CNRB - Raliul Bucovinei

Câmpulung-Moldovenesc, 29 oct. - 30 oct. 2021

>


  Clasamente 2021
 Clasamente complete


  Suntem pe Facebook

CNRB: Raliul Bucovinei revine în calendarul competițional cu 68 de echipaje la start

Data: 27 Octombrie 2021 / Raliuri
  • Ultima etapă a Campionatului Național de Raliuri Betano, Campionatului Național de Rally2, Campionatului Național de Raliuri Betano pe Asfalt și a Campionatului Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice, se va desfășura în inima Bucovinei, raliul făcând o revenire în calendarul competițional după o pauză de 34 de ani

   Nu mai puțin de 68 de echipaje și-au anunțat prezența la etapa care va încheia sezonul de raliuri al acestui an, printre acestea numărându-se 40 de echipaje în primul eșalon al campionatului, în timp ce în divizia secundă se vor alinia 26 de echipaje, lista fiind completată de cele 2 echipaje din clasamentul istoricelor. 

© Foto - Flavius Croitoriu • Rally Art.ro

   Unii dintre principalii favoriți la victorie, Bogdan Marișca și Sebastian Itu, pornesc de la start într-o luptă pe două fronturi, întrucât în Bucovina se va decide cel mai bun echipaj pe asfalt. În lupta pentru supremația asfaltului intră și echipajul Sebastian Barbu și Bogdan Iancu. Un alt echipaj favorit la victoria generală este format din brașoveanul Dan Gîrtofan și copilotul său, Tudor Mârza, cei doi sportivi ProRally Team Brașov urmând să îi aibă "rivali" în clasamentul RC2 pe Andrei Gîrtofan și Doru Vraja, cei doi trecând la bordul modelului Škoda Fabia Rally2, în premieră într-un raliu desfășurat în țara noastră. 

© Foto - Flavius Croitoriu • Rally Art.ro

   Lista echipajelor RC2 este continuată de echipajele DTO Rally Team, Cristi Dolofan și Traian Pavel, respectiv Eugen Cărăgui și Robert Patrick Fus, în timp ce Bogdan Cuzma și Florin Dorca, își vor încheia sezonul 2021, cu maxim de etape posibile. Cealaltă premieră de care Raliul Bucovinei are parte este participarea sibienilor Jean Tatu și Eugen Rotaru cu un model Škoda Fabia R5. 

© Foto - Flavius Croitoriu • Rally Art.ro

   La RC2N, în lipsa lui Andrei Gîrtofan, harghitenii Adrian Teslovan și Vajk-Imre Cseh pornesc cu prima șansă la victorie, cei doi fiind deja campioni naționali ai clasei atât în CNRB cât și în CNRBA, la sezonul de debut cu modelul cu tracțiune integrală Mitsubishi Lancer Evo X. Lupta pentru poziția secundă va fi una spectaculoasă, întrucât la start îi vom avea atât pe Andrei Cașcaval și Dorin Pulpea, cât și pe Răzvan Trișnevschi și Traian Codruț Arsenescu, clujeanul la origini Emil-Csaba Vincze și brașoveanul Sorin Colceriu completând lista grupei N. 

© Foto - Flavius Croitoriu • Rally Art.ro

   Iar dacă anterior am vorbit despre câteva premieri sau surprize, cum doriți să le numiți, la RC4 mai avem parte de o surpriză. Obișnuiți să-l întâlnim în parcul service și la finalul probelor speciale, Mihai Lăcătuș, omul care s-a îngrijit ca fiecare echipaj să aibă o competiție fără cusur, revine la volanul mașinii de concurs, urmând să fie secondat de sibianul Rareș Fetean. Astfel, lupta la clasă dar și la două roți motrice va fi intensă, întrucât la start se vor mai alinia și Mihai Manole și Marc Banca, campionii naționali ai acestui sezon atât la clasă cât și la două roți motrice, cât și Cristi Sugár alături de Sergiu Itu, timișoreanul urmând să ia startul cu același Peugeot 208 R2 cu care a încheiat cu succes etapa europeană de raliuri, la sfârșitul săptămânii trecute, împreună cu Vlad Colceriu. Totodată, nu trebuie să trecem cu vederea nici peste juniorul Jean Tatu și Gabriel Lazăr, care se vor afla într-o continuă luptă cu revelația acestui sezon, clujeanul Marius Sîncrăianu secondat de experimentata Alina Bianca Pop, lista clasei RC4 fiind completată de Cristiana Oprea, alături de care, revine Cornel Șocariciu, respectiv de Dorin Costea și Călin Fărăgău. 

