Cotnari Rally - Iasi Centenar

Iasi, 07 sep. - 08 sep. 2018
www.cotnarirally-iasi.ro


  Clasamente 2018
 Clasamente complete


  Suntem pe Facebook

Debut în forță pe macadam pentru echipajele Cupei Suzuki

Data: 04 Iunie 2018 / Raliuri

Campionatul Național de Raliuri și-a desfășurat a treia etapă, Raliul Aradului, în weekend-ul care s-a încheiat, pe drumurile de pământ din județul din vestul țării. Cu 9 probe speciale incluse în program, raliul a fost o adevărată provocare pentru echipajele din Cupa Suzuki, care s-au duelat pe un număr de peste 130 de kilometri cronometrați pentru victorie sau podium. Ca în fiecare an, echipajele care concurează pe modelul Swift Sport au fost primite cu aplauze în Arad, unde numărul spectatorilor a fost foarte mare la startul festiv și la superspeciala din oraș, ambele desfășurate în zona Primăriei Arad.

 

Cu doar 6 echipaje care au luat startul în Cupa Suzuki la Raliul Aradului, față de nouă la etapele de la Brașov sau Cluj-Napoca, etapa a treia nu a dus lipsă de spectacol și competivitate pe durata celor două zile de concurs. Modelul Swift Sport și-a dovedit, din nou, viteza și fiabilitatea pe probele speciale, oricât de dificil sau dur ar fi raliul, iar astfel toate cele 6 echipaje care au pornit în cursa arădeană au încheiat competiția, în ciuda dificultății traseului de concurs, a provocărilor întâlnite de piloți și copiloți, dar și a schimbărilor meteorologice. De notat este că și la acest raliu echipajul Raul Badiu/Gabriel Lazăr a dus Suzuki-ul Swift Sport pe cea mai înaltă treaptă a podiumului clasei 9, dar și a clasamentului dedicat mașinilor cu tracțiune față.

 

Cu un start excelent în raliu, Raul și Gabi s-au impus pe 3 din cele 4 probe speciale din prima zi, reușind să acumuleze un avans confortabil în lupta din Cupa Suzuki după parcurgerea de două ori a probei ”Frumușeni”, a specialei ”Șiștarovăț”, dar și a superspecialei din centrul Aradului, specială pe care Bogdan Vrabie și Cosmin Diacu au fost cei mai rapizi. Cu un ritm rapid și constant pe parcursul primei zile de concurs, Radu Necula și Adrian Temeș au încheiat primele probe ale raliului pe locul secund în cupa monomarcă, cei doi fiind mulțumiți de viteza pe care au avut-o vineri pe drumurile din județul Arad. Podiumul provizoriu al clasamentului cupei era completat vineri seară de echipajul Vrabie/Diacu, în timp ce, la puține secunde distanță, se aflau echipajele Andrei Gîrtofan/Doru Vraja și Dănuț Budai/Lucian Budai. Cu probleme tehnice în prima zi de concurs, Andrei Brezoszki și Dariana Mateuț - Bogdan au avut momente dificile și pline de emoții la Arad, scopul lor pe primii kilometri fiind îndeplinit - să ajungă în service-ul raliului, unde mecanicii au reparat problemele la cutia de viteze și astfel echipajul a putut continua în ziua secundă a raliului.

 

Cu 5 probe speciale incluse în program, ziua de sâmbătă a dus echipajele și pe ”regina” raliului, ”Nadăș”, o probă dificilă, lungă, cu multe schimbări de suprafață și de configurație. După parcursul bun din prima zi, Raul Badiu și Gabriel Lazăr și-au continuat evoluția excelentă și s-au impus pe toate probele de sâmbătă, mărindu-și avansul în fața urmăritorilor din Cupa Suzuki. Pe probele cu numărul 5 și 6, Andrei Gîrtofan și Doru Vraja au o viteză excelentă și obțin al doilea timp și se apropie de podium, locurile 2-4 fiind într-un ecart de mai puțin de 10 secunde. A doua parcurgere a probei ”Șiștarovăț” aduce un nou loc secund pentru Radu Necula și Adrian Temeș, care-și păstrează poziția secundă în clasamentul provizoriu înaintea parcurgerii buclei ”Conop” - ”Nadăș” și, implicit, a finalului raliului.

