CNVC - Trofeul Gutâi (2)

Baia Mare, 27 aug. - 28 aug. 2022
www.trofeulgutai.ro/


  Suntem pe Facebook

Octavian Ciovică și Ionuț Șimon, victorioși la Trofeul Valea Uzului 

Data: 23 Iulie 2022 / Coasta
  • Pentru al doilea an consecutiv, brașoveanul Octavian Ciovică a obținut a patra sa victorie din acest sezon, cucerind traseul de 3 kilometri de la Trofeul Valea Uzului 
  • Localnic cu acte în regulă, Ionuț Șimon a obținut victoria etapei de casă în clasamentul diviziei secunde a Campionatului Național de Viteză în Coastă
  • După o dominație clară, în care a stabilit timpul de referință în 6 din cele 7 urcări, Jerome France a obținut titlu de King of The Hill la etapa sa de debut în CNVC
Octavian Ciovică - Radical SR8 (foto sus) și Ionuț Șimon - Seat Ibiza Cupra (foto jos)

   Prezent la start cu același model Nova NP03 pe care îl pilotează și în Campionatul Național de Super Rally, Jerome France nu a pierdut timpul în prima zi de urcări pe traseul de 3 kilometri de la Dărmănești. Acesta a urcat prima manșă de recunoaștere în 1:32,927 fiind mai rapid cu 7 zecimi decât Octavian Ciovică, favorit la câștigarea titlului categoriei II la începutul sezonului. Deși ziua de vineri a presupus numai manșe de recunoaștere, francezul a continuat să scadă secundele mai ceva ca într-o manșă de concurs, ajungând la un 1:30,004 ceea ce i-a adus prima poziție la final de zi, urmat de Emil Ghinea la 2,49 de secunde, respectiv același Ciovică la peste 2,5 secunde. 

Jerome France (Nova NP03)

   Ziua de sâmbătă a început asemenea finalului din ziua precedentă, adică cu același Jerome France pe prima poziție. Campionul en-titre la Super Rally a găsit resursele să coboare sub cel mai bun timp al său de vineri, oprind cronometrul la 1:29,636 în ultima manșă de recunoaștere a etapei, în timp ce la 1,5 secunde distanță de el s-a oprit modelul Radical SR8 pilotat de Ciovică. Brașoveanul a simțit nevoia să forțeze pentru a stopa dominația francezului, însă fără succes, întrucât prima urcare de antrenament i-a revenit aceluiași model Nova NP03 pilotat de Jerome, diferența dintre acesta și Ciovică fiind de numai 2 sutimi. Doar că ecartul nu s-a menținut și în a doua manșă de antrenament s-a produs inevitabilul, Jerome reușind să doboare recordul lui Ciovică din 2021 pentru cea mai rapidă urcare, pilotul francez coborând până la 1:27,490 cu 2,5 secunde mai rapid decât timpul de 1:27,991 stabilit de brașovean în a doua manșă de concurs la ediția din anul precedent.

   Ajunși la manșele de concurs, presiunea de pe umerii celor trei piloți din vârf a crescut odată cu temperaturile din termometre, care nu au făcut decât să-i tragă înapoi pe fiecare dintre ei din pricina asfaltului încins. Totuși, Jerome a trecut peste acest obstacol dacă-l putem numi așa, și cu un parcurs impecabil s-a impus în prima urcare de concurs cu un timp de 1:28,190 fiind mai rapid cu 8 zecimi decât ocupantul Emil Ghinea și Octavian Ciovică, diferența dintre cei doi din urmă fiind de numai 4 sutimi. Din păcate însă, francezul a forțat într-un viraj de dreapta, modelul pilotat de acesta derapând după un transfer de greutate și pe frânare a lovit parapetul de beton, roata stânga spate cedând. Astfel, după o re-securizare a traseului, bătălia a rămas să se dea între principalii combatanți ai acestui sezon - Emil Ghinea și Octavian Ciovică, acesta din urmă confirmând din nou că este un pilot de mare calibru, brașoveanul reușind să fie mai rapid decât pilotul de la malul Mării Negre, obținând a patra sa victorie din acest sezon. Pe poziția a treia, Andrei Mitrașcă a obținut prima sa clasare din carieră pe podiumul general al unei etape din Campionatul Național de Viteză în Coastă. 

