Kennards Hire Rally Australia

Australia, 15 nov. - 18 nov. 2018


  Clasamente 2018
 Clasamente complete


  Suntem pe Facebook

Chapeau bas! Sebastien Loeb a castigat Raliul Spaniei

Data: 28 Octombrie 2018 / World Rally Championship

Trei piloti, reprezentand trei echipe diferite, veneau in Spania pentru a castiga penultima etapa a campionatului mondial si pentru a-si apropia titlul: Thierry Neuville (Hyundai), Sebastien Ogier (M-Sport) si Ott Tanak (Toyota). Insa victoria in Raliul Spaniei i-a revenit lui Sebastien Loeb, cel care a adus prima victorie din acest sezon echipei Citroen. Este pentru prima data dupa mai bine de 5 ani cand multiplul campion mondial castiga o etapa WRC si pentru a 79-a oara in intreaga cariera. El a fost insotit pe podium de noul lider al clasamentului general, Sebastien Ogier, si de colegul acestuia, Elfyn Evans.

Raliul Spaniei a fost una dintre cele mai spectaculoase etapa din acest an. Singurul raliu mixt (macadam si asfalt) al calendarului competitional a avut parte de conditii meteo schimbatoare ce au dat peste cap strategii si au testat nivelul de adaptabilitate al concurentilor. De-a lungul celor trei zile, cinci piloti diferiti s-au aflat in pozitia de lider, Sebastien Ogier, Ott Tanak, Dani Sordo, Jari-Matti Latvala si Sebastien Loeb.

Acesta din urma a urcat in fruntea intrecerii in urma primei speciale din ziua finala si a reusit sa invinga cu un avans de doar 2.9 secunde in fata fostului sau coleg de la Citroen, Sebastien Ogier. Desi duminica dimineata, la plecarea din parcul de service, asfaltul traseului era ud, masina lui Loeb a fost echipata cu pneuri de compozitie hard. Pana ce a luat el startul, suprafata de rulare s-a uscat iar cel care are in palmares noua titluri de campion mondial in raliuri a profitat din plin, castigand primele doua probe si ajungand sa conduca raliul cu un avans de 7.1 secunde in fata lui Jari-Matti Latvala. Chiar daca pe penultima speciala a pierdut spatele masinii intr-un ac de par si cateva secunde bune, Loeb i-a mai cedat doar sapte zecimi de secunda lui Ogier pe proba finala, castigand. 

De Latvala scapase dupa ce pilotul Toyota suferise o pana pe PS17. Este pentru a doua oara in acelasi raliu cand un potential invingator aflat la volanul unei Toyota este oprit de o pana. Ott Tanak conducea clasamentul cu aproape jumatate de minut sambata dimineata cand o pana pe PS10 l-a facut sa ajunga pe a noua pozitie. Macar estonianul a reusit sa castige Power Stage-ul si sa ia cele 5 puncte suplimentare. Ceilalti piloti care au acumulat puncte in ultima speciala sunt Sebastien Ogier, Sebastien Loeb, Elfyn Evans si Dani Sordo.

Locul doi, atat in raliu cat si pe Power Stage, i-a adus lui Ogier revenirea in fruntea clasamentului general. Inainte de ultima etapa, francezul are 204 puncte, cu trei mai multe decat Thierry Neuville. Pilotul belgian al echipei Hyundai ar fi fost la egalitate de puncte cu Ogier daca nu ar fi fost mai lent cu 2.5 secunde decat Elfyn Evans pe ultima proba. Insa Evans a reusit sa incheie pe podium, devansandu-l pe Neuville pe PS20 si terminand intrecerea cu doar o jumatate de secunda in fata sa.

Lui Dani Sordo i-a revenit a cincea pozitie, aflandu-se in final la numai 1.6 secunde in urma colegului Neuville. Ott Tanak a recuperat cat a mai putut si a incheiat al saselea, in fata celorlalti componenti Toyota, Esapekka Lappi si Jari-Matti Latvala. Este a doua etapa consecutiva in care Tanak are ghinion, dupa ce in Marea Britanie a abandonat tot din pozitia de lider in urma cu probleme tehnice. El inca are sanse matematice la titlul de campion mondial, dar este foarte putin probabil sa obtina laurii in acest an. Handicapul fata de Ogier este de 23 de puncte si fata de Neuville de 20. Craig Breen a terminat Raliul Spaniei pe a noua pozitie iar ultimul punct pus in joc i-a revenit lui Andreas Mikkelsen.

Kalle Rovanpera a obtinut victoria in WRC 2, incheind cu 8.5 secunde in fata celui de-al doilea clasat, Jan Kopecky. Intors in WRC pentru a "pune umarul" la debutul noului Volkswagen Polo GTI R5, Petter Solberg a terminat al treilea in aceasta cateorie si a adus primul trofeu noii masini. Simone Tempestini si Sergiu Itu au concurat la bordul Citroen-ului C3 R5 in Raliul Spaniei si ajunsesera sambata pana pe cea de-a sasea pozitie in WRC 2. Din pacate, o eroare pe PS13 de sambata i-a scos de pa traseu si au ramas blocati pe marginea drumului, abandonand. In final, romanii au incheiat pe a zecea pozitie, dupa ce au revenit in ziua finala in SuperRally.

Clasamentul Raliului Spaniei:

1 Sebastien Loeb, D.Elena Citroen Total Abu Dhabi WRT Citroen 3h12m08.0s
2 Sebastien Ogier, J.Ingrassia M-Sport Ford WRT Ford 2.9s
3 Elfyn Evans, D.Barritt M-Sport Ford WRT Ford 16.5s
4 Thierry Neuville, N.Gilsoul Hyundai Shell Mobis WRT Hyundai 17.0s
5 Dani Sordo, C.del Barrio Hyundai Shell Mobis WRT Hyundai 18.6s
6 Ott Tanak, M.Jarveoja Toyota Gazoo Racing WRT Toyota 1m03.9s
7 Esapekka Lappi, J.Ferm Toyota Gazoo Racing WRT Toyota 1m16.6s
8 Jari-Matti Latvala, M.Anttila Toyota Gazoo Racing WRT Toyota 1m26.4s
9 Craig Breen, S.Martin Citroen Total Abu Dhabi WRT Citroen 2m07.0s
10 Andreas Mikkelsen, A.Jager Hyundai Shell Mobis WRT Hyundai 2m48.2s

Clasament general WRC dupa 12 etape:

Dan Terea
Echipa Autorally

Raliuri

  • CNRD
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Karting

Altele

  • Stiri