Raliul Iasului

Iasi, 07 sep. - 08 sep. 2018
www.raliul-iasului.ro


  Clasamente 2018
 Clasamente complete


  Suntem pe Facebook

Fumul de miercuri: "Sticla care taie"

Data: 27 Iunie 2018 / Raliuri

Strabunicii nostri mergeau la concerte de valsuri, bunicii nostri ascultau la radio romante, parintii nostri aveau discuri cu The Beatles si Led Zeppelin iau noi ascultam casete si CD-uri cu Michael Jackson sau Metallica. Liceeni de acum au Ipod-uri cu … sincer, nu stiu cu ce dar stiu ca fiecarei generatii i se pare ca ce asculta noua generatie este o porcarie pe langa ce ascultau ei. Interesant este ca nici valsurile, nici romantele, nici Elvis Presley, Pink Floyd sau Joe Cocker nu au apus. Dimpotriva, unele albume se vand mai bine niciodata. Cand a aparut CD-player-ul s-a cam dus pe copca clasicul pick-up. Aparatul acela care avea acul care sarea daca era un fir de praf pe disc sau, doamne fereste, era zgariat. Discul acela care trebuia curatat, tinut de margini ca sa nu lasi amprente, bagat cu grija in doua huse separate si care cu fiecare ascultare isi pierdea din calitate. Dupa ce au aparut MP3-urile, s-au dus naibii si CD-urile. Si totusi, pick-up-ul nu a murit. Cei cu adevarat pasionati inca isi cumpara vinyl-uri, ba mai mult, chiar si din cei tineri sunt multi care au placerea de a avea o colectie de discuri pe care poti sa pui mana, sa o simti. Asa cum orice pianina electrica, cu 20 de milioane de tonuri nu va fi niciodata atat de scumpa si de cautata ca una mecanica.

La fel este si cu cartile tiparite, si cu tablourile pictate si cu multe altele. Chiar daca putem printa 3D o mobila exact dupa cum vrem noi sa arate, sau chiar o casa, inca ne plac casele vechi in care scartie parchetul, unde usile sunt din lemn si geamurile sunt din sticla care te raneste si te omoara daca se sparge. Sticla, auzi tu, ce nebunie?! Cam la fel cum erau masinile de curse mai demult. Fara centuri, fara roll-ball… numai bune sa te omoare la prima iesire in decor. 

Intr-un fel, masinile cu motoare termice sunt ca pick-up-urile sau casele vechi. Acum, ca apar electricele, e clar directia in care mergem. Dar motoarele cu ardere interna nu vor muri niciodata. Atat doar ca, in timp, vor deveni obiecte de colectie, pentru puristi, pentru cei cu adevarat pasionati. Din 2020, Campionatul Mondial de Rallycross va fi cu masini electrice. Oare Solberg, Loeb si alti lupi batrani vor imbratisa electrificarea sau vor ramane fideli epocii care i-a consacrat? O sa ni se faca vreodata pielea de gaina la trecerea unei electrice pe langa noi? Fie ea condusa de unul ca Dumas sau Loeb? Vom vedea. Pana una alta, una din cele interesante infruntari va fi cea din Franta din 23 septembrie dintre Peugeot-ul 208 T 16 Pikes Peak pilotat de Loeb si VW I.D. R pilotat de Dumas. Analogul in lupta cu digitalul. Old-school vs new school. Trebuie sa acceptam noul, sa il lasam sa-si faca de cap pentru ca ceea ce este de valoare va ramane oricum. Motorsportul nu va muri, doar ca este sclavul corporatiilor care investesc in el. Si corporatiile vor centrul oraseelor, vor energie alternativa, vor marketing. Daca noi nu am merge sa ii vedem pe DJ Tzaca Paca si pe cei din Formula E, nu s-ar tine evenimentele. Intrebarea este ce ai alege intre un Opel Insignia din 2018 si un Opel GT din 1970? Pe cine ai vrea sa vezi in concert, pe Joe Bonamassa sau pe Tiesto? Formula E sau Formula1? Pe Sorin Ghisoi cu Skoda Fabia TDI sau cu Golf electric? Nu sunt eu cel mai traditionalist si mai reticent la schimbare (desi, recunosc, eu vreau foarte mult sa il vad pe Sorin cu Golf-ul electric) dar sunt de acord cu vorba „anyone can buy a new car, real men keep the old ones running!”

Andrei Mitrasca

Raliuri

  • CNRD
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Karting

Altele

  • Stiri