ERC - Barum Czech Rally Zlín

Zlín, Cehia, 27 aug. - 28 aug. 2022
www.czechrally.com/


  Suntem pe Facebook

ERC: Andrea Crugnola, pe prima poziție în Rally di Roma Capitale înaintea ultimei zile

Data: 23 Iulie 2022 / European Rally Championship
  • Victoria ultimelor două probe de sâmbătă i-au propulsat pe Andrea Crugnola și Pietro Elia Ometto pe prima poziție în Rally di Roma Capitale, cu 6 probe speciale rămase de parcurs în ultima zi
Andrea Crugnola și Pietro Elia Ometto - Foto @World | RedBull Content Pool

   Deși a fost cel mai rapid pe cei 1,70 de kilometri ai probei inaugurale de vineri seara, Giandomenico Basso a fost nevoit să se mulțumească cu poziția 21 în urma unei penalizări de 10 secunde pentru start anticipat. Astfel, prima poziție i-a revenit lui Damiano De Tommaso, care s-a menținut acolo până la finalul celei de-a 6-a probe speciale. Însă până acolo, ziua de sâmbătă a presupus drame, anulări de probă din cauza incendiilor de vegetație cauzate de căldura extremă dar și multe altele. 

   Conștientizând că au de recuperat aproape 10 secunde, Basso și Granai s-au aruncat în luptă odată cu prima probă de sâmbătă, pe care au și câștigat-o la finalul celor 5,45 de kilometri. La numai 4 zecimi au fost urmați de De Tommaso și navigatoarea sa Giorgia Ascalone, cei doi rămânând astfel pe prima poziție la general, în timp ce la bordul modelului cu propulsie Alpine A110 RGT, Emmanuel Guigou și Kévin Bronner au completat podiumul probei cu un ecart de 2 zecimi în urma liderilor. Prima trecere pe a doua cea mai lungă secțiune cronometrată a adus și un nou câștigător de probă, De Tommaso fiind mai rapid cu 2,1 secunde decât același Basso pe cei 29,08 kilometri ai probei "Santopadre - Fontana Liri". Clasamentul general a rămas aproape neschimbat, singura diferență fiind dată de ascensiunea lui Simone Tempestini pe poziția a treia, după ce mai multi adversari au pierdut timp pe probe în urma unor răsuciri. Din păcate, efectele căldurilor extreme și-au făcut simțită prezența și la etapa italiană, prima trecere pe "Guarcino - Altipiani" fiind anulată după trecerea lui Alberto Monarri, pe fondul incendiilor de vegetație. Podiumul provizoriu avea să se schimbe din nou înaintea vizitei din service-ul poziționat în Fiuggi, întrucât Simone Campedelli îl devansa pe Tempestini cu 3,7 secunde la finalul probei încheiate de puțin peste 25 de echipaje din cele peste 70 prezente la start. 

Simone Campedelli și Tania Canton - Foto @World | RedBull Content Pool

   Cu o viteză medie de exact 100 de km/h, De Tommaso și Ascalone și-au majorat ușor avantajul cu victoria "Roccasecca -Colle San Magno 2", fiind mai rapizi cu 4 zecimi decât Campedelli, respectiv cu alte 4 zecimi decât Battistolli, Pardo, Crugnola și Basso, toți cei patru piloți încheiând la egalitate - 3:17,0. Supremația liderilor avea să se sfârșească pe proba imediat următoare, acolo unde, la bordul modelului Citroën C3 Rally2, Crugnola și Ometto s-au impus cu un timp de 17:34,2 adică mai rapizi cu 9,8 secunde decât De Tommaso și Ascalone, suficient cât să-i surclaseze pe aceștia din urmă cu peste 4 secunde. Cu o lungime de 11,75 kilometri, a doua trecere a probei "Guarcino - Altipiani" le-a mai adus o victorie noilor lideri, Andrea și Pietro majorându-și avantajul la 9,5 secunde înaintea ultimei zile, fiind urmați pe poziția secundă de Damiano și Giorgia, respectiv pe a treia poziție provizorie de Campedelli și Canton. Simone Tempestini și Sergiu Itu încheie penultima zi de concurs pe poziția a 6-a la general, ce le garantează ascederea pe poziția a doua în clasamentul la zi și titlul european în Michelin Talent Factory.

Simone Tempestini și Sergiu Itu - Foto @World | RedBull Content Pool

   Ocupând ultima poziție în clasamentul ERC3 cu o singură victorie, Robert Virves și Hugo Magalhães au făcut instrucție în a doua zi de concurs din Italia, rămânând lideri înaintea ultimelor 6 probe speciale cu un avans de peste 6 minute în fața liderilor din clasamentul la zi Igor Widlak și Daniel Dymurski, în timp ce, la debutul în Campionatul European de Raliuri, libanezii Nassib Nassar și Rony Maroun ocupă a treia poziție la o diferență de peste 7 minute de echipajul estoniano-portughez.