 

Clasamentul final al Cupei Suzuki a fost decis pe ultima specială a raliului: după un ritm excelent pe PS8, Bogdan Vrabie și Cosmin Diacu urcă pe locul secund, în timp ce echipajele Necula/Temeș și Gîrtofan/Vraja urmau să aibă un duel de zile mari pe PowerStage. Echipajul brașovean este mai rapid pe speciala lungă și urcă pe podium, clasamentul fiind complet schimbat după doar două probe, demonstrând încă odată nivelul competițional ridicat și echilibrat al Cupei Suzuki, unde lupta pentru un loc în clasament se dispută pe fiecare kilometru cronometrat. Astfel, la finalul raliului, echipajul Vrabie/Diacu ocupă locul secund în Cupa Suzuki și în clasa 9, în timp ce Gîrtofan și Vraja ocupa a treia poziție în aceleași clasamente. În ciuda parcursului excelent din prima zi de concurs, Radu Necula și Adrian Temeș sunt nevoiți să se mulțumească doar cu locul 4, după multe momente la limită, ușoare ieșiri în decor și întâmplări pe probe, în timp ce Dănuț Budai și Lucian Budai încheie Raliul Aradului pe locul 5, după un concurs în care nu au avut un feeling bun în mașina de concurs și au avut ca obiectiv o clasare cât mai bună, fără a risca inutil. Pentru Andrei Brezoszki și Dariana Mateuț - Bogdan, raliul se încheie cu locul 6 în clasamentul Cupei Suzuki și cu un loc în afara podiumului în clasamentul debutanților, după ce problemele din prima zi i-au încetinit și scos în afara luptei pentru o nouă victorie.

 

Cupa Suzuki a fost și la Arad una dintre cele mai disputate categorii ale raliului, cu schimbări constante de podium, dar și cu performanțe excelente: primele 5 echipaje din cupa monomarcă au ocupat primele 5 locuri în cadrul clasei 9 și au obținut timpi excelenți în clasamentul mașinilor cu tracțiune față. După trei raliuri în 2018, echipajul Badiu/Lazăr este lider în Cupa Suzuki, cu 120 de puncte, urmat pe locul secund, cu 85 de puncte, de echipajul Necula/Temeș, în timp ce Gîrtofan/Vraja au 78 de puncte și se află pe locul 3, Vrabie/Diacu au 73 de puncte pe locul 4, iar echipajul tată-fiu Budai se află pe locul 5, cu 69 de puncte. În continuare, clasamentul este completat de echipajele Brezoszki/Mateuț-Bogdan pe locul 6, Timisică/Csegzy pe locul 7, Miculici/Giușcă pe 8, Costea/Șerban-Voicu pe 9 și Talașman/Voinea pe locul al zecelea.

Raul Badiu se află la a treia victorie consecutivă în Cupa Suzuki, având parte de un început perfect de sezon: ”Am revenit cu mare drag pe probele speciale arădene, unele dintre preferatele mele, pe suprafața mea preferată, macadamul. Primii metri parcurși cu Suzuki Swift Sport pe macadam au fost chiar pe shakedownul de la Cheșinț, iar comportamentul agil și provocator pe alocuri al mașinii îmbia la un stil de pilotaj energic, adică pe gustul meu. Chiar dacă per total comportamentul mașinii îmi plăcea, au fost și destule alte momente în care a trebuit să mă lupt cu ținuta de drum a mașinii. Prima mare satisfacție din raliu a venit pe PS2, când pe o probă cu o porțiune nouă am reușit să merg pe dictare la un ritm foarte ridicat după doar 2 treceri la recunoașteri. Această reușită a fost urmată și de alte evoluții și timpi foarte buni, evoluție ce era să se oprească brusc pe PS7, când datorită unui incident de ordin tehnic, am rămas fără frâne la viteză mare înainte de un viraj, am ieșit ușor în decor, dar din fericire singurele pierderi au fost de timp, aproximativ 30 secunde, pierdere ce avea să ma rearunce în bătălia pentru clasamentul 2 roți motrice și puncte pentru general. Sorții mi-au fost favorabili, la fel ca în 2016 a venit o ploaie pe ultima buclă, a udat probele îndeajuns încât să îngreuneze condițiile, să creeze un challenge mai amplu, challenge ce am hotărât să îl accept și să fac tot ce știu mai bine pentru a câștiga clasamentul mașinilor cu 2 roți motrice. Am parcurs ultimele 2 probe cu un ritm foarte bun, cu o doză de risc asumată, iar în final a meritat pentru că am reușit să câștig clasamentul 2 roți motrice, Clasa 9 și Cupa Suzuki. Mă bucur foarte mult pentru că victoria mea coroborată cu punctele câștigate în clasamentul general au contribuit și la victoria la echipe a DTO-Tellur Rally Team. Îmi pare rău pentru colegii mei ce au abandonat de pe poziții chiar bune în clasamentele unde punctau, dar le țin pumnii și îi susțin pentru ca la următoarea etapă să revină mai puternici și mai motivați. Noi, ca întotdeauna, vom trata și cursa următoare cu profesionalism maxim și vom ținti pentru o clasare cât mai sus pentru îmbunătățirea performanțelor.”

