Clasamente 2021
 Clasamente complete


  Suntem pe Facebook

Promo Speed Challenge – Întotdeauna a treia oară este cel mai bine

Data: 08 Noiembrie 2021 / Alte competitii

Nu mai puțin de 58 de concurenți s-au aliniat duminică la startul celei de-a treia etapă Promo Speed Challenge powered by WRT Parts & TELL Security Systems susținut de Auto Chelu și Dinamic 92. Printre cei validați pentru concurs s-a aflat și celebrul creator de conținut, Andy Popescu, la volanul modelului Tesla Model S P100D. Astfel, în premieră pentru Promo Speed Challenge, s-a deschis ”ușa” spre categoria mașinilor electrice. Pentru moment, mănușa aruncată de Andy Popescu a fost ridicată de Neculai Ciușleanu, nimeni altul decât patronul și fondatorul companiei Auto Chelu, unul din partenerii principali ai competiției și susținător al sportului auto local și național, cu un model Nissan Leaf.

Înainte să trecem în revistă desfășurarea competiției, trebuie să consemnăm faptul că în unanimitate toți cei prezenți duminică pe ”pista” de pe vechea centură a Brașovului au votat Foarte Bine pentru etapa a treia a Speed Challenge. La fel a fost votul și pentru primele două etape, dar parcă de această dată entuziasmul a fost mai mare.

Începem povestea noastră cu finala mini clasei electrice, astfel că în urma finalei directe a Categoriei Electrice, Andy Popescu a obținut victoria, podiumul fiind completat de Neculai Ciușleanu.

Victoria categoriei 1 i-a revenit lui Eduard Savin, care la volanul modelului Suzuki Swift, a câștigat finala cu ocupantul poziției secunde, Răzvan Rotariu, nemțeanul venind la start cu un alt model Suzuki Swift, dar de generație mult mai nouă. Podiumul categoriei a fost completat de către Daniel Aramă (VW Lupo), în timp ce Izabella Gavrilă (Citroën C2) a încheiat a treia etapă a sezonului pe poziția a 4-a, rămânând lidera categoriei cu un total de 46 de puncte.

Categoria 2 l-a desemnat câștigător pe Ionuț Agache, care după două luni grele de recuperare după un accident suferit înaintea primei etape, a reușit să vină la start și să își adjudece victoria la volanul micuțului Abarth 500, în fața lui Cosmin Amărică (Opel Astra) și a lui Răzvan Roșca (Alfa Romeo Mito). În urma rezultatului din a treia etapă a sezonului, titlul de campion al categoriei 2 rămâne extrem de disputat, prima poziție fiind împărțită între Jenő Pora, Ionuț Mezdrea și bineînțeles, Ionuț Agache.

Lupta pentru supremația categoriei 3 a fost câștigată de către Mădălin Iulian Dicu (BMW E36) care a încheiat prima jumătate a sezonului de Promo Speed Challenge, neînvins, consolidându-și poziția de lider cu maxim de puncte (60). A doua poziție i-a revenit lui Alexandru Badea cu un alt model BMW E36, fiind urmat de Bogdan Constantin cu un Honda Civic EG4.

Deși s-a impus în primele două etape, Alexandru Neguț (VW Golf 6 GTI) a încheiat ultima etapă pe a doua poziție, în spatele lui Andrei Manache (BMW E36), ultima treaptă a podiumului revenindu-i lui Remus Gal (BMW F30 328i). În urma ultimei etape, Neguț rămâne lider cu 57 de puncte, fiind urmat de Remus Gal la o diferență de 10 puncte, respectiv de Dragoș Carpen cu un total de 32 de puncte. 

Nimeni n-a putut să-i facă față lui Lili Jipianu cu modelul său BMW E36 M50 Turbo, în cadrul categoriei 5. Modelul bavarez, vizibil modificat, s-a dovedit mai rapid decât puternicul Mercedes-Benz SLS AMG pilotat de Sándor Németh, covăsneanul fiind urmat pe podium de Cătălin Năstase (BMW E93 335i), în timp ce liderul acestui sezon la categoria 5, Robert Orzan, a încheiat etapa pe poziția a 4-a, la volanul modelului BMW E46 Compact.

Una dintre cele mai disputate categorii a ultimei etape, categoria 6 i-a revenit lui Ovidiu Maftei (Audi RS3), brașoveanul consolidându-și poziția de lider cu un total de 40 de puncte. Pe podiumul ultimei etape a fost urmat de o altă prezență feminină, Timea Kelemen reușind să încheie o etapă perfectă la volanul modelului Audi S3, în timp ce Octavian Diac a completat podiumul cu un alt model Audi S3, fiind martorii unui podium exclusiv Audi, într-o categorie în care modelele din Ingolstadt au dominat, cu 6 modele la start.

Categoria ce a adus la start mai mult de 4000 de cai putere, dacă stăm să însumăm puterea tuturor modelelor la start, s-a dovedit una extrem de disputată. Victoria i-a revenit în cele din urmă lui Liviu Șohan, care la volanul puternicului Audi S3 a câștigat duelul intens cu Cătălin Ciupitu, cel din urmă fiind prezent la volanul unui superb BMW M5. A treia poziție a podiumului i-a revenit lui Zoltán Vargyasi, prezent la start cu un puternic Audi A4 B7 VR6, harghiteanul fiind însă dezavantajat de o problemă tehnică, chiar înaintea semifinalei decisive. Prezent la toate cele 3 etape, Alexandru Bumbaru (BMW M140i xDrive) a încheiat a treia etapă pe poziția a 5-a, dar cu toate acestea, și-a consolidat poziția de lider cu un total de 42 de puncte, fiind urmat de către Florin Durche și Zoltán Vargyasi, diferența dintre cei doi fiind de numai 1 punct.