Robert Virves și Hugo Magalhães - Foto @World | RedBull Content Pool

Lupta din RGT Cup începea să devină interesantă după ce Emmanuel Guigou și Kévin Bronner reușeau victoria primei probe de sâmbătă, prin care treceau la conducere. Din păcate însă, accidentul suferit de aceștia pe proba imediat următoare i-a scos din calculele la victorie, astfel că, Raphaël Astier și Frédéric Vauclare n-au mai avut niciun obstacol în a domina probele speciale în clasamentul dedicat automobilelor cu propulsie. Propriu-zis, cei doi francezi și-au trecut în cont 4 victorii de probă specială, rămânând lideri cu un avans de peste 6 minute în fața italienilor Roberto Gobbin și Ismaele Barra, în timp ce Guigou și Bronner sunt așteptați să revină mâine la linia de start sub regula super rally. 

Raphaël Astier și Frédéric Vauclare - Foto @World | RedBull Content Pool

   A doua zi de concurs nu a fost deloc productivă pentru echipajele înscrise la categoria ERC4, acestea parcurgând cu o treime mai puțin din probele programate. După ce și-au adjudecat victoria probei inaugurale, localnicii Andrea Mabellini și Virginia Lenzi au început cu dreptul ziua secundă, câștigând cei 5,45 kilometri ai primei probe de sâmbătă cu un avantaj de numai 2 zecimi în fața francezilor Laurent Pellier și Marine Pelamourgues, cei ce treceau astfel pe poziția secundă. Doar că, accidentul echipajului #28 de pe proba imediat următoare și incendiul de vegetație de pe ultima probă a buclei au făcut ca prima parte a zilei să presupună o simplă plimbare pentru echipajele aflate după jumătatea ordinii de start. Doar că, cele două victorii din acest sezon nu au fost doar o simplă întâmplare pentru francezii Pellier și Pelamourgues, cei doi câștigând a doua trecere a probei "Roccasecca - Colle San Magno", apropiindu-se la puțin peste 3 secunde de italienii aflați în urma lor pe cei 5,45 kilometri. Cea mai lungă probă a zilei avea să-i aducă în avantaj pe francezi, după ce aceștia au stabilit timpul de referință la un 18:54,4 adică cu 11,2 secunde mai rapizi decât liderii de până atunci Mabellini și Lenzi. Câștigătorii primelor două etape din ERC Junior, Laurent și Marine și-au majorat avantajul la 12,4 secunde înaintea ultimei zile de concurs, podiumul provizoriu al ERC4 și ERC Junior fiind completat de Andrea Mabellini și Virginia Lenzi, respectiv Roberto Daprá și Luca Guglielmetti

Laurent Pellier și Marine Pelamourgues - Foto @World | RedBull Content Pool

   La al doilea sezon în Clio Trophy by Toksport WRT, argentinienii Paulo Soria și Marcelo Der Ohannesian păreau să controleze situația în etapa ce poate marca primul lor titlul de campioni europeni. Doar că, timpii forfetari de pe a doua probă a zilei de sâmbătă le-a dat calculele peste cap, întrucât acestea au fost stabilite în urma rezultatului de pe cei 5,45 de kilometri ai primei probă a zilei, acolo unde Soria și Der Ohannesian au încheiat pe poziția a treia, la 1,6 secunde de Andrea Mazzocchi și Silvia Gallotti. Practic, la finalul primei bucle, italienii erau lideri cu un avantaj de peste 10 secunde în fața argentinienilor. Totuși, aceștia din urmă au păstrat un ritm curat și sigur, întrucât la acest rezultat sunt campioni matematici ai cupei. Până la finalul zilei, liderii și-au majorat avantajul cu alte două victorii de probă, în timp ce Paulo și Marcelo i-au urmat pe poziția secundă, iar Giorgio Cogni și Gabrielle Zanni au completat podiumul provizoriu. 

Andrea Mazzocchi și Silvia Gallotti - Foto @World | RedBull Content Pool

A șasea etapă a Campionatului European de Raliuri se încheie duminică, 24 iulie, cu ultimele 6 probe speciale rămase, ce vor totaliza 92,72 de kilometri cronometrați și se vor desfășura asemenea celor de sâmbătă, sub forma a trei bucle identice. 

 

Credite foto - @World | RedBull Content Pool

 

Articol semnat de,

Cristian OLTEAN - jurnalist sportiv Autorally

Raliuri

  • CNRB
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Super Rally

Altele

  • Stiri