CNRB - Raliul Bucovinei

Câmpulung-Moldovenesc, 29 oct. - 30 oct. 2021

>


  Clasamente 2021
 Clasamente complete


  Suntem pe Facebook

Victorie pentru Sebastian Barbu la Raliul Bucovinei, ultima etapă a sezonului

Data: 01 Noiembrie 2021 / Raliuri
  • Sibienii Sebastian Barbu și Bogdan Iancu au obținut victoria la Raliul Bucovinei, ultima etapa a Campionatului Național de Raliuri, reușind în acest sezon să atingă titlul de vicecampioni ai CNRB și CNRBA. 
© Foto - Mihnea Tatu • mihneatatu.ro

   Cu ziua de concurs programată pentru sâmbătă, Raliul Bucovinei a debutat vineri cu Suceava Rally Show, nimic altceva decât Shakedown-ul, acolo unde, în ciuda unei ieșiri în decor pe ultima trecere, Dan Gîrtofan a stabilit cel mai bun timp, fiind urmat de fiul său, Andrei, la prima participare cu modelul Škoda Fabia Rally2, în țara noastră. 

© Foto - Flavius Croitoriu • Rally Art.ro

   Prima probă specială, "Sadova 1" i-a revenit echipajului clujean Bogdan Marișca și Sebastian Itu, cei doi sportivi Napoca Rally Academy încheiând cei 12,3 km pe prima poziție, fiind mai rapizi cu 1,5 secunde decât Sebastian Barbu și Bogdan Iancu, în timp ce Andrei Gîrtofan și Doru Vraja au completat podiumul probei de debut a raliului revenit în calendar după mai bine de 30 de ani. Prima buclă a zilei a concluzionat cu cea mai lungă specială a raliului, "Vatra Moldoviței", în lungime de 16,5 km, unde același echipaj #4 Marișca & Itu au stabilit timpul de referință, poziția a doua revenindu-le lui Barbu și Iancu, în timp ce Dan Gîrtofan și Tudor Mârza au completat podiumul probei cu un avans de numai 2,8 secunde în fața juniorului Gîrtofan, care a rămas pe ultima poziție a podiumului provizoriu la finalul primei bucle. 

© Foto - Flavius Croitoriu • Rally Art.ro

   15 minute, de atât au avut parte echipajele să treacă prin parcul de service înainte de startul buclei secunde, pe care, Sebastian Barbu și Bogdan Iancu au început-o cu dreptul, reușind victoria probei "Sucevița", urmați la numai 5 zecimi de secundă de echipajul ProRally Team Brașov, Dan Gîrtofan și Tudor Mârza. A treia poziție i-a revenit perechii Marișca-Itu, lupta întețindu-se câteva poziții mai jos, acolo unde Andrei Gîrtofan și seniorul Jean Tatu, aflat la prima participare cu modelul Škoda Fabia R5, au oferit un spectacol desăvârșit la zecimi de secundă. A doua și penultima buclă s-a încheiat cu o nouă victorie de probă pentru Marișca și Itu, la o diferență de numai 4 zecimi în fața lui Barbu și Iancu. 

© Foto - Flavius Croitoriu • Rally Art.ro

   Totuși, cele 30 de minute petrecute în parcul de service, le-au oferit lui Sebastian Barbu și Bogdan Iancu, prilejul de a regândi abordarea celei de-a doua treceri pe Paltinul, reușind să-și adjudece victoria la o diferență considerabilă în fața lui Marișca și Itu, preluând conducerea în Raliul Bucovinei cu numai o probă înainte de final. Dan Gîrtofan și Tudor Mârza au reușit să se strecoare între sibieni și clujeni, încheiând penultima probă a sezonului competițional, la 5 zecimi în fața echipajului Napoca Rally Academy. Neavând motive temeinice de a forța și risca o eventuală greșeală, întrucât poziția secundă le conferea oricum, titlul de campioni naționali absoluți pe asfalt, Marișca și Itu au "cedat" victoria lui Barbu și Iancu, care au obținut astfel cea de-a doua victorie din carieră, în clasamentul general, asigurându-și nu doar titlul de vicecampioni în campionatul de asfalt, ci și în Campionatul Național de Raliuri Betano. 

© Foto - Ștefan Bejenaru • Rally Cow

   Astfel, podiumul general al celei de-a X-a ediții a Raliului Bucovinei a fost cucerit de Sebastian Barbu și Bogdan Iancu (Škoda Fabia R5 Evo), urmați de Bogdan Marișca și Sebastian Itu (Ford Fiesta R5 MkII), respectiv de Dan Gîrtofan și Tudor Mârza (Škoda Fabia Rally2). Același podium s-a repetat și în cadrul clasei RC2, în timp ce podiumul aceleiași clase dar și cel general al campionatului de asfalt a avut parte de o schimbare, podiumul fiind completat de un alt echipaj sibian, Jean Tatu și Eugen Rotaru (Škoda Fabia R5). 

