aproape orice masina. Totusi, un Peugeot 508 nu este cea mai buna alegere dar daca asta a fost masina cu care m-a trimis Federatia, am acceptat-o cu bratele deschise. Prin controalele orare ni se ura “vant in pupa”, “drumuri bune” sau “aveti grija cu corabia” ceea ce destindea atmofera dar ne facea sa ne simtim putin iesiti din schema.

Ei bine, schema era cu totul alta ca la celelalte raliuri. Importanta si dimensiunile organizatorice ale etapei s-au simtit de cand am ajuns la secretariat sa ne inscriem la recunoasteri. Probele lungi le stiam dar Florestiul si superspeciala au fost o incercare inedita, dar pana la urma au contribuit la un mare, mare succes. Sunt convins ca eforturile au fost considerabile ca sa se ajunga la desfasurarea care a avut loc si chiar daca suntem fani sau nu ai echipei NRA, ghinionul lui Simone nu il meritau oricum privim istoria echipei. Lucrurile stau putin altfel cu Florinel Tincescu care a mers intr-un ritm extraordinar dar care nu reuseste sa duca la bun sfarsit raliurile pe care le incepe cu aplomb. Ceva nu se leaga cu acest pilot talentat si asteptam cu totii sa se termine o data cu perioada neagra si sa se bucure de rezultatele de care este capabil. Unii spun ca este dur cu masina, altii ca masinile nu sunt bine pregatite, altii ca merge peste limitele lui. Adevarul in care cred este ca poate sa se lupte la varf cu orice masina, ca este mult mai matur decat varsta biologica si ca va fi unul din cei care ar putea sa se bata la titlu absolut intr-o zi. Dar participarea lui in raliuri atarna in fiecare secunda de un fir de par. Si asta este un mare stres.

Acest stres se pare ca nu il mai are Vali Porcisteanu, cel care parca este un cu totul alt pilot. Mult mai asezat, mai focusat pe rezultat, mai pregatit psihologic pentru un sezon care se castiga nu doar prin viteza ci si prin strategie. Dupa ce va castiga titlul clasei3 (ceea ce este foarte probabil) ar fi un moment ideal sa fie sustinut catre un sezon cu un R5. Probabil ca ar fi cel mai bun lucru care s-ar intampla pentru raliurile din tara: un duel Simone vs Vali ar fi un fel de Solberg vs McRae sau Schumacher vs Hakkinen. Acum cine este Schumacher si cine este Hakkinen, alege fiecare dupa cum vrea. Dar acceptam ca ar putea fi o mare batalie si un mare avant pentru audienta curselor.  

Dar sa revenim la BT Transilvania Rally powered by Ford si la performerii ei. Asa cum am fost privati de o batalie Simone - Basso am fost privati de multe dueluri care nu s-au produs din cauze tehnice, de alegerea anvelopelor sau de accidente. Am avut insa parte de o revenire foarte frumoasa, cea a lui Norbert Maior care a facut un raliu de zile mari. O fi avut 180cp, sute de recunoasteri, anvelope de Formula1, Nos in portbagaj, in acest punct al discutiei, nu mai conteaza. Am vazut, inca o data, ca acest copil poate sa piloteze foarte tare si sa nu greseasca. Proba Belis, PS2, arata ceva ce ne aduce aminte de Badiu la Arad in 2016. Ceea ce s-a intamplat la Brasov a fost pedepsit si e normal sa-si ia portia de huiduilei si sa duca o perioada umbra unui furt dar cand face un raliu impecabil, este de datoria noastra sa-l aplaudam. Cat despre altii, au fost multi care au fost tradati de echipele lor tehnice, de colegi de la care au inchiriat masini, de propriile frici de a merge mai repede sau pus si simplu au mers in ritmul lor, cu rezultatele pe care le merita. Si ei sunt cei care duc greul campionatului, nu varfurile. Varfurile sunt vazute, chiar daca abandoneaza la un moment dat.  Puse una peste alta, a fost un eveniment in fata caruia ne scoatem palaria. 

Rally Radio-ul a fost una din cele mai bune miscari de PR pe care le-am vazut de cand ma intereseaza cursele si actiunile de expunere ceea ce ne repune pe tapet multe alte actiuni ale echipei NRA care au promovat sportul cu motor atunci cand poate nu erau obligati sa o faca.

La un moment dat m-am dus in parcul de service la Marco sa il asigur ca imi iau foarte in serios rolul de pilot al masinii 00 si ca orice frecusuri intre noi nu au nicio relevanta in cursa. Nu m-a lasat sa vorbesc si mi-a adus aminte ca am fost neprofesionist cand i-am criticat in articolul despre excluderea lui Norbert. Parerea mea este ca ce au facut ei a fost neprofesionist dar acum am trecut peste ce s-a intamplat. Ceea ce au facut din Raliul Clujului este o mostra de cum ar putea arata motorsportul din Romania asa cum ni-l dorim cu totii.  Iar ca un mare anti-fan al furturilor si al arogantelor celor cu putere sunt nevoit sa spun “Bravo, NRA, ati facut o treaba excelenta!” Si ca sa nu uitam de titlu care nu se refera la Peugeot-ul 508 care s-a comportat nesperat de bine, stiati ca la Cluj au fost angajati scafandri care asteptau intr-o barca sa sara in cateva secunde in apa, in caz ca unul din concurenti ajungea in Somes?

PS.  Fotografia este preluata de la Radio Romania Cluj si il infatiseaza pe Bogdan Marisca intr-unul din cele 14,000 de roluri pe care le-a avut la Raliul Clujului. Doar el stie cum a reusit sa se detaseze pe probe de toate problemele si sa bata etapa romaneasca. Poate ca cineva ar trebui sa ii aduca aminte ca nu mai e la prima tinerete si sa o lase mai moale. Sau mai bine nu. Cine stie, daca Simone mai are vreo doua ghinioane, stiti ce vreau sa spun....

Credit Foto: Radio Romania Cluj

Andrei Mitrasca

Raliuri

  • CNRD
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Karting

Altele

  • Stiri