WRC - Rally Finland

Finlanda, 01 oct. - 03 oct. 2021
www.nesterallyfinland.fi


  Clasamente 2021
 Clasamente complete


  Suntem pe Facebook

Esapekka Lappi revine în Campionatul Mondial de Raliuri alături de Toyota Gazoo Racing

Data: 01 Septembrie 2021 / World Rally Championship
  • Sportivul finlandez va pilota cea de-a 5-a mașină a producătorului japonez în cadrul Neste Rally Finland, loc în care a obținut victoria în sezonul 2017 alături de Toyota Gazoo Racing

Esapekka Lappi face o revenire de senzație alături de echipa Toyota la Raliului Finlandei în luna octombrie a acestui an, contând ca a 10-a etapă a Campionatului Mondial de Raliuri. Tânărul de 30 de ani a câștigat Raliul Finlandei în 2017 cu un model Yaris de specificație WRC, iar acum se întoarce la raliul său de casă, la volanul aceluiași model, desigur de ultimă generație, fiind al 5-a pilot al echipei japoneze  alături de obișnuiții Sébastien Ogier, Elfyn Evans, Kalle Rovanperä și Takamoto Katsuta.

Sportivul a făcut anunțul pe pagina sa de socializare, printr-o fotografie care emite un mesaj subtil, însă nu a putut fi contactat pentru mai multe detalii. Deși toată lumea se aștepta ca Lappi să se afle la volanul modelului Volkswagen Polo GTI R5 la evenimentul de la începutul lunii octombrie, la volanul modelului german, cu care sportivul finlandez a obținut victoria în cadrul WRC2 la ediția de iarnă a Raliului Finlandei și la Raliul Portugaliei, se va afla Teemu Suninen, care a părăsit echipa M-Sport Ford la finele săptămânii trecute. Mai multe despre plecarea lui Suninen de la M-Sport puteți afla aici.

 

Lappi s-a alăturat Citroën în detrimentul celor de la Toyota, în ceea ce a însemnat una dintre cele mai surprinzătoare mișcări la sfârșitul sezonului 2018 al Campionatului Mondial de Raliuri. Însă schimbarea conducerii din acest an, din fruntea echipei de campionat mondial  a însemnat și o ușă larg deschisă pentru revenirea lui Lappi, fiind cunoscând faptul că el și directorul echipei, Jari-Matti Latvala, s-au aflat într-un continuu un dialog pe toată durata acestui sezon. Asemenea lui Lappi, Latvala a rămas puțin rezervat în ceea ce reprezintă  efortul Toyota de a se alinia la startul din Jyväskylä cu 5 mașini de specificație WRC, dar strategia sa unică din 2021 este percepută ca un preambul a ceea ce înseamnă revenirea lui Lappi în sezonul următor, sportivul finlandez urmând să împartă mașina cu francezul  Sébastien Ogier, cel din urmă nemaidorind să performeze în campionatul mondial, în vderea unui nou titlu, începând cu anul 2022.

 

După ce a părăsit M-Sport la sfârșitul anului trecut, opțiunile lui Lappi păreau limitate, dar dubla victorie din WRC2 a acestui sezon la Arctic Rally Finland și Rally Portugal, i-au readus șansele pentru o revenire în cadrul Toyota. Lappi a reușit să intre în atenția producătorilor mondiali în anul 2012, atunci când a devenit campion național absolut în țara sa natală. În perioada 2013-2016 inclusiv, Lappi a concurat alături de echipa Škoda Motorsport, reușind în cei 4 ani să obțină numeroase victorii, printre care s-au numărat și titlul de campion european în 2014 dar și cel de campion mondial la WRC2, în sezonul 2016. La începutul sezonului 2017, finlandezului i s-a oferit oportunitatea de a pilota pentru Toyota la cel mai înalt nivel, Lappi reușind o victorie surpriză în același an în care s-a alăturat echipei japoneze, unde altundeva decât chiar la raliul său de casă. Victoria din Finlanda alături de Toyota nu a fost singurul rezultat remarcabil, Lappi reușind să urce pe podium în sezonul următor la etapele din Sardinia, Germania și Marea Britanie. Evoluția tânărului sportiv a continuat în 2019 cu Citroën Total WRT, francezii aflându-se la ultimul sezon în Campionatul Mondial de Raliuri. Alături de Citroën, Lappi a obținut 3 clasări pe podium în Suedia, Finlanda și Turcia, însă dată fiind situația retragerii francezilor din WRC și adoptarea parcursului exclusiv în WRC2, finlandezul a hotărât să schimbe echipa pentru a treia oară, alăturându-se celor de la M-Sport Ford, într-un an ce avea să devină tot mai complicat din cauza pandemiei cu Coronavirus. 

Echipa lui Suninen speră că participarea cu mașina celor de Lappi Movisport va avea un efect similar asupra carierei tânărului de 27 de ani, după un sezon anevoios care a implicat un program parțial între un Ford Fiesta WRC și Fiesta Rally2.

 

Credite foto: McKlein Image, Jaanus Ree

 

Articol semnat de,

Cristian OLTEAN.

Raliuri

  • CNRB
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Super Rally

Altele

  • Stiri