CNSR - Bucuresti

Bucuresti, 22 oct. - 23 oct. 2021


  Clasamente 2021
 Clasamente complete


  Suntem pe Facebook

Jérôme France a obținut victoria pe traseul de la Târgu-Mureș

Data: 19 Iunie 2021 / Super Rally

Sportivul francez, Jérôme France, s-a impus pentru a doua oară în acest sezon de Super Rally, la Târgu Mureș, asta după ce a câștigat și prima etapă de la malul Mării Negre, de la Mangalia. 

Deși prima manșă de calificare nu a fost tocmai ce și-a dorit, Jérôme (Formula Renault FR2) având parte de un moment la limită, acesta a recuperat pe următoarele două manșe, asigurându-și un loc în finală imediat după a doua manșă de calificare. A treia manșă de calificare a însemnat pentru francez și cea mai bună de până atunci, fiind cu 10 secunde mai rapid decât în manșa precedentă. Cu toate că prima manșă a finalei nu a fost la fel de rapidă ca cea mai bună din calificări, Jérôme a stabilit cel mai timp. Francezul a spulberat șansele celorlalți competitori, pe a doua manșă a finalei, atunci când a coborât cu încă 3 secunde, reușind cel mai bun timp, un 03:26,526 pe cei 1,7 km, devenind astfel câștigătorul Trofeului Târgu Mureș.

 

Pe a doua poziție a încheiat carismaticul prezentator TV, Dani Oțil cu modelul Radical SR4 în timp ce promotorul Campionatului Național de Super Rally, Mihai Leu a încheiat cursa de la Târgu Mureș pe a treia poziție cu modelul Ferrari 458 Challenge Evo. Clasamentul finalei a fost completat de către mangaliotul Emil Ghinea revenit la volanul prototipului Norma M20-F, acesta fiind urmat de sportivul din Câmpulung, Aurelian Andronache cu modelul Speed Car GT 1000R, de clujeanul István Bekớ cu modelul Subaru Impreza, în continuare încheiând și harghiteanul Alpár Pál (Mitsubishi Lancer Evo VIII), Zoltán Martincsek (Peugeot 205 GTI), bulgarul Evgeni Yankov (Subaru Impreza), Csaba Besenyei (Goodall Locost) și nu în ultimul rând, Ricardo Tarabelli cu modelul Renault New Clio R3. 

În timp ce manșele finalelor și-au desemnat câștigătorii, cursa a continuat pe circuitul stradal de la Târgu Mureș, pentru a afla câștigătorii categoriilor respectiv claselor. Categoria 1 a fost câștigată de același Mihai Leu care a încheiat cursa pe 3 la general, fostul boxer fiind urmat de Florin Petrișor (Renault Megane) și tânărul Bogdan Duma (Suzuki Swift Sport). În cadrul categoriei 2, după cum este de la sine înțeles, Jérôme France este cel ce s-a impus, fiind urmat de Dani Oțil respectiv Aurelian Dodo Andronache. 

 

În clasamentul clasei 1A, tânărul Bogdan Duma s-a impus, fiind urmat de Alexandru Cazacu (Skoda Fabia) și Sebastian Grădinariu (Citroen C2 VTS). În cadrul clasei 2A, Florin Petrișor a fost singurul combatant, cucerind astfel trofeul clasei. Ionuț Daniel Moisii a câștigat lupta în clasamentul clasei 1B, la volanul modelului Peugeot 106, fiind urmat de niel Turzai (Honda CRX) și Sándor Domokos (Honda Civic). Lupta în clasamentul clasei 2B a fost foarte intensă, în cele din urmă Ricardo Tarabelli stabilind cel mai bun timp, câștigând astfel în cadrul clasei sale. Italianul a fost urmat de Zoltán Martincsek și Cosmin Vidican (Renault Clio). Venit tocmai de la Alba Iulia, Csaba Besenyei a terminat pe prima poziție în clasamentul clasei 3B, în urma sa terminând brașoveanul Claudiu Popa cu modelul Mitjet 1300, model cu care și vicepreședintele Federației Române de Automobilism Sportiv, Danny Ungur, a concurat la etapa de la Mangalia. Pe poziția a treia a podiumului clasei 3B a încheiat Sorin Mureșan cu modelul BMW 330i E36. Cu un ghinion teribil și o ieșire în decor violentă pe ultima manșă de calificări, Sergiu Tîrlă „Gao” (BMW E30 Turbo) nu a putut lua startul în finala în care se calificase, dar cu toate acestea a stabilit cel mai bun timp în clasamentul clasei 4B, câștigând astfel lupta la clasă. Timișoreanul a fost urmat de István Beko și Alpár Pál. Clasa 5B a fost ajudecată de același Jérôme France, urmat de Dani Oțil și Aurelian Dodo Andronache. Lupta clasei Dacia nu a fost disputată decât de Valentin Nemțanu, care a făcut un parcurs foarte bun cu modelul Dacia 1310 TLX. 

Deși la Mangalia am putut vedea și un model electric în concurs, pilotat atunci de Ciprian Daniel Lupu, la etapa a doua de la Târgu Mureș ce tocmai s-a încheiat, lucrurile s-au schimbat, astfel că modelul Mini 100% Electric a fost prezent la start, dar sub pilotajul lui Norris Măgeanu, președintele Federației Române de Automobilism Sportiv, care, după 6 ani de absență, a revenit la volan într-o competiție sportivă, acesta fiind forlighter la etapa mureșeană. Pe această cale, Norris a dorit să transmită un mesaj, prin care Federația Română de Automobilism Sportiv, susține mobilitatea și alternativă ecologică, verde prin intermediul mașinilor cu propulsie 100% prietenoasă cu mediul înconjurător. 

 

Credit foto: Flavius Croitoriu - RallyArt.ro, Ionuț Sava

 

Articol semnat de,

Cristian OLTEAN.

Raliuri

  • CNRB
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Super Rally

Altele

  • Stiri