Raliul Bucovinei (va fi reprogramat)

Suceava, 24 apr. - 25 apr. 2020


  Clasamente 2020
 Clasamente complete


  Suntem pe Facebook

Gabriel Ene – “… de virusul motorsport nu ai cum să scapi“

Data: 26 Martie 2020 / Raliuri

Pentru a face statul în casă un pic mai altfel decât citind știri și statistici despre pandemia mondiala despre COVID-19, profitând de faptul că în weekend-ul care urmează era programată prima cursă de coastă a sezonului 2020, Trofeul TOTAL Râșnov, echipa Autorally a transmis câteva întrebări celor care la această oră ar fi trebuit să-și pregătească materialul de concurs pentru participarea la tradiționala etapă râșnoveană.

Inevitabil pe parcursul interviurilor cu “costașii“ a venit vorba și despre COVID-19, dar sunt și informații interesante privind materialul de concurs, celebrul Performance Factor și multe altele. Astăzi are cuvântul pilotul bucureștean Gabriel Ene, cel care ne reamintește “... de virusul motorsport nu ai cum să scapi“.


Foto: RallyCow

Autorally: Gabi, în cazul tău îmi permit să ies un pic din tiparul întrebărilor trimise către colegii tăi piloți. Motivul este că, înainte de toate, trebuie să salutăm, alături de toți membrii motorsportului românesc, decizia ta de a reveni la curse! Astfel, prima întrebare este de ce a durat atât această pauză?
Gabriel Ene: 
Salutări tuturor fanilor de motorsport și salut ideea voastră de a menține flacăra aprinsă într-o perioadă dificilă pentru toți. Așa este, în acest an am decis să revin la curse. Ca să facem și o glumă în actualul context, dacă de coronavirus poți să scapi, de virusul motorsport nu prea ai cum. Serios vorbind, am avut o pauză datorită unor probleme care trebuiau rezolvate pe plan profesional, iar timpul a devenit insuficient, fiind nevoit să renunț la anumite activități. Acum sper că această problemă mondială să dureze cât mai puțin și să putem reveni la activitățile normale cât mai repede, inclusiv cele de motorsport.

Autorally: Îți propun să facem abstracție, în măsura în care putem, de pandemia care ne-a cuprins și să ne imaginăm că în weekend (conform calendarului sportiv 2020 aprobat inițial) iei startul la Râșnov, prima etapa a Campionatului Național de Viteză în Coasta 2020. Cu ce material de concurs ai ales să ataci virajele coastelor naționale în 2020?
Gabriel Ene: 
Etapa de la Râșnov este una specială și cred că toți cei implicați în motorsportul românesc o așteaptă cu nerăbdare. Mașina nu este una dedicată pentru coastă, raliul fiind principala competiție pe care mă voi concentra în acest an. Astfel, voi încerca să fiu prezent și la unele etape de coastă din acest sezon, dar etapele de raliu vor avea prioritate. Cred că această opțiune se datorează într-o bună măsură și lui Bobo (Bogdan Barbu), alături de care am sudat un echipaj frumos. Mașina cu care voi concura în acest an este un Ford Fiesta R2 care a fost achiziționat nou de la M-Sport. De întreținerea acesteia și de întreaga logistică de curse se va ocupa cel mai bun în acest domeniu din România, din opinia mea. L-am numit pe Iulică Nița și echipa lui.

Autorally: Ai mers cu mașina? Ai făcut teste?
Gabriel Ene: 
Încă nu am apucat să fac niciun test, etapa de la Râșnov urma să fie dedicată testelor. În funcție de reprogramarea etapelor de coastă și de raliu vom face probabil câteva teste private înainte de startul sezonului competițional.

Autorally: Ce îți propui ca și performanță sportivă pentru acest sezon?
Gabriel Ene: 
Sigur că în orice competiție te uiți la rezultat, dar nu avem setat un obiectiv. Vrem să ne distrăm, să mergem din ce în ce mai tare, să ne obișnuim cu mașina, să o simt cât mai bine. În această pauză mi-a lipsit, cred că cel mai mult, atmosfera de curse, senzația de pe traseu, oamenii de pe marginea probelor, colegii de cursă, mecanicii, tot ce înseamnă o etapă. Cred că toți pasionații de motorsport știu exact despre ce vorbesc.

Autorally: Chiar dacă ai lipsit de la curse, sunt convins că ești la curent cu tot ceea ce s-a întâmplat în lipsa ta. Poți să îți faci o idee la ce să ne așteptăm î acest sezon care sperăm că va începe cândva?
Gabriel Ene: 
De la an la an toți concurenții și-au îmbunătățit materialul de concurs, ceea ce este un lucru normal. Este în natura umană să evoluăm și să fim mai competitivi, iar toți fac tot ce se poate în acest sens. Cam în aceeași direcție mă încadrez și eu, de aceea am ales să iau o mașină nouă, construită de oameni care cu asta se ocupă. Mi-a plăcut foarte mult modelul R2 și cred că este o mașină care mi se potrivește având în vedere experiența mea în raliuri. Ca în fiecare an, nivelul de pregătire va fi la cel mai înalt nivel și duelul la vârf cu siguranță va fi palpitant.

Autorally: Cum ți se pare trecerea în campionatul românesc de coastă la conceptul FIA de încadrare a mașinilor de curse în categorii și clase, Performance Factor (PF)? Ce rezolvă acest concept și ce nu se poate rezolva sau amână rezolvarea chiar și cu trecerea la PF?
Gabriel Ene: 
Din moment ce FIA a adoptat acest model era normal ca și FRAS să se alinieze, cum am spus mai sus, este normal că evoluăm. Cred că acest PF va rezolva o serie de suspiciuni, neînțelegeri și așa mai departe. Cred că în acest fel competiția va fi mai echilibrată și vei avea o mai mare libertate de a modifica și a seta mașina, exact cum consideri că e mai bine pentru tine, pentru stilul tău, totul fiind reglementat.

Autorally: Cum vezi lupta la titlurile de campioni vis-a-vis de reașezarea mașinilor conform Performance Factor?
Gabriel Ene: 
Lupta la vârf va fi la fel de disputată ca și până acum, mașinile vor fi pregătite exemplar și cu siguranță vom vedea nume noi în disputele la vârf.

Autorally: Nu putem încheia fără să te rugăm să transmiți un sfat din partea omului de afaceri, sportivului, cetățeanului, părintelui responsabil Gabriel Ene, pentru combaterea acestei pandemii mondiale cu COVID-19.
Gabriel Ene: 
Trebuie să fim, în primul rând, responsabili. Cred ca asta este cel mai important în acest moment. Trebuie să respectăm măsurile impuse de autorități, să fim solidari și să încercăm să facem tot ce ne stă în puterea noastră pentru a trece cu bine peste această perioadă dificilă.

Cristian Andrei
Echipa Autorally

Raliuri

  • CNRD
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Super Rally

Altele

  • Stiri