CNRB/CNRBM - Raliul Iasului (1,2)

Iasi, 02 sep. - 03 sep. 2022
www.raliuliasului.ro/


  Suntem pe Facebook

52 de echipaje la startul Raliului Moldovei Bacău 2022

Data: 02 August 2022 / Raliuri
  • Campionatul Național de Raliuri Betano continuă la sfârșitul acestei săptămâni cu a doua etapă de macadam a sezonului și cea de-a 6-a a sezonului - Raliul Moldovei Bacău

   Asemenea etapei precedente, cea băcăuană nu dezamăgește când vine vorba despre echipajele ce vor concura cu modele Rally2/R5, la start fiind anunțate 8 mașini de TOP. Lista înscrierilor este deschisă de campionii en-titre, Simone Tempestini și Sergiu Itu (Škoda Fabia R5, proaspăt ajunși pe locul 2 în ierarhia ERC după etapa din Italia. În lupta cu ei intră liderii provizorii ai CNRB, brașovenii Andrei Gîrtofan și Doru Vraja cu un alt model Škoda Fabia R5, în timp ce echipajul Sebastian Barbu și Bogdan Iancu își încearcă norocul după ghinionul penelor de cauciuc din etapa de casă de acum câteva săptămâni. Asemenea primelor două echipaje, Sebastian și Bogdan vor fi prezenți cu un alt model Škoda Fabia R5, în timp ce Mihai Manole cu Marc Banca, Bogdan Cuzma cu Florin Dorca și bulgarii Miroslav Angelov cu Georgi Gadzhev, respectiv turcii Ugur Soylu și Onur Vatansever se prezintă la start cu modele de ultimă generație Fabia Rally2 Evo. Lista modelelor Rally2/R5 este completată de prima generație a Ford Fiesta R5, la bordul căruia se vor afla harghitenii Adrian Teslovan și Vajk-Imre Cseh. Surpriza etapei și una dintre cele mai importante ale sezonului este marcată de debutul lui Dragoș Dinu la volanul modelului de TOP, Škoda Fabia R5, acesta urmând a fi secondat de Sorin Vlașcu. Totuși, de la start vor lipsi piloții DTO Rally Team - Cristi Dolofan și Eugen Cărăgui. 

   Lupta pentru supremația grupei N se anunță una extrem de disputată cu nu mai puțin de 9 mașini la start, 90% dintre acestea fiind modele Mitsubishi Lancer Evo, cărora se alătură și un Subaru Impreza. Lupta la vârf va fi purtată de aceleași echipaje pe care le-am văzut deosebit de determinate și la etapa sibiană. Mai exact, Raul Badiu și Rareș Fetean (Evo IX) vor căuta a doua victorie după revenirea în Campionatul Național de Raliuri Betano, în timp ce Vali Porcișteanu și Dan Dobre (Evo IX) își doresc să rămână în calculele pentru titlul național al grupei împotriva unui alt echipaj ce va lupta pentru victoria etapei, Bogdan Talașman și Laurențiu Mandu (Evo X). Totodată, după ce au condus la finalul primei zilei în Raliul Sibiului, Răzvan Trișnevschi și Traian Arsenescu (Evo IX) vor revanșa, în timp ce Emre Ercyias și Hakan Ucucu (Evo IX) își încearcă norocul la prima participare pe probele speciale din România. Lista este completată de Emil Vincze cu Sorin Colceriu (Evo IX), Adrian Grigore cu Andrei Papa (Evo IX), Răzvan Nechifor cu Dorin Pulpea (Subaru Impreza) și Cristian Timisică cu Robert Patrick Fus (Evo IX). După problemele de la Sibiu, Ioan Mihuț pare-se că va absenta de la această etapă. 

   Duelul modelelor cu tracțiune față va fi din nou în centrul atenției, la start fiind prezente principalele echipaje de TOP ale categoriei. Frații Norbert și Francesca Maior (Peugeot 208 R2) își continuă incursiunea către cel de-al doilea titlu național la două roți motrice, în timp ce la sezonul de revenire în campionat, Vlad Cosma împreună cu Carmen Poenaru (Peugeot 208 R2) vor urmări să-i devanseze pe tinerii frați brașoveni. După ghinionul din raliul de casă, Paul Popa și Tudor Mârza sunt hotărâți să continue ritmul început la Sibiu cu Peugeot-ul 208 Rally4, în timp ce Cristi Sugár și Vlad Colceriu păstrează mașina dar schimbă echipa tehnică, cei doi pregătindu-se astfel pentru următoarea etapă din 208 R2 Cup care va avea loc la începutul lunii viitoare, la Iași. După victoria din cupă de la etapa precedentă, Marius Sîncrăianu și Alina Bianca Pop "vânează" un nou loc pe podium, în timp ce lista este completată de echipajul Dănuț și Lucian Budai (Citroën DS3 R3T Max), respectiv echipajele din Turcia formate din Bugra Can Kilic cu Yusuk Calik (Renault Clio Rally4) și Yaan Sarpkaya cu Soner Tamer (Peugeot 208 R2). Cu mașina (Fiesta R5) ocupată de echipajul Teslovan-Cseh), băcăuanii Cătălin Grigoriu și Bogdan Rotaru se întorc la modelul Citroën DS3 R3 pentru etapa lor de casă. Retragerea etapei din calendarul Balkan Rally Trophy a făcut ca echipaje precum bulgarii Ekaterina Stratieva și Georgi Avramaov să se retragă din concurs. 

