CNRB/CNRBA - Raliul Clujului (1,2)

Cluj-Napoca, 07 oct. - 08 oct. 2022
www.raliulclujului.ro/


  Suntem pe Facebook

Simone Tempestini a recucerit Raliul Iașului după 4 ani

Data: 04 Septembrie 2022 / Raliuri
  • Cea de-a șaptea etapă a Campionatului Național de Raliuri Betano le-a adus lui Simone Tempestini și Sergiu-Sebastian Itu a patra victorie din acest sezon, clujenii câștigând toate etapele de macadam desfășurate până acum

   La sfârșitul primei săptămâni a lunii septembrie, acțiunea Campionatului Național de Raliuri Betano s-a mutat în estul țării la Iași, acolo unde s-a consumat a 7-a etapă a sezonului și totodată, penultima etapă de macadam din totalul celor 4 programate pentru acest sezon. 

   Raliul Iașului din acest an a debutat vineri, 2 septembrie, cu testele oficiale de la Bârnova, urmate de Startul Festiv și prima probă specială, Super Speciala "Iași Rally Show" de la Râpa Galbenă. Prezenți la start cu aceeași mașină ca și în etapele precedente, Sebastian Barbu și Bogdan Iancu s-au impus la capătul celor 1.90 de kilometri de asfalt ai super specialei, profitând și de greșeala rivalilor Simone Tempestini și Sergiu-Sebastian Itu, aceștia având o frânare târzie la ieșirea din pasaj, astfel că clujenii au terminat prima zi pe poziția secundă la 2,7 secunde de sibieni. La numai 9 zecimi în urma campionilor absoluți en-titre s-au clasat colegii lor de echipă Bogdan Marișca și Sebastian Itu, în timp ce Valentin Porcișteanu cu Dan Dobre au demonstrat de ce sunt îndrăgiți pentru spectacolul de pe probe, terminând proba pe poziția a patra. La două roți motrice, cel mai rapid timp a fost stabilit de Vlad Cosma și Carmen Poenaru.

   Ziua secundă de concurs și prima zi de macadam a raliului a debutat cu cei 14.70 de kilometri ai primei treceri pe proba Cioca Boca, la capătul cărora, Simone și Sergiu-Sebastian au preluat conducerea grație unui timp mai bun cu 4,3 secunde decât Marișca și seniorul Itu, respectiv 4,9 secunde decât Barbu cu Iancu. Prima buclă nu doar că le-a mai adus o victorie de probă campionilor absoluți en-titre, dar și o desprindere în clasament față de urmăritori, asta după ce prima trecere pe Mădârjac, cea mai lungă probă a raliului cu 23.80 de kilometri dar și cea mai dificilă din prisma suprafeței noroioase și extrem de alunecoase, s-a încheiat cu un timp de 13m54.0s pentru Simone și Sergiu, adică mai puțin cu 23,6 secunde decât Marișca și Itu senior, respectiv cu 36,3 secunde decât vicecampionii absoluți ai sezonului trecut. Surpriza plăcută a zilei au fost Adrian Teslovan și Vajk-Imre Cseh, harghitenii venind pe patru la capătul probei Mădârjac 1. După o pauză petrecută în parcul de service din fața Palatului Culturii din Iași, echipajele au repetat probele din prima parte a zilei, Simone cu Sergiu reușind să rămână de neînvins cu 14,7 secunde în fața lui Raul Badiu și Rareș Fetean pe Cioca Boca 2, respectiv cu 4,6 secunde decât Barbu cu Iancu pe Mădârjac 2. Astfel, cu patru probe speciale rămâne de parcurs pentru ziua de duminică, Simone Tempestini și Sergiu-Sebastian Itu se instalau în fotoliul de lideri cu un avantaj de 57,9 secunde peste Sebastian Barbu și Bogdan Iancu, respectiv cu 1m13.8s în fața colegilor de echipă Bogdan Marișca și Sebastian Itu. 

