Raliul Sibiului

Sibiu, 05 oct. - 07 oct. 2018
www.raliul-sibiului.ro

>


  Clasamente 2018
 Clasamente complete


  Suntem pe Facebook

Luptă interesantă pentru podiumul Cupei Suzuki la Raliul Perla Harghitei

Data: 19 Iulie 2018 / Raliuri

După ce primele patru etape din sezonul 2018 al Campionatului Național de Raliuri au avut loc la Brașov, Cluj-Napoca, Arad și Bacău, weekendul trecut centrul țării a primit din nou caravana raliurilor. Județul Harghita și orașul Odorheiu Secuiesc au găzduit, așa cum excelent știu să facă acest lucru, un număr mare de echipaje care au luat startul în Raliul Perla Harghitei. Cum competiția este una interesantă, disputată și cu mulți fani pe marginea probelor speciale, Cupa Suzuki a fost foarte populată la acest raliu.


Nouă echipaje au luat startul pe Suzuki Swift Sport în Raliul Perla Harghitei, care a programat un număr de 12 probe speciale în două zile de concurs: o probă lungă, de viteză în prima zi, urmată de o specială clasică pentru zona Harghitei, dar și superspeciala din Odorheiu Secuiesc au avut loc vineri. Cu un traseu interesant, speciala - spectacol a atras mulți fani pe margine, derapajele, virajele luate în viteză și sunetul motoarelor fiind aplaudat de către spectatori. Ziua secundă a programat 3 bucle identice, fiecare conținând 3 probe tehnice, de viteză, care urmau să pună la încercare modelul Swift Sport și echipajele.


Încă de pe prima probă specială, Raul Badiu și Gabriel Lazăr au pornit excelent și s-au instalat în ”fotoliul” de lider al clasamentului Cupei Suzuki, unde urmau să rămână până la finalul cursei. După o absență la Raliul Moldovei, Dănuț Budai și Lucian Budai încep cursa harghiteană în forță și obțin de două ori consecutiv al doilea timp pe specialele de vineri, aflându-se pe locul 2 înaintea superspecialei din Odorheiu Secuiesc, în timp ce Radu Necula și Adrian Temeș au același ritm rapid, constant, pe care l-au avut întreg sezonul 2018 și ocupă poziția cu numărul trei. A treia probă a zilei e câștigată de echipajul Necula/Temeș, urmați de Andrei Gîrtofan/Doru Vraja și Badiu/Lazăr, clasamentul provizoriu înaintea zilei secunde fiind unul interesant, cu liderul din 2018 în frunte, cu locurile 2-3 la o distanță de mai puțin de o secundă (Dănuț Budai/Lucian Budai și Radu Necula/Adrian Temeș), în timp ce, la câteva secunde distanță, se aflau Cristi Timisică/Levente Csegzy și Bogdan Vrabie/Cosmin Diacu.


A doua zi de competiție aduce și o schimbare pe podium: Radu Necula și Adrian Temeș trec în fața echipajului tată-fiu Dănuț-Lucian Budai, lupta cu secundele fiind mult mai disputată: Cristi Timisică & Levente Csegzy și Bogdan Vrabie & Cosmin Diacu obțin timpi în top 3 pe probele speciale, iar schimbările de clasament sunt tot mai dese. Din păcate, pentru echipajul Timisică/Csegzy, raliul se termină înaintea ultimului control orar din cauza unei ieșiri în decor pe speciala ”Lueta”, cea mai tehnică și dificilă a raliului, mașina de concurs suferind avarii din cauza cărora cei doi nu au mai putut continua.


Raliul Perla Harghitei continuă în aceeași notă, cu un echipaj Badiu/Lazăr rapid, care se impune pe toate specialele de sâmbătă. Radu Necula și Adrian Temeș reușesc să își conserve avantajul și încheie etapa a cincea din Campionatul Național de Raliuri pe locul secund, în timp ce Dănuț Budai și Lucian Budai arată o viteză de invidiat pe probele speciale și obțin bronzul la raliul din județul Harghita. După locul secund la Bacău, Bogdan Vrabie și Cosmin Diacu trebuie să se mulțumească doar cu locul al patrulea la Harghita Rally, în ciuda unor speciale pe care ritmul a fost suficient de rapid, în timp ce Andrei Gîrtofan și Doru Vraja termină cursa pe locul al cincelea. Cu probleme cu puterea motorului în prima zi de concurs, Vlad Miculici, care a luat startul alături de un nou copilot la această cursa, Laszlo Csegzy, încheie cele 12 probe speciale pe locul al șaselea, în ciuda eforturilor de recuperare în ziua secundă de concurs. Andrei Brezoszki și Dariana Mateuț - Bogdan au un parcurs bun pe specialele Raliului Perla Harghitei, dar o greșeală pe ultima probă îi costă mult: echipajul pierde timp prețios, un loc în clasamentul Cupei Suzuki, dar și victoria în clasamentul debutanților. Pentru Dorin Costea și Horațiu - Șerban Voicu, Raliul Harghitei a fost mai scurt decât cei doi și-ar fi dorit: pe prima probă a raliului motorul Suzuki-ului Swift Sport cedează și cei doi sunt nevoiți să abandoneze.


