Raliul Sibiului

Sibiu, 05 oct. - 07 oct. 2018
www.raliul-sibiului.ro

>


  Clasamente 2018
 Clasamente complete


  Suntem pe Facebook

Fumul de miercuri: "Anul dreptatii"

Data: 25 Iulie 2018 / Raliuri

Acesta este anul lui Lucian Radut! Trebuie sa fie pentru ca la anul va fi mai greu, pe urma si mai greu, pana va fi aproape imposibil sa castigi cu un autoturism facut la tine in garaj. Daca vine ploaia, ne-am invatat, Lucian este favoritul, dar daca este uscat...am vazut la Resita cine au fost primii patru. In sfarsit clasamentul general la coasta a aratat asa cum e normal sa arate. Cu monoposturi si biposturi pe primele pozitii, masini de grupa H4 pe urma, iar primul N de abia pe 12 la general. S-au dus vremurile cand masinile de H, N si A erau amestecate fara noima, cand Dutescu era debutant pe locul IV la general si cand un N1 era pe podium la FWD. La Sinaia, ploaia a scos pilotii ceva mai la lumina si a bagat masinile mai in umbra dar chiar si asa nu va putea niciodata un N1 sa vina pe patru le general intr-o mansa (cum am vazut ca s-a putut la raliu).


                                                                            Foto: Botyan Alexandru

Dar sa revenim. Este probabil ultimul tren al lui Lucian si ar fi oarecum “fair” ca el sa castige titlul cel mare. Daca ne uitam la clasamentele de la coasta, eu zic ca fac dreptate. Fiecare este unde e normal sa fie. Unii cu calm, perseverenta, atentie si o viziune realista a potentialului lor, altii prin indarjire, prin incercare si eroare, iar altii prin talent si putin noroc. E adevarat ca nimeni nu ar fi contestat, moral vorbind, un Mihai Leu la conducerea categoriei RWD sau chiar un Catalin Cismaru pe podiumul aceleasi categorii. Si pentru ca a venit vorba de Robotu’, este unul din putinii pe care ne-am fi asteptat sa il vedem mult mai sus. Macar la diesel. Am vazut ce a zis despre cum se intelege cu masina si suntem constienti de valoarea lui ca pilot. Mai sunt trei etape, poate ii da de cap masinii. Si Andrei Dumitrescu pornise cu avant dar daca strange din dinti, 2019 ar putea fi anul lui. Poate am imbatranit si accept mai senin realitatea dar insist sa cred ca ceea ce se vede in acest an in clasamentele de la coasta face dreptate acestui sport si sportivilor care il practica. Incepand cu N1 si continuand cu H2, H3, A, N, FWD, RWD … si terminand cu Open. Ok, acceptam ca A2-ul, de exemplu, este condus de doi piloti care sunt oricum numai rapizi nu, dar daca nu am avea mici exceptii, ceva ar fi putred, nu-i asa? Si pana la urma, trebuie sa recunoastem ca aduni mai multe puncte pilotand cu masura la multe etape decat fiind foarte rapid la putine etape la care participi.

Nu putem sa vorbim despre coasta din 2018 si sa nu il apreciem pe Costi care face o figura excelenta cu Dacia. O Dacia sa fie in fata a doua Ferrari?! E ceva! Asa cum va fi o poza de inramat cea de la Gala Campionilor alaturi de Mihai Leu. Dar pana acolo mai e putin de tras. Asadar, dreptate la coasta! Dreptate ca Emil a gasit un sponsor si merge mai departe cu nebunia aceea de masina pe care nu stiu cum o tine pe drum. Dreptate ca multe din categorii sa aiba o lupta la varf intre mai mult de doi concurenti si dreptate ca viteza in coasta sa fie o competitie atat de animata si cu atat de multi concurenti. Oricum, bravo tuturor celor care iau startul!

Andrei Mitrasca

Raliuri

  • CNRD
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Karting

Altele

  • Stiri