   A treia și ultima zi de concurs i-a întâmpinat pe sportivi cu un soare timid care ezita să se arate în toată splendoarea. Chiar și așa, după o vizită în service-ul de dimineață, echipajul Tempestini-Itu și-a început ziua cu o victorie de probă specială la capătul celor 8.30 de kilometri ai primei treceri pe Păun 1, în timp ce Barbu și Iancu au încheiat numai la 9 secunde de liderii raliului. Deși ploaia persistentă din ziua precedentă încetase, suprafața a rămas la fel de alunecoasă, fapt pentru care echipajele nu și-au permis prea multe riscuri. Totuși, Simone și Sergiu nu au văzut în asta niciun impediment, venind cu 18,4 secunde mai rapizi decât adversari la capătul primei treceri pe proba Dobrovăț. Propriu-zis, cei doi nu mai aveau nevoie decât să-și menajeze rezultatul și de a lua punctele de pe Power Stage, însă aceștia au tras și mai tare pe a doua trecere pe Păun, reducând din timpul primei treceri peste 20 de secunde, rămânând pe prima poziție cu un avans de 10,9 secunde în fața senzaționalului Raul Badiu și Rareș Fetean. Desigur, firescul s-a întâmplat și Simone cu Sergiu au încheiat Raliul Iașului în stil mare cu victoria pe Power Stage, cei doi recucerind macadamul ieșean după 4 ani de la ultima reușită, Simone Tempestini și Sergiu-Sebastian Itu (Škoda Fabia Rally2 Evo) obținând a patra victorie din acest sezon, urcând astfel pe poziția secundă în clasamentul general al CNRB, în spatele ocupanților poziției secunde de la Iași, Sebastian Barbu și Bogdan Iancu (Škoda Fabia R5). Prezenți pentru a doua oară cu Škoda Fabia R5, Bogdan Marișca și Sebastian Itu au obținut al doilea podium din acest sezon, încheiând pe a treia poziție, în urma sibienilor. 

   Privitorii de pe marginea probelor dar și cei din fața micilor ecrane au putut urmări un spectacol desăvârșit și o luptă pentru cele mai bune clasări, protagoniștii fiind Bogdan Cuzma alături de Florin Dorca, Mihai Manole alături de Marc Banca și Cristian Dolofan alături de Traian Pavel. Din păcate însă, perechea Manole-Banca a fost nevoită să recurgă la abandon pe etapa de legătură spre service-ul de la mijlocul zilei de duminică, totul după ce sistemul de alimentare al modelului de ultimă generație Škoda Fabia Rally2 Evo a cedat. 

   Deși au început bine, Valentin Porcișteanu și Dan Dobre au fost nevoiți să recurgă la abandon în ziua de sâmbătă, astfel că Raul Badiu și Rareș Fetean și-au permis să-și ia "avânt" în clasamentul grupei N, sibienii obținând victoria tuturor celor 8 probe speciale de macadam, reușind astfel și cea de-a doua victorie din acest sezon după revenirea în Campionatul Național de Raliuri Betano. Ba mai mult, Raul și Rareș au obținut poziția secundă pe Power Stage-ul de pe Dobrovăț 2 Deși nu a arătat un ritm foarte bun la raliul de casă, Răzvan Nechifor i-a urmat pe sibieni pe poziția secundă a grupei N în echipajul cu Dorin Pulpea, în timp ce Valentin Porcișteanu și Dan Dobre au reușit în cele din urmă să-și adjudece a treia poziție în clasamentul dedicat mașinilor Mitsubishi Lancer Evo și Subaru Impreza WRX STI. Cu un început bun de sezon, Bogdan Talașman și Laurențiu Mandu au fost nevoiți să abandoneze după ce turbina modelului Evo X a cedat, iar cel ce se afla pe listele preliminare, Răzvan Trișnevschi nu a mai semnat prezent la startul primei probe. 