Pentru Raul Badiu, Raliul Perla Harghitei a însemnat încă o victorie în cadrul Cupei Suzuki: ”Mă bucur că în cazul meu și a lui Gabi nu s-a adeverit zicala că ce începe rău se termină și mai rău. Amuzant este faptul că am avut la shakedown un invitat pe locul din dreapta, care nu și-a dat seama când a dat cu cotul în repartitorul de frână și a dat practic frâna maxim spate și pe ultima frânare violentă, singura de acest fel de pe shakedown, am blocat spatele la viteza mare, m-am răsucit și am doborât trei copăcei. Având în vedere că mașina a fost în regulă din punct de vedere mecanic iar greșeala nu îmi aparținea, nu m-a afectat mental, astfel că am reușit încă din primii metri să pilotez la un nivel bun și să pun constant timp intre mine și colegii de la Suzuki. Am rămas de asemenea și în lupta pentru 2 roți motrice și Clasa 9, bătălie în care am fost angrenat până la finalul raliului. Recunosc că îmi place mult să fiu angrenat în diferite lupte, drept dovadă, chiar dacă eram înainte de ultima probă pe locul 4 la 2 roți motrice, am tras pe ”Lueta”, o probă care îmi place și care este mai mult de pilotaj decât de mașină și am reușit un timp foarte bun și să urc pe locul 2 la 2 roți motrice, destul de aproape de victorie. Mă bucur că am reușit din nou să aduc maximul de puncte pentru DTO Tellur Rally Team și mă voi strădui să o fac în continuare. Sper ca și colegii mei să fie feriți de probleme și sper să urcăm și în clasamentul echipelor pe locul 1.”


Dănuț Budai consideră Raliul Perla Harghitei unul reușit pentru el și tatăl său, care îl însoțește în Suzuki-ul Swift Sport în postura de copilot: ”Pentru noi, Raliul Perla Harghitei a fost un succes, ne-am simțit foarte bine pe probele speciale, am avut un ritm foarte bun care ne-a ajutat să mai adunăm experiență pe suprafața aceasta, care începe să îmi placă din ce în ce mai mult. Tatăl meu a pregătit mașina extrem de bine, lucru care a făcut ca pe întreg raliul să ne bucuram de mașină! Mulțumim celor care au fost alături de noi și sponsorilor care fac posibilă participarea noastră în acest campionat.”


Vlad Miculici a avut o serie de probleme tehnice pe probele Raliului Harghitei, dar a ajuns cu succes la finalul raliului: "A fost un raliu cu probe interesante, cu un asfalt bun, însa puțin cam scurte. Poate încă o buclă precum cea din prima zi ar fi făcut totul și mai interesant.
Pentru noi, treburile s-au cam terminat înainte de a începe, mașina având o lipsă mare de putere încă de pe prima probă. Acest lucru combinat și cu câteva probleme de frânare au făcut ca timpul pierdut să fie mult prea mare, imposibil de recuperat în a doua zi. Am învățat câteva lucruri foarte utile și la etapa aceasta legate atât de evoluția noastră, dar mai ales despre relația pe care ești nevoit s-o ai uneori cu cei din jurul "fenomenului" astfel încât treburile să meargă așa cum trebuie. Mergem mai departe și vedem ce urmează în etapele ramase."


Pentru Dorin Costea, Raliul Perla Harghitei s-a încheiat cu un abandon prematur: “Din păcate nu ne-am putut ține de promisiune și nu am putut să facem să fie frumos. Pe PS1 am făcut două găuri în inima lui Suzi, fapt ce a dus la primul abandon tehnic atât pentru mine, cât și pentru Horațiu. Asta e, ne vedem la Iași!”


După ce a fost prezent alături de concurenții din Cupa Suzuki la Raliul Aradului și Raliul Moldovei, Stefanini, partenerul cupei monomarcă, a continuat să susțină echipajele care concurează cu modelul Swift Sport și la Raliul Perla Harghitei. Logo-ul Stefanini a fost vizibil pe portierele mașinilor de concurs ale tuturor concurenților pe cele 12 probe speciale desfășurate. Stefanini este o companie braziliană cu peste 30 de ani de experiență în furnizarea de servicii IT la nivel mondial, de la externalizarea infrastructurii IT până la dezvoltarea aplicațiilor software. Aceasta are o prezență directă în 40 de țări, prin cele 73 de birouri din întreaga lume și are un portofoliu de peste 500 de clienți activi. Clienții vin din sectoare precum servicii financiare, industria prelucrătoare, telecomunicații, industria chimică, servicii, tehnologii, sectorul public și beneficiază de un set complet de servicii mature și profesionale, care acoperă întregul ciclu de viață al unei aplicații.

 

Comunicat de presă

Raliuri

  • CNRD
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Karting

Altele

  • Stiri