Andrei Mitrașcă (Dacia STCC)

   Andrei Mitrașcă s-a impus în cadrul categoriei I cu modelul Dacia STCC, fiind urmat pe podiumul final de Alexandru Krepelka cu Honda Civic și Florin Durche cu Citroën-ul C2Super1600 replica. De cealaltă parte, în ierarhia categoriei II, Ciovică și-a trecut în cont o nouă victorie, urmat pe podium de rivalul său Ghinea. Același Mitrașcă a luat și toate punctele puse în joc la grupa 2, în aceeași situație aflându-se și Florin Durche, care a luat toate punctele grupei 5, bucurându-se în același timp de revenirea la volanul mașinii ce îi aducea poziția a treia la finalul sezonului precedent în clasamentul Silhouette -1600. Krepelka a demonstrat din nou de ce se numără printre cei mai buni piloți de viteză în coastă, învingându-i pe Claudiu Motoc și Adi Coman în clasamentul grupei 6, ambii pilotând câte un Peugeot 208 R2. Prezent exclusiv pentru a-l omagia pe cel ce-a fost inițiatorul acestui eveniment, campionul Adi Răspopa, moineșteanul Sebastian Scîrlet (Dacia Sandero) a fost singurul junior prezent la start în ierarhia primei divizii, în timp ce Claudiu Motoc s-a impus la debutanți, urmat de același Adi Coman și Cosmin Petre (Dacia Logan).

Bogdan Duma (Peugeot 208 R2)

   Ionuț Șimon nu putea absenta de la etapa desfășurată în orașul său, pilotul din Dărmănești dominând în totalitate urcările în ceea ce înseamnă clasificarea piloților din eșalonul second al vitezei în coastă. Deși adversarii s-au apropiat de cele mai multe ori, Șimon nu a lăsat garda jos nicio secundă, impunându-și ritmul în ambele manșe de concurs, câștigând Trofeul Valea Uzului în ierarhia CNVC-2. Totuși, prezența sa la start a fost realizată cu licență One-Event, ceea ce înseamnă că punctajul maxim pentru victorie a mers la clujeanul Bogdan Duma pe modelul Peugeot 208 R2, care astfel se apropie foarte mult de titlul național în divizia secundă. Podiumul etapei băcăuane în clasamentul piloților cu licență CNVC-2 a fost completat de un alt pilot local, Bogdan Samoilă cu modelul Renault Clio.

   Pozițiile s-au păstrat și în cadrul categoriei I, în timp ce Cosmin Oprinesc (VW Golf) și-a trecut în cont victoria grupei 4, fiind urmat pe podiumul etapei de Dragoș Bîzoi (Renault Megane) și Andrei Petrescu cu Seat-ul Leon. Deși a luat maxim de puncte și se poate numi campion matematic, juniorul Péter László Paskó nu a avut prea multe opțiuni împotriva lui Ionuț Șimon, pilotul local trecându-și în cont și victoria grupei 5, respectiv a clasei 5B. După cum era și firesc, Bogdan Duma s-a impus în clasamentul grupei 6 și al clasei 6A, podiumul etapei în cazul grupei fiind completat de Bogdan Samoilă și ieșeanul Sebastian Grădinariu, pe un alt model 208 R2, în timp ce la clasa 6A, Duma a fost urmat de Grădinariu pe 2 și Alexandru Szép pe 3, cu Renault-ul Clio Rally5. De cealaltă parte, în clasamentul 6B, Samoilă și-a adjudecat victoria, urmat de Alexandru Andreoiu (Renault Clio) și Ovidiu Ponea (VW Golf). Odată cu victoria grupei 7 la etapa de pe Valea Uzului, Zsolt Patakfalvi (VW Polo) a devenit la rândul său campion matematic, urmat pe podium de George Oancea (Citroën C2 VTS) și Alexandra-Maria Teslovan cu micuțul Renault Twingo R1. Primele două poziții s-au păstrat și la clasa 7A, podiumul fiind completat de sibianul Paul Silaghi cu Seat-ul Ibiza, în timp ce la 7B victoria a mers la tânăra Alexandra Teslovan, urmată pe podium de băcăuanul Lucian Țugulea (Suzuki Swift Sport) și brașoveanul Ștefan Mălureanu, aflat la volanul unui alt Renault Twingo. 

   Bogdan Duma s-a impus și la Juniori, acolo unde a împărțit podiumul cu Alexandra Teslovan și Ștefan Mălureanu, în această ordine, în timp ce la debutanții diviziei secunde, victoria băcăuană i-a revenit lui Ovidiu Ponea, care astfel devine campion matematic, urmat de Alex Szép și George Oancea. 

Alexandra Teslovan (Renault Twingo R1) în prim-plan

Campionatul Național de Viteză în Coastă se mută în județul Hunedoara în perioada 13-14 august, acolo unde va avea loc Trofeul Straja Lupeni, etapă comună de coeficient 1 și coeficient 2. 

 

Credite foto - Trofeul Valea Uzului; Cristian Andrei • Autorally

 

Articol semnat de,

Cristian OLTEAN - jurnalist sportiv Autorally

Raliuri

  • CNRB
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Super Rally

Altele

  • Stiri