   Asemenea celor amintiți anterior, principalii favoriți al clasei RC5, Costi Tudose și Teodor Gabriel Găină au renunțat la a mai participa în Raliul Bacăului, astfel că prima șansă la victorie îi revine lui Mihai Dumitrescu, care urmează să stabilească cine îl va seconda, în timp ce Catherine Rădulescu și Bogdan Minea își vor continua sezonul de acomodare cu modelul Clio Rally5. De cealaltă parte, în cadrul clasei RC5N, maramureșeanul David Tarța și copilotul său Mihai Sandu (Suzuki Swift Sport) pornesc cu prima șansă la victorie, aceștia devenind principalii favoriți la titlul Swift Cup după ce rivalii Paul Popa și Tudor Mârza au făcut pasul la o altă mașină. În lupta aceleiași clase și a cupei monomarcă intră și Andrei cu Bogdan Gheorghiu (Suzuki Swift Sport), debutantul Reis Suliman cu experimentatul Rareș Badea (Suzuki Swift Sport), localnicul Lucian Țugulea cu navigatorul Radu Gurămultă (Suzuki Swift Sport), dar și George Marcu cu Alexandru Șimon (Suzuki Swift Sport). Deși etapa băcăuană nu va puncta în clasamentul Cupei Dacia, la start voi fi prezente două echipaje, printre acestea localnicul Sebastian Scîrlet cu copilotul arădean Eduard Zamfirache (Dacia Sandero), respectiv Alin Nistor și Andrei Brezoszki cu Dacia Logan.

   Lupta grupei H dedicată automobilelor cu tracțiune integrală și fără restricții de putere, pare deja tranșată de Bogdan și Delia Năstase (Mitsubishi Lancer Evo VIII), în timp ce Dragoș Popa și Emilia Olteanu (Subaru Impreza) caută o eventuală greșeală din partea soților Năstase pentru a-și adjudeca prima victorie pe macadam. După un sezon început cu modelul de ultimă generație Clio Rally5, Ionuț Zăbavă și Andrei Toderaș revin la Peugeot-ul 207 RC de clasa NAT12, în timp ce un alt localnic, Bogdan Samoilă (Renault Clio) completează lupta aceleiași clase. După accidentul de la Sibiu, soții Emanuel și Denisa Resiga vor absenta de la Bacău, în timp ce celălalt echipaj timișorean Samuil Mircea și Călin Maier, va face deplasarea la Brașov pentru etapa de coeficient 1 necesară clasamentului finalului de an.

   Dat fiind faptul că vorbim despre o etapă de macadam, acest lucru înseamnă că la start vor fi prezente și modelele de tip Side by Side, printre echipajele prezente remarcându-i pe câștigătorii etapei precedente, Adrian Baciu cu Ciprian Solomon (Can-Am Maverick X3 XRC), dar și pe Antal Biro cu Tamás Sprencz (Can-Am Maverick X3), respectiv italienii Stefano Marrini cu Silvio Valentini (Yamaha Warn 2000). 

   Pentru prima oară în acest sezon, numărul echipajelor participante în Campionatul Național de Rally2 coboară sub borna de 10. Brașovenii Cătălin Ienășel cu Adrian Diaconescu deschid lista înscrierilor cu modelul Mini Cooper S configurat pentru macadam, în timp ce Eduard Georgescu cu Călin Daniel Paraschiv urmăresc prima victorie din acest sezon, la bordul modelului diesel Volkswagen Golf V. De asemenea, un cuvânt de spus vor avea și Cristian Toader cu Adrian Rusu și Seat-ul Ibiza, în timp ce localnicii Cristian Barbu și Florin Vasiliu își doresc prima victorie din carieră. Lista celor 9 mașini anunțate la start este completată de soții Adrian și Angela Tehei (Renault Clio), Andrei Cărămidă cu Radu Vieriu (Dacia Sandero), Răzvan Olteanu cu Vlad Terzi (Dacia Sandero), George Hobjilă cu Andrei Drancă (BMW E36) și Vasile Mircea Ile cu Sebastian Itu, la bordul modelului Peugeot 208 R2. 

 

Credite foto - Balázs Attila & Erdély Bálint Előd • THE Romanian Rally BOOK

 

Articol marca Autorally.ro

Raliuri

  • CNRB
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Super Rally

Altele

  • Stiri