Cupa Resita

Resita, 29 iun. - 30 iun. 2019


  Clasamente 2019
 Clasamente complete


  Suntem pe Facebook

Paul Turcanu: Raliurile sunt prioritatea mea, dar merg peste tot pentru a prinde incredere

Data: 09 Iunie 2019 / Coasta

Paul Turcanu este inca incepator in motorsportul pe patru roti, motiv pentru care a ales sa participe atat in raliuri cat si la viteza in coasta sau in campionatele regionale. Autorally a stat de vorba cu Paul in timpul Trofeului TOTAL Brasov.

Paul, cum a fost acest inceput de sezon pentru tine? Nu te-am vazut in concurs la Rasnov dar ai participat in etapa de la Cheile Gradistei si esti prezent la startul Trofeului TOTAL Brasov.
Dupa traditia romaneasca, masina nu a fost gata pentru prima etapa, de la Rasnov. Asta este, ne pregatim un an iar la final constatam ca ceva nu merge. Dar acum este tot mai bine. Masina incepe sa fie ce trebuie iar acum mai am eu de lucrat la increderea in mine.

Tu participi si in Campionatul National de Raliuri. Cum le imparti si care este prioritatea ta?
Particip si la raliuri si, in plus, particip si la regionale. Indiscutabil, raliurile sunt prioritatea mea. Eu nu am experienta, de abia m-am apucat, asa ca trebuie sa merg peste tot pentru a prinde incredere. Nu imi place sa risc, imi place sa merg la siguranta. Poate ca intr-o zi voi schimba radical stilul de mers, dar mai intai testez. Chiar daca acum lumea zice ca merg incet, tinand cont de ce material de concurs am, mie imi place sa fiu "safe" si pe urma sa dovedesc ceea ce pot.

Zi-ne un pic despre diferentele dintre masina folosita la raliu si cea de coasta.
Sunt foarte mari diferentele. Amandoua sunt Renault Clio. Aceasta (nr. cea de coasta), este derivata dintr-un Renault Clio Maxi, caroserie de Super 1600 si un motor de 2000cc, cu cutie de viteze secventiala, cu tot ce-i mai bun posibil pentru coasta, usurata extrem, fiind permis aproape orice in aceasta clasa. La cea de raliu am ales sa merg cu cutie crabotata, tot de Sadev, motor identic, dar o electronica un pic mai blanda, cu garda la sol mult mai mare. Asadar, cele doua sunt diferite. Oricum merg la H in amandoua competitii.

Revenind la coasta, cum ti se pare campionatul din acest an?
Foarte bun. De cum doi ani, cand am inceput eu, luand startul in ultima etapa din 2017, nivelul a crescut enorm. Daca atunci speram sa fiu in primii 15-20, cu o astfel de masina, acum nu exista nicio sansa. Nivelul este extrem de crescut. Dar, din ferricire, nu din pacate, cum zic altii, categoria la care merg eu (Clasa E2-SH-2000) este una dintre cele mai disputate. Sunt peste 10 concurenti, ceea ce este extrem de motivant.

Cum iti place traseul de pe Poiana?
Poiana este visul oricarui copil pasionat de motorsport. Am facut traseul asta de 1000 de ori, fiind si pasionat de schi. Iarna ma antrenez in fiecare weekend, in conditii de aderenta precara, asa ca abia astept sa vina vara. Evident, nu facem ilegale. Mergem regulamentar in afara curselor, iar la concursuri ne descatusam.

Etapa precedenta, de la Cheila Gradistei, a fost o premiera in istoria motorsportului. Spune-ne cum a fost, avand in vedere ca ai fost implicat si in organizare?
A fost extraordinar. Pot sa zic cu mandrie ca, impreuna cu Bela (nr. Bela Stoia, Presedintele clubului organizator Auto Blic) am dezvoltat aceasta idee, am pus impreuna umarul la crearea acestei etape si ma bucur ca a iesit atat de bine. Eu personal, am crezut foarte mult in acest traseu si a rezultat ceva extraordinar. Peisajul, traseul, tehnicitatea, toate au fost la superlativ. Eu cred ca a lipsit aceasta coasta calendarului competitional. Este total diferita fata de Poiana.

In trecut ai concurat pe 2 roti, iar ulterior ai facut pasul la automobilism. Cum s-a intamplat aceasta schimbare?
Din pacate, in urma mai multor accidente. Si doctorul si familia mi-au recomandat sa renunt la motociclism. Dupa care, din cauza tentatiilor culinare din orasul nostru am capatat 10 kg in plus, care ma baga in clasa cu oameni cu alte masini, mai scumpe. Asa ca, chiar daca mai merg cu motocicleta pe strada, nu mai pot sa fac motociclism. Cand eram mic am facut karting, si mi-am dorit sa fac automobilism sportiv dintotdeauna, asa ca a fost firesc sa ajung aici.

Ce obiectiv ti-ai stabilit pentru acest an?
Vreau sa imi imbunatatesc performantele si sa ajung cu masinile acolo unde mi-am dorit. Iar pentru anul viitor, este clar ca obiectivul va fi sa fiu in top 3 la grupa, indiferent cine va mai veni in aceasta grupa. La raliuri, obiectivul va fi castiarea grupei H12.

Dan Terea
Echipa Autorally

Raliuri

  • CNRD
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Super Rally

Altele

  • Stiri