CNVC - Trofeul Audi (Poiana Brasov)

Poiana Brasov, 09 oct. - 10 oct. 2021


  Clasamente 2021
 Clasamente complete


  Suntem pe Facebook

Trofeul Gutâi, cucerit de Silviu Dumitrescu

Data: 31 August 2021 / Coasta
  • Etapa a VI-a a Campionatului Național de Viteză în Coastă s-a derulat la sfârșitul săptămânii trecute (28-29 august) pe șerpuitoarele drumuri ale Pasului Gutâi, ediția secundă a Trofeului Gutâi fiind cucerită de bucureșteanul Silviu Dumitrescu


Deși prognozele meteorologice nu erau favorabile pentru sfârșitul de săptămână, sportivii au fost ocoliți de vremea capricioasă în ziua de sâmbătă. Prima manșă de recunoașteri a zilei de sâmbătă i-a revenit brașoveanului Octavian Ciovică (Radical SR8), sportivul reușind un parcurs cronometrat la 03:19,065. În cadrul următoarei manșe de recunoașteri, Ciovică și-a îmbunătățit ritmul, reușind să fie mai rapid cu aproape 15 secunde. Cu toate acestea, cel mai rapid al ultimei manșe de recunoașteri a primei zile a fost Silviu Dumitrescu cu modelul Osella PA 2000 Evo. Ajuns pe traseu la amiază după un drum obositor de-o noapte, Alexandru Mirea a reușit să facă doar două urcări în manșele de antrenament, configurând cât mai bine modelul Radical SR8, construit în câteva zile, conform spuselor sportivului pe pagina sa de socializare. Ciovică n-a lăsat garda jos nici în manșele de antrenament, dar nu a găsit ritmul pentru a-l învinge pe Dumitrescu, bucureșteanul fiind cel mai rapid în ambele urcări, încheiând ziua de antrenamente pe prima poziție cu un BEST 02:55,186 urmat de brașoveanul Ciovică cu 02:59,084 și de mangaliotul Emil Ghinea (Norma M20-F) cu 03:02,744.

Cel mai rapid al primei zile în cadrul grupei A a fost Ciprian Ciobotaru (Mitsubishi Lancer Evo VII), sportivul Rally Dream Team fiind primul și la clasă, în lupta cu Traian Negru (Mitsubishi Lancer Evo VIII). La primii km parcurși cu noul Peugeot 208 Rally4, juniorul Jean Tatu a fost cel mai rapid al clasei A2, în timp ce tânărul Matei Voicu a încheiat pe prima poziție la A1, în absența principalului său rival, Marc Banca. În clasamentul grupei N, Călin Manițiu a găsit ritmul potrivit și a încheiat manșele de antrenament pe prima poziție, fiind și cel mai rapid al clasei N4, acolo unde lupta cu Dudu Șenchea (Mitsubishi Lancer Evo VIII) a fost una foarte intensă, Alexandru Krepelka (Honda Civic) fiind singurul sportiv în cadrul clasei A1 în manșele de antrenament. La GT, Alexandru Pițigoi (Porsche 911 991 GT3 Cup) a avut o zi impecabilă, reușind să încheie ziua în fața lui Mihai Leu (Ferrari 458 Challenge Evo), în timp ce la Electrice, Dominic Marcu și a sa Mimi au fost puși în fața unei provocări, având în vedere lungimea traseului (5,2 km). 

La Silhouette -1600, Pavel Shenkov (Lada VAZ 2107) a stabilit timpul de referință, în timp ce la -2000 Cosmin Gruba a dus modelul  Volkswagen Golf IV pe prima poziție. În același timp, Costel Cășuneanu (Skoda Fabia R5) a fost primul după manșele de antrenament, la Silhouette -3000, ultima clasă, +3000 revenindu-i lui Dan Maghețiu cu modelul Nissan GTR R35. Deși la istorice nu putem vorbi de un clasament OPEN, localnicul Andrei Pop a reușit să stabilească cel mai bun timp al bătrânelor motorsportului, cu modelul Ford Escort RS1800 MkII. 

Într-un final, ploaia mult preconizată și-a făcut simțită prezența în dimineața zilei de duminică, complicând situația tuturor sportivilor, deoarece odată cu ploaia, vremea a devenit tot mai capricioasă, pe traseul de pe Gutâi lăsându-se și ceața. Din cauza condițiilor meteorologice, sportivii au avut prilejul să facă o singură urcare de recunoașteri, Alexandru Mirea stabilind timpul de referință, în condițiile total nepotrivite unei mașini precum cea pilotată de sportivul Radical România. 

