Telekom Sport Transilvania Rally powered by Ford

Cluj-Napoca, 04 mai - 05 mai 2018
www.transilvaniarally.ro


  Clasamente 2018
Clasament general
1.  S.Tempestini41.00
2.  B.Marisca31.00
3.  V.Porcisteanu25.00
4.  M.Mihalache20.00
5.  C.Aur15.00
Clasament echipe
1.  Napoca Rally Academy83
2.  DTO - Tellur Rally Team68
3.  Omega Rally Team64
4.  Prorally Team Brasov60
Clasa 2
1.  S.Tempestini25.00
2.  B.Marisca18.00
3.  V.Porcisteanu15.00
4.  C.Aur12.00
5.  S.Badea10.00
Clasa 3
1.  M.Mihalache25.00
2.  C.Dolofan18.00
3.  A.Grigore15.00
Clasa 7
1.  C.Szabo15.00
2.  A.Coreanu12.00
Clasa 9
1.  R.Badiu25.00
2.  R.Necula18.00
3.  B.Vrabie15.00
4.  N.Maior12.00
5.  D.Budai10.00
Clasa 11
1.  A.Iliescu25.00
2.  T.Abraham18.00
3.  B.Nastase15.00
4.  R.Nechifor12.00
5.  D.Iamandi10.00
Clasa 12
1.  R.Cotut25.00
2.  M.Beldie18.00
3.  R.Gilles15.00
4.  P.Susan12.00
5.  I.Simon10.00
Vehicule istorice I2
1.  G.Graef15.00
2.  A.Agapian12.00
 Clasamentele complete


  Suntem pe Facebook

Fumul de miercuri: "Electric Castle"

Data: 13 Decembrie 2017 / Raliuri

Stiu ca majoritatea celor care citesc Autorally sunt oameni care pun mana pe surubelnite, le place mirosul de benzina si huruitul unui motor turat cu pofta. Ei bine, barbati vajnici sau domnite care nici nu se dau jos din masina daca ploua, cu totii trebuie sa acceptam ca viitorul este electric. Si masinile vor deveni incet incet, toate, electrice. Si motorsportul va urma acest trend pentru ca constructorii de masini vor competitii in care sa arate capabilitatile lor in tehnologia relevanta pentru ce scot pe piata. E adevarat ca exista sansa sa ne incapatanam, astia cu petrol in sange, si sa tinem cu dintii de competiile cu masini care bubuie si se tureaza si se strica si dupa ce majoritatea masinilor de strada vor fi electrice. Oarecum este ca tirul cu arcul, scrima sau calaria. Disciplinele sportive inca exista chiar daca nimeni nu se mai lupta cu sabii in secolul XXI. Ma rog, aproape nimeni, nu pun mana in foc ca pe la Buzau...

Ei bine, motorsportul deja da semne ca este tot mai interesat de trendul electric, Formula E fiind un argument foarte convingator. S-a constituit chiar si o competitie de GT cu masini electrice. La Pikes Peak, masinile electrice sunt din in ce mai greu de batut. Nu mai e mult pana si recordul lui Loeb va fi batut. Cine stie, poate chiar anul viitor.

In 2010, am vorbit cu niste baieti din Bulgaria care facusera un BMW ursulet, electric si castigau toate liniutele cu el. Avea cam 600CP si umilea tot ce intalnea in cale. Am vrut sa fac impreuna cu ei un SEAT electric pentru coasta, dar, ca multe alte planuri, a murit inainte sa porneasca. Unii dintre voi ati vazut primul episod din The Grand Tour si ati vazut cum un Aventador a fost batut mar de o electrica cvasinecunoscuta.

Masinile electrice au cateva avantaje enorme. Centrul de greutate foarte jos si distribuit exact cum are chef producatorul, inexistenta practic a unei cutii clasice de viteze, puterea disponibila in permanenta si neinfluentata de conditii meteo sau de altitudine si multe altele. Iar la viteza in coasta (disciplina foarte putin sustinuta de constructori) avantajul este ca nici nu iti trebuie o autonomie mare.

Nu stiu cum ar incadra FRAS-ul o masina de curse electrica care ar veni la coasta in Romania, probabil ca i-ar spune sa se duca inapoi de unde a venit, dar vreau sa trag pe aceasta cale un semnal. Ar fi bine sa ne gandim si la ele si sa preintampinam aparitia lor in campionat. Nu e o blasfemie sa faci motorsport fara pistoane, e doar putin ciudat la inceput.  

Andrei Mitrasca

Raliuri

  • CNRD
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Karting

Altele

  • Stiri