© Foto - Flavius Croitoriu • Rally Art.ro

   Cu lupta tranșată în cupele monomarcă, campionii acestui sezon Radu Necula - campion național Swift Cup și RC5, și Victor Supuran - campion național Cupa Dacia, vor absenta de la ultima etapă a sezonului, urmând ca, clasa RC5 să fie disputată de unul dintre sportivii întorși recent de la etapa europeană din Ungaria și anume Paul Popa, acestuia alăturându-se în luptă și Mihai Dumitrescu, câștigătorul clasei la etapa de la Cluj-Napoca. Cu titlul asigurat la debutanții Cupei Dacia, Daniel Gugu și Mihai Stanciu își încheie sezonul în Bucovina, printre echipajele ce se vor lua startul ultimei etapei numărându-se și vicecampionii Cupei Dacia din acest sezon, Roland Csató și Sándor Csikós, la primul sezon complet cu modelul Dacia Sandero. Cu un sezon bun, Dan Albuț își încheie și el sezonul în Bucovina, secondat de același Aurelian Măluțan, în timp ce Teodor Dănilă, Artur Luca, Mihnea Hanea, Claudiu Albuț, Andrei Gheorghiu, Antal Biro, Răzvan Ungureanu și Alin Nistor completează lista clasei RC5 sau Rally5, după noile reglementări ale FIA. 

© Foto - Flavius Croitoriu • Rally Art.ro

   Cu titlul de campioni naționali al clasei NAT11 în CNRB și CNRBA, Răzvan Nechifor și Levente Mag își doresc o nouă victorie și dacă se poate, puțină voie bună, după un sezon complet în care au avut parte și de suișuri dar și de coborâșuri. În lupta pentru victoria suceveană se alătură soții Bogdan și Delia Năstase, reveniți la bordul modelului Mitsubishi Lancer Evo VIII, respectiv de Dragoș Popa și Vlad Colceriu, care fac trecerea la modelul Subaru Impreza, la bordul căruia îi vom vedea, cel mai probabil, anul viitor cu sezon întreg. Botoșănenii Paul Ciubotariu și Eugen Tălpălariu și clujenii Marcel Cioltan și Ioan Popa, completează lista grupei H, fiecare echipaj urmând să se alinieze la start cu câte un model Subaru Impreza. 

© Foto - Arhivă Napoca Rally Academy

   Cu 3 titluri de campion asigurate în acest sezon la clasa NAT12 și Debutanți în CNRBA și Debutanți în CNRB, brașoveanul Ciprian Lupu revine la volanul Citroën-ului C2, după ce în ultima perioadă l-am văzut cu cealaltă mașină a sa, Volkswagen-ul Golf 6 GTI, la etapele de viteză în coastă. Nu departe de frumoasa Bucovină, frații Andrei și Mihai Pop lasă pentru moment spectaculoasele peisaje de acasă din nordul Maramureșului și își încheie sezonul cu modelul Volkswagen Golf II, în lupta clasei NAT12 mai intrând Lucian Sauciuc și Gelu Lionte, cu un model Dacia Logan. 

© Foto - Arhivă personală Lőrincz Borbély

   În clasamentul istoricelor, Lőrincz Borbély și fiica sa, Sonja, revin la bordul unui superb BMW 1602, un model nu foarte diferit de cel 2002 cu care au concurat cei doi până acum, diferența făcând-o doar motorul. Celor doi clujeni se alătură vecinii din Mureș, Levente Kovács și Alexandru Neumann, cu un alt model istoric superb, fiind vorba despre un Ford Escort MkII. 

© Foto - Flavius Croitoriu • Rally Art.ro

   Campioni pentru al doilea an consecutiv în clasamentul Rally2, soții Emanuel și Denisa Resiga revin la bordul modelului Ford Fiesta ST, încheiând un sezon deosebit, început la Covasna din postura de forlighteri cu Toyota Celica ST165, urmat de două etape consecutive, cu ghinion, la Brașov și Odorheiu Secuiesc, din pricina planetarelor buclucașe. Deși au strâns cele mai multe puncte până în acest moment, maramureșenii Peter Havrilla și Iulian Mărcuș vor fi declarați vicecampionii acestui sezon, conform regulamentului sportiv, cei doi sportivi având de apărat titlul la clasa A2. Cu nume importante și piloți experimentați în cadrul Rally2, este greu de prezis cine va obține victoria din Bucovina, întrucât printre cele două echipaje mai sus amintite se află și Daniel Grămadă secondat de Vlad Cosma, bucureșteanul demonstrând în acest sezon că este un adversar de calibru, în timp ce una dintre tinerele speranțe ale automobilismului sportiv, Sebastian Scîrlet, campion clasei A1, revine la volanul modelului Dacia Sandero, secondat de același navigator experimentat, Eduard Zamfirache.

© Foto - Flavius Croitoriu • Rally Art.ro

   De asemenea, Sibiul are reprezentanți de mare valoare și în divizia secundă, acolo unde Ioan Rogoz secondat de Ana Gustoi și Cristian Toader cu Adrian Rusu în dreapta, vor avea un cuvânt de spus în clasamentul final al etapei. 

 

Lista completă cu înscrieri poate fi accesată aici.

 

Credite foto - Flavius Croitoriu • Rally Art.ro; Arhivă Napoca Rally Academy; Arhivă personală Lőrincz Borbély

 

Articol semnat de,

Cristian OLTEAN - jurnalist sportiv autorally.ro

Raliuri

  • CNRB
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Super Rally

Altele

  • Stiri