   Dacă dominația lui Simone Tempestini din vârful clasamentul general nu mai surprinde pe nimeni, lupta de la două roți motrice rămâne un adevărat roller coaster și la etapa tocmai încheiată. Cu un început foarte bun, cu victorie pe Super Specială și alte victorii sâmbătă pe macadam, Vlad Cosma și Carmen Poenaru au avut parte de o ieșire în decor pe ultima probă a zilei de sâmbătă - Mădârjac 2. Deși a demonstrat că Norbert Maior nu este imbatabil, acesta din urmă s-a confruntat din nou cu probleme la sistemul de frânare al mașinii sale, astfel că tânărul brașovean secondat de sora sa Francesca a reușit să revină în recuperare abia după prima buclă a zilei de sâmbătă, echipajul Napoca Rally Academy reușind nu numai victoria trecerilor secunde pe Cioca Boca și Mădârjac, ci și preluarea șefiei în clasamentul mașinilor cu tracțiune doar pe puntea față și a clasei RC4. Deși au revenit la start în ultima zi grație regulii Super Rally, Vlad și Carmen nu au mai avut cum să recupereze din timpul pierdut, astfel că tinerele talente ale Campionatului Național de Raliuri Betano și-au jucat cărțile. Una dintre revelațiile și surprizele frumoase ale sezonului trecut, Marius Sîncrăianu, a deschis ziua cu o victorie de probă specială pe Păun 1, în timp ce Norbert și Francesca Maior s-au impus pe prima trecere a probei Dobrovăț, respectiv pe a doua trecere pe Păun. Nici Cristi Sugár nu s-a descurajat, timișoreanul reușind victoria Power Stage-ului. În final, victoria la două roți motrice și RC4 a mers la Brașov pentru Norbert și Francesca Maior, cei doi fiind urmați pe podium de Cristian Sugár și Vlad Colceriu, respectiv Marius Sîncrăianu și Alina Bianca Pop, într-un podium exclusiv al modelelor Peugeot 208 R2. 

   Reveniți la start odată cu Raliul Iașului, liderii clasei RC5 au făcut ceea ce știu mai bine, Constantin Tudose și Teodor Gabriel Găină fiind de neînvins în lupta unei noi victorii. Cei doi au fost urmați pe podium de Mihai Dumitrescu revenit alături de Bogdan Nițescu, copilotul brașovean absentând câteva etape din motive medicale, în timp ce podiumul clasei și al modelelor de producție Rally5 a fost completat de Artur Luca și Sabrina Nora Camarda, la prima lor participare cu modelul Renault Clio Rally5. De cealaltă parte, în clasamentul clasei RC5N, David Tarța și Mihai Sandu s-au impus cu ceva emoții pe final în fața lui Reis Suliman și Rareș Badea, în timp ce localnicul Andrei Gheorghiu a încheiat pe poziția a treia la prima participare cu maghiarul Sándor Csikós

   În lipsa lui Paul Ciubotariu cu Eugen Tălpălariu care nu au mai pornit în etapă, respectiv cu retragerea în semn de protest a soților Bogdan și Delia Năstase, victoria solist a clasei NAT11 le-a revenit lui Claudiu Nicolae Erhan și Ion Nicolae pe modelul Mitsubishi Lancer Evo IX. De cealaltă parte, în clasamentul grupei H dedicat modelelor cu tracțiune pe o singură punte, victoria a mers în Banat la soții Emanuel și Denisa Resiga (Ford Fiesta ST150), urmați de Lucian Sauciuc și Gelu Lionte (Dacia Logan), respectiv Samuil Mircea și Călin Maier, cei doi având parte de un abandon tehnic în ziua de sâmbătă, după ce o planetară a modelului Audi A3 TDI a cedat în urma unei ieșiri în decor. De o ieșire în decor au avut parte și Antal Bíró cu Tamás Sprencz Jr, astfel că singurul echipaj de la SSV care a terminat cursa a rămas sibianul Adrian Baciu secondat de Ciprian Solomon

   Dacă mergem la Debutanți, observăm că Reis Suliman și Rareș Badea nu mai pot fi opriți din incursiunea frumoasă pe care o au în Campionatul Național de Raliuri Betano, cei doi câștigând și la Iași, acolo unde au fost urmați de Vasile Ile, aflat la debutul în divizia mare alături de Raluca Magdaș, respectiv de aceeași Andrei Gheorghiu cu Sándor Csikós. Cristian Sugár nu se dezminte atunci când vine vorba despre lupta la Juniori, timișoreanul reușind o nouă victorie alături de Vlad Colceriu, tânărul echipaj obținând din nou Trofeul "Blană, Frate!" oferit de Team Adi Răspopa în memoria fostului campion. Cristi și Vlad au fost urmați pe podium de Constantin Tudose și Teodor Gabriel Găină, respectiv Mihnea Hanea la debutul alături de Levente Csegzy

