Raliul Sibiului

Sibiu, 05 oct. - 07 oct. 2018
www.raliul-sibiului.ro

>


  Clasamente 2018
 Clasamente complete


  Suntem pe Facebook

Fumul de miercuri: ”Bucuria revenirii”

Data: 28 Martie 2018 / Raliuri

   A fost un raliu atat de frumos, de ce nu ne putem bucura de asta?! Da, s-a mers incet, pot sa confirm. Evident, au fost si exceptii. Am fost intr-un R3, am vazut ritmul nostru, am vazut ceilalti timpi si cred ca se putea merge mult mai tare. Dar nu toata lumea a fost pe gumele potrivite, nu toata lumea isi permite si doreste sa sondeze limita de la prima etapa si nimeni nu e obligat sa se ridice la nivelul asteptarilor celor de pe margine sau a “marilor” evaluatori (printre care ma numar si eu, dupa cum se vede). Pe de alta parte, e de inteles graba cu care ne ofticam. Nimeni nu este pasionat de un sport fara sa nu fie orgolios, fara sa nu se atace daca se simte vizat de o critica. Daca nu am avea nervul asta si am fi zen, nu am avea nevoie sa ne batem, sa ne intrecem.  

    Eu cred ca revenirea lui Titi Aur ar trebui vazuta de noi, si comunicata de el, ca o bucurie a revenirii, un ultim “huraaaa”, nicidecum ca o campanie de resuscitare a unui campion care vrea sa se lupte pentru Titlu. Si ce daca au fost R5-uri care au mers mai incet decat un 106?! De ce trebuie sa treci prin toate etapele si sa le arzi pana la epuizare ca sa meriti sa te urci intr-o masina de top? Si eu daca as avea bani mi-as lua un R5 si as veni cu el. Si aproape oricine care citeste acum acest fum ar face la fel, chiar daca se da mare profesor si rabdator fata de performanta la nivel inalt. Poate ca as merge vreo doua luni sa fac teste in toata lumea si sa incerc sa vin sa ma bat cu Giri si cu Marisca dar daca nu mi-ar iesi, nu as fi un loser. Asa se vede valoarea lui Giri. Nu cu trei R5-uri la start din care unul nu porneste si celalat ii da 15 secunde pe final de raliu. Ci cu zece R5-uri dintre care doar patru tin steagul sus, restul isi cauta inca increderea si trasele. Si atunci orice podium e valoros.

   Si da, Vlad Teodor este un pilot mult mai bun decat ce arata palmaresul lui pana acum. Nu doar pentru ca a zis Horatiu, ci pentru cum vede trasele, cum accepta ca nu detine adevarul absolut, cum piloteaza curat si fara sa iasa afara. Ma umflu in pene, pentru ca am debutat impreuna si ne-am imprietenit de multi ani. Pe Norbert il stiam cu totii. E rapid, e talentat, mai si greseste. Alegerea cu 106-le e foarte inspirata, sa vedem daca tine masina la macadam, ca nu e la fel de fiabila ca un Logan. Acea garda la sol s-a dovedit ca era buna pana la urma si chiar daca nu ar fi fost, pilotajul lui ar fi fost demn de aplauze. Dar nici nu trebuie acum sa ii ridicam statuie. La cat cantareste, cat de agila e si de cate griji te scapa pentru ca nu costa foarte mult, Peugeot-ul are performante mult peste tot ce este acum la clasa 9. Clasa care ii va avea in fata pe Norbert si pe Raul, nu trebuie sa ne ferim sa spunem asta, chiar daca se supara ceilalti concurenti. Daca se enerveaza si dau mai tare in masini, cu atat mai bine. Nimic nu atrage o crestere ca un etalon vanat de toata lumea.

   Ar fi multe de spus dar cel mai bine este sa avem rabdare sa vedem cum decurge sezonul. Eu sunt foarte bucuros ca am fost la start intr-o masina extraordinara. Inca nu punem probleme la 2FWD, rezultatul a fost conjunctural, dar in timp, cine stie, potentialul este imens....

Raliuri

  • CNRD
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Karting

Altele

  • Stiri