© Foto - Mihnea Tatu • mihneatatu.ro

   În clasamentul mașinilor cu tracțiune față (2FWD), juniorul Jean Tatu secondat de experimentatul Gabriel Lazăr (Peugeot 208 Rally4), a dominat două treimi din raliu, câștigând 4 din cele 6 probe speciale, ceea ce i-au sibianului o victorie comodă, cu un avans de 34,5 secunde în fața lui Cristian Sugár și Sebastian Itu, timișoreanul fiind la prima participare cu modelul Peugeot 208 R2 în țara noastră, după debutul la volanul acestuia în etapa de ERC din Ungaria, în urmă cu o săptămână. O adevărată revelație a acestui sezon, Marius Sîncrăianu (Peugeot 208 R2) a demonstrat din nou un pilotaj de mare clasă, reușind la sezonul său de debut să încheie ultima etapă, pe poziția a treia, alături de Alina Bianca Pop, completând astfel un podium exclusiv Peugeot. 

© Foto - Bogdan Barabaș • ABimages.ro

   Revenit la volanul mașinii de concurs după o pauză îndelungată, Mihai Lăcătuș secondat de Rareș Fetean (Peugeot 208 R2), s-a impus în clasamentul mașinilor cu tracțiune, în cadrul Campionatului Național de Raliuri pe Asfalt, perechea clujeană-sibiană fiind urmată în clasament de brașoveanul Antal Biro secondat de fostul campion național absolut, Gergő Szabó (Suzuki Swift), respectiv de tânărul Artur Luca cu experimentatul navigator, Alexandru Șimon (Suzuki Swift Sport).

© Foto - Flavius Croitoriu • Rally Art.ro

   Cu titlul de campioni naționali asigurat în clasamentul clasei RC2N, în ambele campionate (CNRB, CNRBA), Adrian Teslovan și Vajk-Imre Cseh (Mitsubishi Lancer Evo X) și-au respectat blazonul și au încheiat sezonul 2021 în mare stil, cu o nouă victorie de etapă. Harghitenii au fost urmați în clasamentul clasei în ambele campionate, de către Răzvan Trișnevschi și Traian Codruț Arsenescu (Mitsubishi Lancer Evo IX), respectiv de Andrei Cașcaval și Dorin Pulpea (Subaru Impreza N15). 

© Foto - Bogdan Barabaș • ABimages.ro

   Dacă în cazul CNRB, podiumul clasei RC4 a fost identic cu cel al mașinilor cu tracțiune față, în cazul campionatului de asfalt, situația a stat puțin altfel, Mihai Lăcătuș și Rareș Fetean adjudecându-și victoria, cei doi fiind singurii combatanți ai acestei clasei. 

 

   La clasa RC5, Mihai Dumitrescu și Bogdan Nițescu (Renault Clio RSR Rally5) au încheiat un sezon bun, reușind a doua victorie a sezonului, după cea de la Cluj-Napoca. Brașovenii au fost urmați în clasamentul mașinilor de specificație Rally5 sau RC5, de către Paul Popa și Teodor Gabriel Găină (Suzuki Swift Sport), respectiv de aceiași Antal Biro și Gergő Szabó. Cei din urmă însă și-au adjudecat victoria aceleiași clase în campionatul de asfalt, fiind urmați de perechea Luca-Șimon, respectiv de debutantul Cupei Dacia, Daniel Gugu și Mihai Stanciu (Dacia Sandero). 

© Foto - Cezar Constantin Alexoae

   Ultima etapă a Cupei Dacia a fost cucerită de vicecampionii acestui sezon, Roland Csató și Sándor Csikós, care și-au respectat blazonul dar și fanii, încheiând un sezon complet cu victoria în fața lui Răzvan Ungureanu și Emilia Olteanu, câștigători în clasamentul debutanților cupei monomarcă, respectiv a lui Ioan Teodor Dănilă și Dumitru Gheorghe. 

© Foto - Attila Balázs • RallyPhoto Hunters Team

   După un sezon complet, Răzvan Nechifor și Levente Mag (Mitsubishi Lancer Evo IX) și-au dorit o ultimă distracție și pe asfaltul din Bucovina, așadar, cei doi s-au mulțumit cu un parcurs curat și lipsit de riscuri. Astfel, victoria grupei H (NAT11) i-a revenit echipajului Danny Ungur Racing format din Marcel Cioltan și Ioan Popa (Subaru Impreza N12), clujenii fiind urmați de botoșănenii Paul Ciubotariu și Eugen Tălpălariu (Subaru Impreza N12), ultima poziție a podiumului revenindu-le soților Bogdan și Delia Năstase (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Totuși, fără adversar în campionatul de asfalt, Nechifor și Mag au obținut victoria, încheiând sezonul cu două titluri de campioni. 

