Cupa Gorjului Acasa la Brancusi

Ranca, 01 sep. - 02 sep. 2018


  Clasamente 2018
 Clasamente complete


  Suntem pe Facebook

Septimiu Marghitas: "Viteza in coasta inseamna curaj si multa precizie"

Data: 04 Iunie 2018 / Coasta

Pana sa i se sugereze ca drumul sau spre raliuri ar trebui sa treaca prin campionatul de viteza in coasta, Septimiu Marghitas nici nu auzise de intrecerile desfasurate pe traseele montane ale tarii. Venit la coasta cu gandul sa faca un numar limitat de patru etape, pilotul clujean s-a indragostit de aceasta competitie si a ramas, incepand munca de imbunatatire a rezultatelor. Duelul lui Septimiu cu Andrei Serban a fost unul dintre cele mai frumoase ale acestui inceput de sezon, iar aceasta lupta pentru suprematia categoriei 2 Roti Motrice FWD i-a impins pe amandoi sa aiba performante greu de anticipat in clasamentul OPEN. Autorally a vrut sa afle pentru cititorii sai mai multe despre Saptimiu Marghitas si despre masina sa, asa ca am realizat interviul de mai jos.

Dupa mai multe podiumuri si o prima victorie in categoria FWD in 2017, ai inceput sezonul asta in forta, castigand la Rasnov si obtinand locul secund la Teliu. Cum a fost sezonul trecut si cum a fost inceputul de sezon?
Sezonul trecut a fost al doilea an pentru mine in orice fel de competitie de motorsport si primul la volanul unui Seat Leon TCR, un pas destul de mare de la Suzuki-ul cu care am debutat in 2016. Am cumparat Leon-ul pentru ca imi placea cum arata, era relativ nou, plus ca mergea foarte bine pe circuit si am presupus ca va fi destul de competitiv la coasta. Am facut teste doar o zi, pe circuitul de la Targul Secuiesc, zi care nu s-a incheiat tocmai fericit, asa ca intreg anul trecut a devenit o serie de teste, de la o etapa de coasta la alta. La Resita am inceput sa ma simt mai bine in masina. Am reusit cea mai rapida urcare la doua roti motrice - tractiune fata si, dupa cum imi spuneau colegii mei mai experimentati, si cea mai rapida a traseului pentru acest tip de tractiune. In sfarsit, a venit victoria la Teliu, adusa de un timp bun pe ploaie. Dar acesta avea sa fie ultimul moment bun al anului, an care s-a incheiat cu incidentul de la Campulung, evenimentele si mai triste care au urmat, o dezamagire destul de apasatoare pentru pauza de iarna. 

A venit sezonul 2018 si, chiar daca am reconstruit masina, recunosc ca nu prea asteptam prima etapa, uitasem insa cum momentele dinaintea startului reusesc sa alunge toate temerile de care m-am straduit sa scap in lunile reci. Surprinzator, am castigat la Rasnov, poate si pentru ca Simone era la doi pasi distanta si mi-a raspuns la toate intrebarile sacaitoare legate de viraje, balans, trase si cand si cum sa nu franezi. La a doua etapa, de la Teliu, am intampinat primele probleme la motorul Seat-ului, motor care a fost extrem de fiabil pana acum. Nu am reusit sa le rezolvam dar nu au fost atat de grave incat sa nu urcam in ziua concursului. Motorul nu s-a distrus, cum spuneau unii ca se poate intampla, iar in final am iesit pe doi la doua roti tractiune fata la doar 0,3 secunde de Andrei.


                                                                             Foto: Rally Cow

Spune-ne un pic despre masina ta si ce modificari au aparut fata de anul trecut.
Masina este produsa in fabrica Seat Sport de langa Barcelona si este a 57-a dintr-o serie care depaseste deja 200 de masini. Are 330 de cai putere, motorul TFSI de 2 litri, cutie DSG de strada putin modificata pentru curse si peste 1200 kg. Este omologata pentru grupa A, in consecinta prea multe modificari nu au cum sa apara. Intr-adevar, dupa "zborul" de la Campulung am fost nevoiti sa schimbam plafonul, o parte din aerodinamica fata si din pacate rotile si etrierii. Am comandat toate piesele de la fabrica, am reasamblat-o, culoare noua si era gata de start.

Tu si Andrei Serban ati oferit un duel foarte frumos in primele doua etape. Cum vezi lupta la titlul FWD in 2018?
Debutant fiind in 2016 priveam cu multa admiratie lupta dintre Serban, Ene si Ciuca. Anul acesta reusesc timpi similari cu ai lor si cred ca in evolutia mea ca pilot e foarte important sa concurez cu piloti foarte buni, care au confirmat ani la rand. Sper sa  reusesc sa particip si sa inchei cu bine fiecare etapa pentru ca fiecare kilometru parcurs in masina de concurs este un castig pentru mine. Iar daca la sfarsitul campionatului pot urca pe podium, cu atat mai bine.

Urmeaza Trofeul TOTAL, ce se va desfasura pe Drumul Poienii. Crezi ca Andrei are un avantaj in fata ta datorita experientei mai mari si a faptului ca el sta la Brasov?
Cu fiecare etapa am inceput sa constientizez ca viteza in coasta inseamna curaj si multa precizie. Fiecare viraj e important si nu mai ai inainte zeci de kilometri sa il recuperezi, cum e de exemplu la raliu sau pe circuit. Probabil Andrei stie mai bine traseul dar daca timpul sau va fi foarte bun nu inseamna decat ca se poate si trebuie sa muncesc mai mult.


                                                                             Foto: Rally Cow

Te gandesti sa faci pasul la o masina integrala in viitor?
Ma gandeam sa fac pasul la o integrala de cand concuram cu Suzuki dar ar fi fost un pas prea mare. Pentru mine, fiecare viraj din care ies simtind ca puteam trece mai tare este un minus, il simt chiar atunci si imi vine sa ma cert singur. In prezent, momentele astea sunt destul de dese iar asta nu poate insemna decat ca masina poate mult mai mult decat pot eu acum. Cu Suzuki am simtit limita la un moment dat, poate se va intampla si cu Leonul, iar atunci vom cauta o integrala de podium.

Cum ai ajuns sa concurezi in campionatul de viteza in coasta?
Viteza in coasta era o etapa obligatorie in drumul spre Campionatul National de Raliu. Pana sa aflu asta nici nu stiam ca exista, nici ce inseamna. Am noroc sa traiesc in Cluj, am intrat in familia Napoca Rally Academy, am profitat de ajutorul si experienta lor, am devenit buni prieteni si am inchiriat un Sandero pentru Rasnovul din 2016. Asfaltul mi se parea periculos, aveam cateva accidente de cascador de cand eram mai tanar, asa ca asteptam sa inchei cele patru etape obligatorii de coasta pentru a trece la macadam. Ce am gasit in schimb la coasta era total diferit. Atmosfera, ceilalti piloti, spectatorii, pasiunea care ii anima pe toti cei prezenti au fost neasteptate. M-am indragostit de competitia asta. Cred ca oamenii ar trebui sa stie ca in spatele castilor care se vad trecand, mai mult sau mai putin specatculos pe scurtele trasee de coasta, se ascund mult mai multe povesti, emotii, temeri, planuri si pregatiri, rivalitati si prietenii, bucurii si dezamagiri. Ma simt bine aici, concurez alaturi de piloti foarte buni, am langa mine o echipa minunata, si de la unii si de la altii am inca multe de invatat.

Dan Terea
Echipa Autorally

Raliuri

  • CNRD
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Karting

Altele

  • Stiri