 

Deși condițiile meteorologice au fost un capriciu pentru piloți, nu s-au înregistrat evenimente neplăcute însemnate, în prima manșă de concurs, singurul ghinionist fiind grecul Theodor Perimenis, care s-a oprit într-un șant de pe marginea drumului, cu modelul Peugeot 106. Odată reluată, prima manșă de concurs a desemnat și câștigătorul, în persoana lui Silviu Dumitrescu, bucureșteanul reușind să obțină un timp de 3:22,642 cu 5 secunde mai rapid decât surpriza etapei, Alexandru Pițigoi. Brașoveanul Ciovică nu a forțat și a abordat un parcurs mai sigur, în timp ce Mirea a oprit motorul la start, pierzând 3 secunde conform sportivului, după care în încercarea disperată de a recupera, ajuns în dreptul acelor de păr, sportivul bucureștean a mai pierdut timp prețios din cauza unei răsuciri. Astfel, ocupantul ultimei poziții a podiumului provizoriu a fost nimeni altul decât Mihai Leu. 

 

Manșa secundă de concurs și-a cerut și ea „tributul” asemenea primei manșe, de această dată, Istvan Beko (Subaru Impreza) fiind ghinionistul, sportivul oprindu-se în parapet. Deși avea nevoie doar de o urcare curată, Silviu Dumitrescu nu a rupt ritmul, reușind să mai scadă 8 zecimi de secundă, devenind astfel câștigătorul Trofeului Gutâi, dar și King of the Hill, la a doua sa victorie de etapă din acest sezon. Deși nu se aștepta să se bată la podiumul OPEN, Alexandru Pițigoi a realizat o urcare mai bună decât cea precedentă, reușind și el să scadă 2 secunde, încheiând etapa a VI-a a sezonului pe a doua poziție în clasamentul OPEN și pe prima poziție la GT și categoria I. Mihai Leu a reușit să scadă peste 4 secunde în a doua manșă de concurs, terminând cursa de la Maramureș pe 3 în clasamentul OPEN și pe 2 la GT și categoria I, consolidându-și poziția de lider în campionat, acolo unde poate deveni campion chiar și poziția secundă la Câmpulung.

Costel Cășuneanu a terminat etapa de pe Gutâi la o diferență de doar 2,4 secunde de podiumul OPEN, reușind să-și adjudece victoria la Silhouette -3000 devasându-l pe Ciovică în clasamentul categoriei II cu doar două etape rămase până la finalul sezonului. Cu abandonul lui Beko, Dan Maghețiu avea nevoie doar de o urcare comodă, pe care a și realizat-o, ridicând deasupra capului, trofeul victoriei la Silhouette +3000. În urma accidentului avut de Perimenis în prima manșă de concurs, lucrurile au devenit cât se poate de comode și pentru bulgarul Pavel Shenkov, care a devenit campion matematic la Silhouette -1600, datorită victoriei de pe Gutâi. Andrei Șerban a reușit să ducă modelul Skoda Fabia pe prima treaptă la Silhouette -2000, acolo unde Cosmin Gruba nu a găsit ritmul potrivit, asemenea primei zile. 

O altă surpriză a etapei de pe Gutâi a fost reprezentată de victoria lui Jean Tatu Jr. în clasamentul grupei A dar și al clasei A2, în timp ce Traian Negru, câștigătorul clasei A4 a completat podiumului grupei A, urmat fiind de Ciprian Ciobotaru. Matei Voicu (Ford Fiesta R2T) a reaprins lupta la titlul A1, după victoria din Maramureș în lipsa lui Marc Banca, pe care l-a devansat în clasamentul anual. 

Mai puțin de 2 zecimi, aceasta a fost diferența care i-a adus victoria lui Dudu Șenchea în cadrul grupei N și clasei N4, fiind urmat de Călin Manițiu și de Claudiu Erhan (Mitsubishi Lancer Evo IX), în timp ce Alexandru Krepelka a obținut victoria clasei N1, timișoreanul neavând din păcate adversari la cursa din Maramureș. 

Eroul local, Andrei Pop a fost cel mai rapid în clasamentul istoricelor, de-a lungul celor două manșe de concurs, reușind să câștige în cadrul grupei I2 și al clasei B3, clasamente în care a fost urmat de Marius Băltățeanu (Toyota Celica ST165) și de Dan Nirișteanu (Volkswagen Scirocco). În clasamentul I1, singurul competitor, Bogdan Bărbatu a obținut victoria cu modelul Austin Mini Cooper, fiind cea mai mică mașină a etapei, în timp ce Grupa 1 a Dacia Revival l-a desemnat câștigător pe Mihai Alexandrescu. 

 

Clasamentele finale pot fi accesate AICI.

Sezonul Campionatului Național de Viteză în Coastă continuă cu etapa de la Câmpulung-Muscel, sezonul urmând să se încheie cu simfonia motoarelor în urcarea spre Poiana Brașov. 

 

Credite foto: Attila Balazs, Anca Mănescu

 

Articol semnat de,

Cristian OLTEAN.

Raliuri

  • CNRB
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Super Rally

Altele

  • Stiri