Raliul Sibiului UniCredit Leasing

Sibiu, 06 oct. - 07 oct. 2017
www.raliul-sibiului.ro

>


  Clasamente 2017
Clasament general
1.  B.Marisca236.0
2.  D.Girtofan217.0
3.  V.Porcisteanu166.0
4.  S.Tempestini132.0
5.  F.Tincescu71.00
Clasament echipe
1.  Napoca Rally Academy491
2.  Prorally Team Brasov437
3.  DTO - Tellur Rally Team401
4.  Omega Rally Team233
Clasament juniori
1.  M.Muresan149.0
2.  N.Maior133.0
3.  D.Budai118.0
4.  A.Girtofan78.00
5.  A.Gheorghe71.00
Clasa 2
1.  B.Marisca164.0
2.  D.Girtofan155.0
3.  S.Tempestini96.00
4.  Z.Juhos39.00
5.  Z.Marozsi27.00
Clasa 3
1.  V.Porcisteanu174.0
2.  F.Tincescu84.00
3.  A.Grigore71.00
4.  R.Tomita60.00
5.  M.Mihalache39.00
Clasa 5
1.  A.Raspopa112.0
2.  A.Teslovan100.0
3.  C.Toader58.00
4.  G.Ene53.00
Clasa 7
1.  M.Manole87.00
2.  C.Grigoriu66.00
3.  A.Coreanu39.00
4.  C.Szabo15.00
Clasa 9
1.  R.Necula134.0
2.  N.Maior111.0
3.  B.Vrabie101.0
4.  M.Muresan94.00
5.  C.Szabo80.00
Clasa 11
1.  J.Tatu100.0
2.  D.Dinu68.00
3.  T.Abraham60.00
4.  A.Mihalache55.00
5.  R.Nechifor52.00
Clasa 12
1.  R.Cotut66.00
2.  A.Minea51.00
3.  G.Badea46.00
4.  M.Beldie19.00
5.  R.Gilles12.00
Vehicule istorice I2
1.  D.Alexandrescu30.00
2.  A.Agapian15.00
Vehicule istorice I3
1.  G.Stanciu127.0
2.  P.Constantinescu77.00
3.  A.Brajkovic64.00
4.  M.Bucovicean48.00
5.  D.Alexandrescu14.00
 Clasamentele complete


  Suntem pe Facebook

De vorba cu campionul

Data: 09 Noiembrie 2017 / Raliuri

Bogdan Marisca a avut un sezon 2017 excelent. El a castigat trei din cele sapte etape ale Campionatului National de Raliuri Dunlop, incheind pe podium de fiecare data. Pilotul clujean s-a duelat cu prietenul si rivalul sau, Dan Girtofan, pana in ultima etapa si a obtinut titlul absolut la 12 ani dupa castigarea in premiera a acestuia. Autorally a stat de vorba cu Bogdan Marisca iar interviul este reprodus mai jos.

In primul rand, felicitari Bogdan pentru obtinerea titlului! Acum ca a trecut euforia momentului, spune-ne te rog cum a fost sezonul 2017 si cat de mult inseamna acest titlu pentru tine.
A fost un sezon in care ne-au iesit lucrurile asa cum visam, desi, sincer sa fiu, nu am visat asa de la bun inceput. Pentru ca eu sunt convins ca daca la Simone ar fi fost lucrurile perfecte, el ar fi fost mai rapid decat noi. Dar i s-a stricat masina la Cluj si la Arad, a facut o greseala la Harghita pierzand locul intai si din acel moment a iesit din lupta pentru titlu. Adica, daca noi si Giri faceam curse bune pana la final, Simone nu ar mai fi putut sa surmonteze handicapul pe care si-l crease. Asadar, noi suntem campioni circumstantiali, Simone avand oricum proiectul din WRC2, care este primordial, si din cauza caruia el nu a putut fi prezent la startul de la Sibiu.

Care a fost momentul in care ti-ai dat seama ca ai sanse reale la titlu?
Tactic vorbind, noi am luat in calcul aceasta varianta de la inceput. Zic "noi" ca echipa, impreuna cu Marco, pentru ca stiam ca Citroenul DS3 (nr. masina folosita de Simone Tempestini in acest an) este o masina sensibila si fragila. Dupa raliul de la Arad, unde Simo a avut al doilea abandon consecutiv, am realizat ca avem sanse bune pentru titlu.

Anul trecut nu ai facut un sezon complet si ai alternat folosirea masinii de concurs cu Marco Tempestini. Era stabilit la fel si pentru acest an?
Nu. Marco s-a retras din campionat, cel putin pentru moment, pentru ca trebuie sa duca mai departe proiectul lui Simone, iar timpul nu ii permite sa fie si acolo si aici. De aceea, Marco venea la etapele din campionatul national in ziua cursei sau chiar deloc, cum a fost cazul Sibiului. Insa nu aveam in plan un program complet, erau stabilite initial cinci sau sase etape, dar a trebuit sa facem un efort si sa fim prezenti la toate.