© Foto - Előd Bálint Erdély • RallyPhoto Hunters Team

   Clasa NAT12 s-a bucurat din nou de prezența la start a simpaticilor frați din Vișeu de Jos, Andrei și Mihai Pop (Volkswagen Golf II), care și-au adjudecat victoria în fața lui Ciprian Lupu și Andrei Pintilii (Citroën C2 R2), cei din urmă devenind oficial campioni naționali la debutanți în ambele campionate, CNRB și CNRBA, dar și al clasei NAT12 în campionatul de asfalt. 

© Foto - Bogdan Barabaș • ABimages.ro

   Ultima etapă a fost adjudecată de juniorul Jean Tatu în clasamentul Juniorilor, urmat de Cristian Sugár și Paul Popa, în timp ce Artur Luca și-a adjudecat victoria aceluiași clasament în campionatul de asfalt. La debutanți, Antal Biro a obținut victoria în ambele campionate, în CNRB fiind urmat de Andrei Pop și Claudiu Albuț, în timp ce în CNRBA, Ciprian Lupu și Daniel Gugu au completat podiumul cucerit de brașovean. 

© Foto - Ștefan Bejenaru • Rally Cow

   Cu titlul de campion național absolut la istorice asigurat, Doru Alexandrescu a absentat la etapa din Bucovina, astfel că victoria le-a revenit vicecampionilor acestui sezon, Levente Kovács și Alexandru Neumann (Ford Escort MkII), în timp ce echipajul tată-fiică Lőrincz și Sonja Borbély (BMW 1602) au completat podiumul bătrânelor doamne ale automobilismului sportiv. 

© Foto - Bogdan Barabaș • ABimages.ro

 

  •    Campionatul Național de Rally2 a adunat un număr record de înscrieri la startul etapei bucovinene, printre numele prezente regăsindu-se și Emanuel Resiga, campionul național absolut dar și Peter Havrilla, vicecampionul național absolut. 
© Foto - Bogdan Barabaș • ABimages.ro

   Una din surprizele etapei a fost produsă de Cătălin Ienășel și Viorel Voinea (Mini Cooper S) cei doi reușind să domine clasamentul general al Rally2 până la ultima specială, acolo unde, o altă revelație a acestui sezon, Daniel Grămadă, care, secondat de Vlad Cosma (Peugeot 208 R2), și-a adjudecat victoria ultimelor patru probe speciale, reușind să obțină prima victorie în clasamentul general, urmat de perechea Ienășel-Voinea, respectiv de Cristian Ciobotea și Cătălin Frîntu (Renault Clio). 

© Foto - Flavius Croitoriu • Rally Art.ro

   În cadrul clasei A1, tânărul Sebastian Scîrlet și-a îndeplinit nu doar un obiectiv ci și un vis, reușind să devină campion național, odată cu clasarea pe poziția a treia a podiumului bucovinean, unde tânărul din Moinești, secondat de Eduard Zamfirache, i-a urmat pe podium pe Daniel Grămadă și Vlad Cosma, respectiv pe Radu Rey și Iulian Ichim (Renault Clio). În cadrul clasei A2, Ienășel-Voinea și-au adjudecat victoria, urmați de Ciobotea și Frîntu, în timp ce poziția a treia le-a revenit campionilor naționali ai clasei, maramureșenilor Peter Havrilla și Iulian Mărcuș (Seat Leon). Din nefericire pentru Tudor Pătruțoiu și Sabrina Nora Camarda, o problemă la motorul modelului Renault Clio după prima probă specială le-a spulberat șansa la titlul clasei A3, astfel că, maramureșenii Ovidiu Pașca și Dan Șoncutean (Ford Fiesta) au obținut victoria, urmați de Matei Ghiban și Octavian Bostan, respectiv de Cătălin Catană și Cătălin Vasiliul. 

© Foto - Flavius Croitoriu • Rally Art.ro

Credite foto - Flavius Croitoriu • Rally Art.ro; Mihnea Tatu • mihneatatu.ro; Bogdan Barabaș • ABimages.ro; Attila Balázs & Előd Bálint Erdély • RallyPhoto Hunters Team; Ștefan Bejenaru • Rally Cow; Sadova Experience; Cezar Constantin Alexoae

 

Articol semnat integral de,

Cristian OLTEAN - jurnalist sportiv autorally.ro

Raliuri

  • CNRB
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Super Rally

Altele

  • Stiri