Cu probleme de setare a suspensiei mașinii, Bogdan Vrabie a avut parte de un raliu dificil dar la finalul căruia rezultatul a fost unul excelent: ”Ne bucurăm că am terminat acest raliu frumos, dar greu. Înainte de Raliul Aradului am fost la teste la Tulcea și am găsit o variantă bună de setări ale suspensiei, dar când am luat startul la shakedown nu stătea mașina pe drum. Am început să tot setăm suspensia și nu am ajuns la o variantă bună de setare, modificând-o aproape înaintea fiecărei probe speciale din raliu. Suntem bucuroși de rezultat și așteptăm cu nerăbdare Raliul Bacăului.”

Pentru Andrei Gîrtofan, Raliul Aradului aduce al doilea podium consecutiv în Cupa Suzuki: “Mă bucură faptul că am terminat cu bine un raliul foarte dificil întrucât pot spune că la final m-am simțit epuizat fizic. Sunt fericit că am obținut, pentru prima oară în cariera mea, trei podiumuri, dintre care cel mai prețios este acela de la Clasa 9. Pe parcursul raliului mașina a funcționat foarte bine, iar asta ne-a dat o încredere foarte mare. La fel și colaborarea cu Doru a fost una perfectă, el dând încă o dată dovadă de un profesionalism de excepție. A fost o cursă din care am avut numai de câștigat și sperăm să bifăm o evoluție bună și etapa viitoare”

Cu viteză pe probele speciale, dar cu un loc doi pierdut pe finalul raliului, Adrian Temeș, copilotul lui Radu Necula, a povestit experienta echipajului în vestul țării: “Raliul Aradului a fost pentru noi un raliu al paradoxurilor. Un raliu în care am mers tare, dar am avut un rezultat sub așteptări. Un raliu marcat de multe ieșiri în decor, încheiate miraculos, fără pagube majore. Felicit pentru tenacitatea și determinarea lor pe concurenții noștri, Bogdan Vrabie și Andrei Gîrtofan, care au reușit să ne surprindă. Salutăm "competența" și "profesionalismul" membrilor CCS și ne întrebăm cu cat ne-au prejudiciat stabilind o ordine de start neregulamentară.”

Dănuț Budai a avut un ritm bun pe probele speciale, dar consideră că putea să fie mai rapid: ”Un raliu frumos, probele au fost mai bune ca în anii trecuți. Ritmul nostru a fost ok, se putea si mai bine. Din păcate, se pare ca sunt din ce în ce mai puțini spectatori pe probe, lucru ce nu ne încântă... probabil monotonia probelor îi fac pe spectatori să nu mai aibă același interes pentru a urmări de pe marginea drumului probele...”

Pentru Andrei Brezoszki, raliul a fost unul dificil, presărat cu probleme tehnice, pe care le-a depășit până la final: ”Totul a început vineri când, după prima probă, am început să avem probleme tehnice și ne-am chinuit să ajungem la finalul zilei. Punctul culminant a fost pe PS 8, când niște spectatori, dacă la putem spune așa, au aruncat un bolovan în parbrizul nostru. Una peste alta, trecem peste și ne concentram pentru următoarea etapa!”

 

Raliuri

  • CNRD
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Karting

Altele

  • Stiri