Trofeul TOTAL Rasnov (va fi reprogramat)

Rasnov, 28 mar. - 29 mar. 2020

>


  Clasamente 2020
 Clasamente complete


  Suntem pe Facebook

Octavian Ciovică – Decizie radicală cu Radical SR8

Data: 25 Martie 2020 / Coasta

Pentru a face statul în casă un pic mai altfel decât citind știri și statistici despre pandemia mondiala despre COVID-19, profitând de faptul că în weekend-ul care urmează era programată prima cursă de coastă a sezonului 2020, Trofeul TOTAL Râșnov, echipa Autorally a transmis câteva întrebări celor care la această oră ar fi trebuit să-și pregătească materialul de concurs pentru participarea la tradiționala etapă râșnoveană.


Foto: Arhiva personală Octavian Ciovică

Inevitabil pe parcursul interviurilor cu “costașii“ a venit vorba și despre COVID-19, dar sunt și informații interesante privind materialul de concurs, celebrul Performance Factor și multe altele. Astăzi are cuvântul pilotul brașovean Octavian (Tavi) Ciovică, cel care își propune o schimbare radicală cu Radical SR8.

Autorally: Tavi, îți propun să facem abstracție, în măsura în care putem, de pandemia care ne-a cuprins și să ne imaginăm că în weekend (conform calendarului sportiv 2020 aprobat inițial) iei startul la Râșnov, prima etapa a Campionatului Național de Viteză în Coasta 2020. Cu ce material de concurs ai ales să ataci virajele coastelor naționale în 2020?
Octavian Ciovică: La finalul anului trecut, am decis să fac o schimbare radicală pentru sezonul care urma să vină, anume 2020. Pentru că simțeam că nu mai evoluez din punct de vedere sportiv la comenzile Mitsubishi-ului Lancer Evo IX, am ales să particip în Campionatul Național de Viteză în Coastă cu un Radical SR8. De asemenea, am decis ca după vânzarea Mitsubishi-ului cu care am participat în sezoanele 2018 și 2019 să achiziționez un alt Mitsubishi Lancer Evo IX, dar cu specificații de raliu, cu care doresc să particip la două etape din Campionatul Național de Raliuri, ca acomodare pentru sezonul 2021.


Foto: Arhiva personală Octavian Ciovică

Autorally: Ai apucat să faci teste cu Radicalul?
Octavian Ciovică: Duminică, în 15 Martie, împreună cu partenerii mei logistici, echipa Omega Motorsport, am participat, la o sesiune de teste pe frumosul circuit de lângă Târgu Mureș, Transilvania Motor Ring. Pot spune că a fost dragoste la prima vedere. M-am acomodat foarte repede și foarte bine cu mașina. Am fost aproape de recordul circuitului cu o secundă, fiind pentru prima dată atât la volanul mașinii cât și pe acest circuit.

Autoraly: Ce îți propui ca și performanță sportivă pentru acest sezon de coastă?
Octavian Ciovică: Dacă trecem cu bine peste această pandemie care a afectat, nu doar sportul, ci și activitățile economice și sociale, obiectivul meu ca sportiv este ca la finalul campionatului să mă clasez în primii 5 în clasamentul general.


Foto: Arhiva personală Octavian Ciovică

Autorally: Ok. Îți propun să trecem în revistă activitatea ta sportivă și mașinile la bordul cărora ai evoluat de la începutul carierei tale de pilot și până în 2020.
Octavian Ciovică: În 2007, la comenzile unui Opel Kadett GSI mi-am făcut debutul în Campionatul Național de Viteză în Coastă. În 2008, pe lângă participarea la coastă cu VW Golf III GTI, am debutat și în Campionatul Național de Raliuri, la bordul unui Renault Megane Coupe. În 2009, am participat la o etapă de raliu cu același Renault Megane Coupe și am luat startul la coastă cu un Hyundai Coupe Kit Car, fosta mașină a lui Mihai Leu. A urmat o pauză între 2010 și 2014. Am revenit în sezonul 2015 al etapelor de coastă cu un Mitsubishi Lancer Evo X de grupa N. În anul următor, 2016, am participat cu un Mitsubishi Lancer Evo VII de grupa H. În 2017 am devenit vicecampion național la grupa N la comenzile unui Mitsubishi Lancer Evo X. În 2018 și în 2019 am participat cu Mitsubishi Lancer Evo IX, unde am obținut locul 3 la finalul sezoanelor în clasamentul Grupei N.


Foto: Arhiva personală Octavian Ciovică

Autorally: Aș vrea să-ți cunosc părerea despre trecerea la programul FIA pentru alcătuirea grupelor și claselor, în premieră, pentru sezonul 2020 de coasta. Vorbim despre atât de mult disputatul si discutatul Performance Factor (PF) în campionatul intern de coastă. Va rezolva acest concept numeroasele probleme și discuții tehnice apărute în acest campionat ?
Octavian Ciovică: Unul din motivele care m-a determinat să îmi schimb materialul de concurs este exact trecerea la Performance Factor. Personal consider că nu suntem pregătiți pentru implementarea PF în campionatul intern de coastă. Este un sistem de clasificare care lasă multe uși deschise, iar eu nu vreau să las loc de interpretări.

Autorally: În acest context cum vezi lupta la titlurile de campioni vis-a-vis de reașezarea mașinilor conform Performance Factor?
Octavian Ciovică: Este prea devreme să vorbim despre lupta la titlu acum. Și nu mă refer doar la pandemia COVID-19. Avem nevoie să-i vedem evoluând în primele 2 - 3 etape pe așa zișii ca să facem pronosticuri despre titlurile de campioni.

Autorally: Nu putem încheia fără să te rugăm să transmiți un sfat din partea sportivului, dar și al Consilierului Local de Brașov, Octavian Ciovică, adresat colegilor de sport și brașovenilor, pentru combaterea acestei pandemii mondiale cu COVID-19.
Octavian Ciovică:
 Sfatul meu este să respectăm neapărat Ordonanțele date de Guvern și să fim cetățeni responsabili. Trebuie să avem grijă unii de ceilalți. Altfel, nu facem altceva decât să agravăm și să prelungim această pandemie. Prin urmare, așa cum ori de cate ori erau curse auto în zona Brașovului invitam brașovenii să iasă din casă, acum îi rog foarte mult să rămână în case! Doar așa ne putem revedea sănăoși la primele curse de coastă din 2020. Doamne ajuta!

Cristian Andrei
Echipa Autorally

Raliuri

  • CNRD
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Super Rally

Altele

  • Stiri