Trofeul Opel

Brasov, 14 oct. - 15 oct. 2017
www.trofeulopel.wordpres.com

>


  Clasamente 2017
Clasament OPEN
1.  P.Andronic115.0
2.  A.Dumitrescu108.0
3.  L.Radut104.0
4.  B.Cuzma78.00
5.  C.Stratnic73.00
Clasament echipe
1.  Yacco Racing Team503
2.  WOT Racing 2456.5
3.  Rally Dream Team382
4.  WOT Racing356.5
5.  Pasteur Racing Division125
Clasament grupa N
1.  A.Mitroi198.0
2.  I.Nicolae112.0
3.  C.Erhan94.00
4.  R.Necula87.00
5.  C.Popescu74.00
Clasament grupa A
1.  A.Iliescu167.0
2.  O.Ciovica139.0
3.  C.Ciobotaru115.0
4.  S.Marghitas88.00
5.  C.Radulescu63.00
Clasament grupa H
1.  P.Andronic154.5
2.  L.Radut129.5
3.  B.Cuzma100.5
4.  L.Kamenov97.00
5.  C.Stratnic87.00
Grupa D
1.  A.Dumitrescu95.00
Grupa I1
1.  M.Comsa38.50
2.  G.Graef27.50
3.  A.Perian22.00
Grupa I2
1.  C.Ghigea160.0
2.  C.Ganescu114.5
3.  D.Alexandrescu120.5
4.  P.Constantinescu71.00
5.  L.Borbely70.50
 Clasamentele complete


  Suntem pe Facebook

Profil de campion: Cosmin Bălan - De la Promo Rally la performanțe în CNVC și CNR2

Data: 26 Octombrie 2017 / Coasta

Cosmin Bălan este un tânăr de 37 de ani, din București ce se autodescrie foarte simplu și direct: pasionat de motorsport. Primul contact pe care l-a avut cu automobilismul a fost pe circuitul Serres Racing Circuit din Grecia.

“De când s-a construit circuitul de la Adâncata, m-am apucat serios de treabă. Am început prin a merge cu motocicleta, iar când am văzut cât de frumos este motorsportul în cadru organizat am achiziționat un automobil adecvat pentru a mă putea înscrie la diverse competiții.” a declarat Cosmin Bălan.

După ce a aflat despre Campionatul Județean de Promo Rally de la prietenul său Alex Lascu, Coco a participat de la prima ediție, concurând la clasa 3 (autovehicule având propulsor cu cilindree echivalentă peste 2201 cmc) cu al său Renault Megane RS, unde chiar la prima etapă a ieșit câștigător. Performanța nu a întarziat să apară, iar la finalul sezonului al doilea al competiției brașovene destinată concurenților amatori, acesta a fost învingătorul clasei 3, astfel beneficiind de premiul pus în joc de clubul organizator, anume cursuri la școala de pilotaj Hobby Sport, condusă de Ștefan Vasile.

“Plăcerea pentru motorsport a existat din totdeauna, dar după ce am câștigat și am primit ca premiu cursurile la școala de pilotaj a lui Ștefan Vasile, mi-am propus să alerg atât în Campionatul Național de Viteză în Coastă, cât și în Campionatul Național Rally 2. Emil (în persoana lui Emil Nestor) avea la vânzare Renault-ul Twingo, astfel că am cumpărat-o și am plecat la drum. Mașina a fost senzațională, nu a necesitat nicio investiție tehnică, într-un cuvânt a fost gata de start.” a continuat Cosmin.

Încă de la prima etapă de coastă, Trofeul Serus, Coco a devenit un obișnuit al podiumului. Cu o performanță în continuă ascensiune, acesta avea un singur țel, ci anume să fie mai rapid decât Vanessa Cadar, pe care și l-a atins, devenind la finalul anului competițional vicecampion național în clasamentul general al piloților debutanți, fiind devansat de Marian Andrei, cu al lui Citroen C2 R2 extra performant.

„Am urcat pe podium la toate etapele, cu excepția etapei de la Sinaia, unde în prima manșă aveam cel mai bun timp în categoria debutanților, dar în manșa a doua am urcat pe ploaie și neavând anvelope pentru ploaie, am obținut poziția a patra. De asemenea, la Rânca, în lipsa lui Marian am obținut victoria.” a adăugat Coco.

Pe lângă etapele din Campionatul Național de Viteză în Coastă, Cosmin Bălan a luat startul și la trei etape în cadrul Campionatului Național Rally 2, la TESS Rally, la Raliul Perla Harghitei și la Raliul Sibiului UniCredit Leasing, etapă la care, cu același Renault Twingo a ocupat cea mai înaltă treaptă a podiumului la categoria din care acesta face parte, A3. Chiar dacă au participat doar la trei etape din acest campionat, Coco alături de prietenul și navigatorul său, Florian Niturad au reușit la finalul sezonului să obțină locul 3 în clasamentul general al grupei A3.

„E diferență de la cer la pământ între coastă și raliu. La coastă trebuie să faci multe treceri pe același traseu și să încerci să forțezi de la o urcare la alta, în schimb, la raliu trebuie să ai un tempo și să mergi tare de la început până la final. La raliu îmi place mai mult pentru că stau foarte mult în mașina de concurs, dar nu știu care ramură o prefer. Problema este că bugetul pentru raliu e un pic mai piperat.” încheie Cosmin.

Coco dorește să îi mulțumească în mod special lui Florinache (în persoana lui Florian Niturad), cel care i-a fost suport tehnic și moral la coastă și navigator la raliu. De asemenea, cei care l-au împins de la spate pentru startul în această nebunie frumoasă sunt: Alex Lascu, Sergiu Artan, Bogdan Crăciun, Vlad Teodor și Matei Stancu, iar cei care l-au impulsionat în decursul sezonului sunt Adi Iliescu și Alexandru Vasile cărora ține să le mulțumească. Partenerii lui Coco în sezonul 2017 au fost școala de șoferi AllSpeed și Top Garage.

Sursă foto: Cosmin Bălan

Cristi Andrei
Echipa Autorally

Raliuri

  • CNRD
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Karting

Altele

  • Stiri