Raliul Sibiului

Sibiu, 05 oct. - 07 oct. 2018
www.raliul-sibiului.ro


  Clasamente 2018
 Clasamente complete


  Suntem pe Facebook

Plăcere, apoi rezultat sportiv

Data: 29 Martie 2018 / Raliuri

Sezonul 2018 al Campionatului Național pentru Vehicule Istorice a fost început cum nu se putea mai bine de echipajul Ghigea/Gurămultă, care a concurat la prima etapă, Raliul Brașovului, la bordul unui autoturism Abarth, un clasic cu pedigree. După două zile de concurs, zestrea de rezultate s-a îmbogățit cu un nou podium.

Respectând tradiția „mașinilor cu bucurie”, Cătălin Cedric Ghigea, pilotul susținut de Autoitalia, a deschis sezonul competițional 2018 cu o participare la Tess Rally – Raliul Brașovului, la volanul unui frumos Fiat Abarth 124 CSA Rally. Competiția și-a respectat renumele căpătat în timp, de raliu al zăpezii, iar desfășurarea sa a fost una palpitantă.

Pilotul Cătălin Ghigea a readus o filă de istorie în atenția publicului de pe marginea probelor speciale, odată cu automobilul fabricat în 1974. Mai mult, ca un atac susținut al scorpionului italian asupra competițiilor sportive din România, fanii motorsportului au putut vedea la lucru și urmașul modelului pilotat de Ghigea, nervosul Abarth 124, generație 2017 (la bordul căruia au concurat Florin Tincescu și Alina Bianca Pop).

Cătălin Ghigea a format un echipaj împreună cu navigatorul Radu Gurămultă, alături de care a încercat să închege o colaborare cât mai bună, dat fiind că cei doi se aflau la primul start împreună. Cele două zile de concurs au stat sub semnul condițiilor meteorologice capricioase. A fost cu atât mai greu pentru concurenții înscriși în Campionatul Național pentru Vehicule Istorice, care au avut serios de lucru pe probele speciale, unde aderența se schimba chiar și de la un viraj la altul.

Cu o evoluție preponderent precaută, dar fără a menaja prea mult automobilul de concurs, echipajul Ghigea/Gurămultă a reușit să încheie competiția brașoveană pe locul 2 și privește cu încredere spre următoarea etapă la care va lua startul, Transilvania Rally (Cluj-Napoca), ce se va desfășura în perioara 4-5 mai.

„Încă din copilărie mi-am dorit să urc pe rampa de prezentare la un raliu, să parcurg toate probele speciale, să merg bine, iar, cu voia șansei, să ajung pe podium la final. Anul acesta, visul s-a îndeplinit alături de prietenul meu, Radu Gurămultă, cel care mi-a fost un navigator bun. Ne-am bucurat pe toate probele speciale, am râs, am avut emoții, am greșit, am prins curaj, ne-am învins temerile. Mașina a funcționat ireproșabil și i-am recunoscut caracterul dezinvolt și jucăuș despre care vorbesc toți cei care au pilotat un astfel de model. Am spus-o în nenumărate rânduri și am să o tot repet: în cazul automobilelor istorice primează bucuria de a le revedea pe acestea în competiții. Dar, chiar și așa, timpii obținuți de toate „istoricele” din concurs au fost mai mult decât onorabili, chiar competitivi. Să nu uităm, de exemplu, că Abarth-ul nostru a fost gândit, proiectat și produs acum 44 de ani, adică în perioada în care aveau loc primele raliuri la Brașov. Însă, dincolo de timpii realizați, ne dorim să aducem la start automobile autentice, cu fișe de omologare recunoscute internațional, care să păstreze soluțiile tehnice ale perioadei și să nu ne furăm singuri căciula, vopsind cioara. Mă bucur nespus de faptul că cea mai mare parte a colegilor noștri de la istorice au înțeles această dorință și fac eforturi ca să așezăm competițiile cu automobile istorice pe făgașul normal al prieteniei, colegialității, corectitudinii, dar și al rivalităților frumoase”, a declarat Cătălin Cedric Ghigea.

„Eu aș vrea să mulțumesc pentru încrederea ce mi s-a acordat! Și mai ales spectatorilor care ne-au repus pe traseu pe Babarunca! Sunt prieten cu Cătălin, dar într-o mașină de curse relația nu ține de prietenie; mă bucur tare că a ieșit bine. Sunt mândru că am „gustat” din istorie, cu nărăvașul nostru Abarth. Vreau să dedic acest loc 2 memoriei mamei mele și bunicului meu, care de unde or fi sigur mi-au ținut pumnii ca să terminăm cu bine, dar și tuturor prietenilor mei care au plecat prea devreme și nu mi-au putut fi alături. Ca să închei într-o notă pozitivă, cupa noastră i-o dedic micuțului Luca Radu, care după ce sâmbătă ne-a susținut de pe margine, din burtica mamei, duminică s-a grăbit să vină printre noi și să facem cunoștință”, a concluzionat Radu Gurămultă după Tess Rally 2018.

 

Partenerii lui Cătălin Cedric Ghigea în sezonul 2018 sunt Autoitalia, importator Abarth, YACCO, Foerch, Oldtimer Studio și publicația RacingWheels.

 

Comunicat de presă

Raliuri

  • CNRD
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Karting

Altele

  • Stiri