Categoria „mică” a mașinilor Diesel, categoria 8, l-a desemnat câștigător pe Marius Oprea (VW Golf 4, podiumul fiind completat de Andrei Badea cu un model Audi A3, respectiv de Robert Bonciu cu modelul Škoda Fabia. Deși calificat în manșele eliminatorii, un start anticipat la scos din joc pe Radu Fibrihi, fapt pentru care, prima poziție provizorie în ultima celor 3 etape îi revine lui Robert Bonciu cu Škoda Fabia, în timp ce a doua poziție este ocupată de același Fibrihi, respectiv de absentul etapei, Claudiu Nan și nu în ultimul rând, câștigătorul celei de-a treia etape, Marius Oprea.

În categoria „mare”, categoria 9,  a mașinilor Diesel, Ionuț Remus Bucur (VW Golf 5 GTD 4motion) a rămas neînvins în prima parte a acestui sezon, rămânând liderul categoriei 9 cu maxim de puncte. Pe podium a fost urmat de Samuel Németh cu un model identic cu cel al câștigătorului, a treia poziție fiind ocupată de Ernő Szász, cu ceea ce arată din exterior ca o mașină de familie, fiind vorba totuși despre un model VW Passat B8 Variant 4motion cu modificări de putere. Astfel, s-a conturat un nou podium unde o singură marcă a dominat situația, în cazul de față, Volkswagen.

Ultima dar nu cea din urmă categorie, cea cu numărul 10, a fost adjudecată de Marian Ghiță (Audi A6 C7 Avant), care și-a adăugat în dreptul numelui 20 de puncte importante, care-l fac lider după primele trei etape, cu 40 de puncte. Un timp de reacție mai întârziat l-a făcut pe Nicolae Gogu (BMW 135d xDrive) să încheie etapa pe poziția secundă, în timp ce podiumul a fost completat de Lucian Bunghez cu modelul BMW X5 F15.

Clasamentele etapei a treia Promo Speed Challenge pot fi accesate aici:

Clasamentul Promo Speed Challenge după trei etape poate fi accesat aici.

Astfel se încheie un nouă competiție de succes Promo Racing powered by WRT-Parts & TELL Security Systems susținut de Auto Chelu și Dinamic 92, marca Auto Blic, sezonul competițional continuând cu etapele de Promo Rally. Succesul răsunător al primului sezon de Promo Speed Challenge face ca proiectul să continue și în primăvara anului viitor cu alte 3 etape.

„Aprecierile participanților la cele trei etape programate pentru această toamnă, în această sesiune, ne fac să fim fericiți și mândri de realizările organizatorice marca Auto Blic. În același timp, suntem convinși că și pentru această secțiune am ridicat un standard îndelung aplaudat, dar mai greu de urmat. Suntem încrezători că imediat ce vremea din primăvara viitoare ne va permite, vom putea relua cu același succes aceste întreceri spectaculoase. Până atunci, rămâneți, vă rugăm, focusați pe motorsportul oferit de Auto Blic! Rămâneți alături de noi! Urmează în 2021 încă două etape de Promo Rally” a declarat Cristian Andrei, directorul organizatoric al competiției.

„Nu tragem încă concluzii finale, dat fiind faptul că în ramura Promo Rally au mai rămas de jucat încă două etape – 21 Noiembrie și 12 Decembrie – dar trecând în revistă cele realizate până acum, în ceea ce privește asigurarea de condiții la nivel de competiții naționale tuturor celor care au participat și vor participa la proiectul Promo Racing, putem afirma că suntem pe drumul cel bun. Competițiile sportive marca Auto Blic sunt și vor rămâne pe mâini bune!” a declarat Bela Stoica, președintele clubului Auto Blic, care a adăugat. „Tot ce ne propunem la nivel organizatoric, orice standard ridicat ne propunem ar fi imposibil de realizat fără sprijinul nemijlocit al partenerilor noștri.”

Echipa organizatorică Auto Blic, alături de numeroșii participanți, mulțumește:

Partenerilor oficiali: WRT PartsTELL Security Systems

Partenerilor principali: Service AutoCheluDinamic 92 DistributionPro-X - Cosmetică și Întreținere Auto

Partenerilor: Cyclon MotorsportOmniasig,  BOP Motorsport, AngelliPrintINKComprestInfinity TrophyTehnoSting, Crucea Roșie Brașov

Partenerilor media: Autorally.roRock FMBizBrașovAutostiri.roNewsBV.roRPM Racing ROZile și Nopți.

Promo Racing powered by WRT Parts & TELL Security Systems este organizat de Clubul Sportiv Auto Blic sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv, cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local Brașov, al IPJ Brașov - Biroul de Poliție Rutieră, al ISU Brașov, al Inspectoratului de Jandarmi Județean Brașov și al Grupării de Jandarmi Brașov.

Credit foto: Cristian Oltean

Biroul de presă
Promo Racing powered by WRT Parts & TELL Security Systems

Raliuri

  • CNRB
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Super Rally

Altele

  • Stiri