WRC - Rally Turkey

Turcia, 24 sep. - 27 sep. 2020


  Clasamente 2020
 Clasamente complete


  Suntem pe Facebook

Thierry Neuville a castigat Raliul Monte Carlo

Data: 26 Ianuarie 2020 / World Rally Championship

Debut extraordinar de sezon al Campionatului Mondial de Raliuri. Desi nu s-a aflat la conducerea clasamentul raliului in marea sa majoritate, Thierry Neuville a rasturnat situatia in ziua finala si a obtinut victoria etapei de la Monte Carlo. Doi piloti Toyota, ambii la primul raliu alaturi de aceasta echipa, au completat podiumul. Sebastien Ogier s-a clasat al doilea, devansandu-l pe Elfyn Evans in urma ultimei speciale. Campionul en titre, Ott Tanak, a abandonat dupa o iesire spectaculoasa in decor.

Ca in fiecare an, Raliul Monte Carlo da startul in sezonul WRC si prezinta spactatorilor noile configuratii ale echipelor. In acest an, mai mult ca in cei precedenti, concurentii s-au mixat mai mult. O mare parte din "vina" o poarta echipa Citroen, prin decizia de a se retrage din campionat la finalul sezonului trecut.

Unul dintre putinii concurenti ca si-a pastrat echipa, Thierry Neuville, a inceput foarte bine raliul, aflandu-se la conducere la finalul zilei de joi in urma unei evolutii foarte bune pe PS2. Totusi, belgianul echipei Hyundai a mai ramas in frunte doar pentru inca o proba. Elfyn Evans, venit la Toyota de la M-Sport, a impresionat pe parcursul weekendului, dar mai ales vineri dimineata. Galezul a castigat toate cele 3 probe din prima parte a zilei, instalandu-se la conducere. Dupa PS5, Evans avea 8.9 secunde in fata lui Neuville si 9.7 inaintea lui Sebastien Ogier.

Pana in acest moment, din lupta de la varf iesise Ott Tanak, in urma unui accident. Campionul mondial en titre, la prima evolutie cu modelul Hyundai i20 WRC, a iesit violent in decor pe PS4, rostogolindu-se de mai multe ori si abandonand. Clasamentul "s-a strans" la varf pana la finalul zilei de vineri, Ogier preluand conducerea in urma a doua victorii de proba. Primii trei piloti se aflau intr-un interval de 6.4 secunde, Evans avand 1.2 secunde in urma lui Ogier si 5.2 in fata lui Neuville. Cei trei jucau in alta liga, ceilalti cncurentui fiind deja la peste un minut in spate. 

Cele 4 speciale de sambata au mai amestecat un pic pozitiile clasamentului insa cei trei se aflau la finalul zilei tot in 6.4 secunde. Evans reusise sa redevina lider, iar Ogier se afla la 4.9 secunde in urma. Neuville castigase 3 din cele 4 probe ale zilei dar o evolutie mai slaba pe PS10 il tinea inca pe a treia pozitie. Sebastien Loeb si Esapekka Lappi ocupau pozitiile 4, respectiv 5, asa cum o facusera insa de dupa PS4.

Asadar, invingatorul avea sa se decida pe cei 63.5 km de duminica, impartiti in 4 probe. Iar Thierry Neuville a fost net superior rivalilor sai, castigand toate cele 4 speciale si reusind sa invinga cu un avans mai mare decat ne-am fi asteptat, de 12.6 secunde. Singurul care a reusit sa il egaleze, si doar pe powerstage, a fost Sebastien Ogier. Asadar, francezul de la Toyota a incheiat pe locul secund si a realizat exact acelasi timp ca Neuville pe ultima speciala. Probabil ca daca ar fi fost intrebat la start daca ii convine un loc 3 la Monte Carlo, Elfyn Evans ar fi incuviintat. Totusi, in conditiile in care a condus raliul in mai multe randuri si era inca lider inainte cu 3 probe de final, pilotul britanic a urcat dezamagit pe ultima treapta a podiumului.

Tot duminica, Sebastien Loeb a dat de probleme si a pierdut al patrulea loc. Esapekka Lappi, si el la prima evolutie cu o masina noua, Fordul Fiesta WRC, l-a devansat pe Loeb, incheind raliul al patrulea. Legendarul pilot francez a avut niste cauciucuri care i-au pus serioase probleme de aderenta, iesind in decor intr-un viraj si pierzand mai multe secunde. Aderenta scazuta l-a facut sa fie devansat in clasament si de catre Kalle Rovenpera, cel care si-a facut botezul in "liga mare". Asadar, lui Loeb i-a revenit in final al saselea loc, in fata japonezului Takamoto Katsuta. Teemu Suninen a avut un raliu dificil, reusind totusi sa recupereze maximum posibil pe final si sa incheie al optulea. 

Categoria WRC2, dedicata masinilor R5 inscrise de echipe de uzina, a fost castigata de Mads Ostberg, care a fost pe 10 in clasamentul general, in urma lui Eric Camilli, invingatorul din WRC2.

Urmatoarea etapa a Campionatului Mondial de Raliuri se va desfasura pe zapada, in Suedia. 

Dan Terea
Echipa AutoRally

Raliuri

  • CNRD
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Super Rally

Altele

  • Stiri