   Raliul Iașului a contat pentru toate cele patru cupe monomarcă prezente în Campionatul Național de Raliuri Betano, astfel că numărul combatanților a fost și el unul ridicat. Și dacă este să vorbim de cupe monomarcă, nu putem începe decât cu cea mai longevivă și să încheiem cu cea mai nouă, astfel că, la Cupa Dacia, ajunsă la a 16-a ediție, Răzvan Ungureanu a obținut a doua victorie din carieră după cea din Sibiu, fiind secondat la Iași de experimentatul Andrei Mitrașcă, în timp ce poziția secundă le-a revenit liderilor și principalilor favoriți la titlu, Sebastian Scîrlet și Eduard Robert Zamfirache. Din păcate, ritmul bun al fraților Victor și Mihai Supuran, respectiv Ioan Teodor Dănilă și Adrian Iliescu a fost năruit de problemele tehnice, astfel că, după o ieșire în decor și din partea localnicului Silvan Cimpoeșu cu László Csegzy, a treia poziție la Cupa Dacia a revenit cuplului Radu și Dorina Luca

   Cu un ritm foarte alert și în lipsa lui Paul Popa de la start, David Tarța și Mihai Sandu au avut totuși emoții pe final în obținerea victoriei la Swift Cup, acolo unde sunt aproape campioni, întrucât ocupanții poziției secunde, Reis Suliman și Rareș Badea le-au dat mari bătăi de cap. Aceștia au fost urmați de aceeași Andrei Gheorghiu și Sándor Csikós pe 3 la Swift Cup și pe 2 la Debutanți Swift Cup, în timp ce Vlad Pieptu cu Alexandru Șimon au completat podiumul debutanților de la Swift. 

   După Baia Mare, Odorheiu Secuiesc, Câmpulung Moldovenesc și Sibiu, a venit rândul Iașului să-i primească la start pe combatanții 208 R2 Cup, acolo unde, Cristian Sugár și Vlad Colceriu, liderii la zi ai cupei, și-au adjudecat a patra victorie din acest sezon, cei doi luând și premiul cel mare de 2000 de € pus în joc de organizatorul cupei. Pe poziția a doua s-au clasat Marius Sîncrăianu și Alina Bianca Pop, câștigătorii etapei de la Sibiu, respectiv Mihnea Hanea cu Levente Csegzy

   Cea mai nouă cupă monomarcă introdusă în Campionatul Național de Raliuri Betano, Clio Rally5 Trophy și-a consumat a patra etapă din acest sezon, cum altfel decât cu victoria liderilor incontestabili Constantin Tudose și Teodor Gabriel Găină, urmați de aceeași Mihai Dumitrescu cu Bogdan Nițescu și debutanții cupei, Artur Luca cu Sabrina Nora Camarda

   Cu Super Speciala de vineri în program și probele de sâmbătă, Campionatul Național de Rally2 s-a consumat rapid cu a doua victorie la general a lui Eduard Georgescu și Călin Paraschiv (VW Golf V), cei doi fiind urmați pe podium de localnicul Matei Ghiban secondat de Octavian Bostan (Dacia Logan), respectiv de soții Adrian și Angela Tehei (Renault Clio). Victoria la A1 le-a revenit acelorași Matei Ghiban cu Octavian Bostan, urmați de Adrian și Angela Tehei, podiumul fiind completat de Attila "Jaxy" Jakab și Hunor Sipos, după un raliu greu cu o mașină defectă din toate punctele de vedere. La A2, victoria a mers bineînțeles la Eduard Georgescu și Călin Paraschiv, aceștia fiind urmați de George Hobjilă și Andrei Drancă (BMW E36), respectiv Mihai Popa și Florian Nițurad (Ford Fiesta). În clasamentul A3, predominat de modelele autohtone Logan, singurul echipaj ajuns la linia de sosire a fost urmat din Tudor Pătruțoiu și Andrei Pădure

 

Următoarea etapă din Campionatul Național de Raliuri Betano se va desfășura pe asfalt, la Cluj-Napoca, în al doilea sfârșit de săptămână al lunii octombrie și va conta ca o etapă de coeficient 1,2. 

 

Fotografii realizate de Flavius Croitoriu și Attila Szabó • Momentum Images; Bogdan Barabaș și Cătălin Stoia • ABimages.ro; Codrin Hariga • Pixelrallymedia; mihneatatu.ro

 

Articol semnat integral de,

Cristian OLTEAN - jurnalist sportiv Autorally.ro

Raliuri

  • CNRB
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Super Rally

Altele

  • Stiri