Castigarea Campionatului National de Raliuri de doua ori, la o diferenta de 12 ani, este o performanta importanta. Ce diferente sunt intre CNR din 2005 si prezent?
In primul rand, cred ca acum lucrurile sunt mai asezate din punct de vedere tehnic. Si atunci dar mai mult acum, primele masini din campionatul romanesc sunt la nivelul tuturor masinilor din celelalte campionate din jur. Ma refer la R5. Pe vremea aceea, in Romania se mergea cu masini de grupa N. Atunci se luptau doua echipe mari, OMV Petrom Rally Team si BKP, iar acum vorbim despe echipaje si mai multe echipe. Campionatul era mai lung in acea vreme iar acum, normal, este un campionat mai scurt dar cred ca mai intens. Si spectatorii erau de alta natura iar azi, din perspectiva tehnologiei si a unei noi generatii lucrurile s-au schimbat. Asadar, sunt diferente notabile date si de schimbarea societatii in general vis-a-vis de tot ceea ce inseamna entertainment.

Vorbeai de masinile R5. Pentru a treia oara consecutiv, campionul national a folosit un Ford Fiesta R5...
Pentru a treia oara consecutiv, campion este acelasi Ford Fiesta R5, cu numarul de inmatriculare CJ13MCT!

OK, deci vorbim de exact aceeasi masina. Acest model are rezultate foarte bune in competitii din intreaga lume. Cum a fost masina pentru tine.
Pentru mine a fost exceptionala. Am avut parte de sprijinul masinii in toate cursele. Nu mi-a jucat feste, m-a ajutat in momentele dificile. A fost ca o closca pentru noi, fiindu-ne alaturi pana pe ultimii metri dupa care, daca avea probleme, acolo ceda. La Harghita am avut o problema la final si nu am mai putut porni masina in parcul inchis sa o aducem la premiere. La Sibiu, la trecerea prin ultima sicana a superspecialei, a cedat servo; cred ca erau ultimii 8-9 metri din campionat. Deci a fost langa noi si m-a ajutat din perspectiva dinamicii, pentru ca este o masina prietenoasa chiar la nivel inalt din punct de vedere dinamic.

Aminteai ca in 2005 echipa ta se lupta cu BKP, deci rivalul tau era tot Dan Girtofan. Cum a fost duelul din acest an cu Giri?
Noi doi ne cunoastem foarte bine, am avut o relatie foarte apropiata inca de cand a aparut Giri in curse. Lupta din acest an a fost OK insa sincopa de la Iasi nu mi-a placut. Dar cu totii gresim si sper sa inteleaga fiecare dintre cei implicati acolo ce a fost bine si ce a fost nelalocul lui, si imi doresc sa nu se repete povesti de genul acesta pentru ca nu sunt OK. In rest, Giri este un tip foarte dedicat in tot ceea ce face si este un adversar foarte tenace. Isi evalueaza intotdeauna foarte bine sansele, stiind sa atace atunci cand este nevoie si sa nu riste cand nu este cazul. Anul acesta a simtit si el "povestea" lui Simone si s-a luptat cum a crezut el mai bine ca sa isi pastreze sansele intacte pana la ultima etapa.
 
Spune-ne un pic si despe colaborarea cu navigatoarea ta, Carmen Poenaru.
Carmen si-a facut treaba foarte bine ca si copilot. Noi suntem intr-o relatie apropiata, Carmen si Vlad sunt finii nostrii. Am colaborat foarte bine chiar daca intre noi este diferenta semnificativa de varsta. Si-a asumat rolul de copilot profesionist din toate punctele de vedere, am numai cuvinte de lauda. Carmen a muncit mult pentru visul asta. Pentru ca pentru ea a fost un vis care s-a implinit la 10 ani de la prima ei aparitie intr-o masina de curse. Acest lucru s-a intamplat tot in dreapta mea, la un rally sprint la Iasi, in 2007.

Esti implicat in multe activitati cu Napoca Rally Academy care se intampla in afara raliurilor. Care sunt planurile tale de viitor, atat pe plan sportiv cat si pe celelalte planuri?
Pe plan sportiv o sa vedem in funtie de bugetul pe care il strangem. Din punctul meu de vedere, proiectele nu s-au schimbat in NRA, fiind aceleasi: programul lui Simone in WRC, promovarea tinerilor. Evident ca imi doresc sa mergem si anul viitor la cat mai multe raliuri. Deci lucrurile sunt cam la fel ca la startul din acest an. Avem niste obiective foarte clare si in funtie de buget o sa alocam resursele. Din punct de vedere extra-sportiv, proiectele NRA se intind pe perioade cel putin medii, asa ca avem de lucru in aceasta zona. Ne si face foarte mare placere sa fim implicati in zona de safety driving, de evenimente speciale. Ford Driving Skills for Life este un proiect foarte frumos in care suntem implicati. Mai avem un alt proiect dedicat tinerilor cu varste intre 15-18 ani, care se numeste "Be cool, think forward", si care, intamplator, se va desfasura la inceput in licee din Brasov. Dar avem si proiecte punctuale, extrem de interesante si de dinamice. Suntem multumiti de munca pe care a facem si incercam sa crestem cat putem de mult. Iar pe plan personal, familia a fost intotdeauna alaturi de mine, de noi. Incercam sa avem o viata de familie frumoasa pentru ca in evolutia unui sportiv si asta conteaza destul de mult. Sa stii ca cineva, acolo acasa, exista pentru tine iar tu esti pentru ei. Conteaza in echilibrul tau interior.

Dan Terea
Echipa Autorally

Raliuri

  • CNRD
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Karting

Altele

  • Stiri