Adrian Raspopa: "Vrem sa redevenim campioni nationali 2WD"
Adrian Raspopa a facut anul trecut un raliu memorabil la Brasov. A castigat clasa 5, a terminat pe 7 in clasamentul general si a terminat pe a doua, respectiv a treia pozitie la general pe probele Babarunca si Cheia. Faptul ca la finalul sezonului a terminat pe a doua pozitie a clasamentul 2WD, la doar 4 puncte in urma lui Raul Badiu, il ambitioneaza pe Adrian Raspopa sa revina in frunte. Pilotul onestean a stat de vorbacu Autorally, interviul fiind reprodus mai jos.
Salutare! Cu ce copilot si cu ce masina vei concura la Brasov?
Voi continua si in acest an cu Cosmin Diacu copilotul cu care merg din 2008. Asa cum stiti, in ultimii 3 ani am mers cu Catalin Grigoriu, alternand la cursele unde nu a putut veni Cozo, insa Catalin va face sezon complet cu masina lui si practic vom fi numai coechipieri. De asemenea, vom participa cu acelasi Citroen DS3 R3T.
Ce obiectiv v-ati propus pentru Tess Rally 45 Pro-X?
Principalul obiectiv era sa luam startul, acest an fiind unul foarte dificil pt noi. Rezolvarea a venit tot printr-un efort din partea lui Catalin si, foarte important, semnarea unui parteneriat pentru Brasov cu compania Turbocar Serv Brasov care a completet bugetul necesar participarii noastre la acest start de campionat. Tin sa ii multumesc familiei Boriceanu care conduce aceasta firma. Este vorba de un fost coleg de facultate, Andrei Boriceanu, care a terminat si el A.R.-ul la Brasov, stiindu-ne de atunci. Din punct de vedere sportiv, tintim victoria la categoria masinilor 2WD si o clasare in primii 10 la finalul raliului.
Care este obiectivul pentru sezonul 2016?
Sa reusim sa luam startul la cat mai multe etape astfel incat sa ne recastigam statutul de campioni nationali la categoria 2WD.
Ce parere ai despre noul regulament al Campionatului National de Raliuri Dunlop?
Este un regulament la care si eu, in calitatea mea de organizator, am muncit impreuna cu colegii mei. Cred ca s-a cristalizat un regulament mai echidistant si mai aproape de nivelul de profesionalism al standardelor din campionatele externe. Insa cred ca cel mai mult avem de lucrat la partea de arbitraj, la formarea de noi oameni si noi colegii de arbitri, care sa ne degreveze de nepotismele actuale si sa se vina cu un suflu nou si, poate cel mai important, mult mai responsabili in a lua decizii corecte, ferme si imediate.
Ce parere ai despre noul format al raliurilor?
Cred, si asta am spus-o si actualei conduceri FRAS, ca trebuie tinut cont de specificul fiecarui raliu si de atributele cu care vine fiecare organizator. Nu se poate ca toate etapele sa semene intre ele si trebuie sa se aprecieze corect eforturile depuse de fiecare dintre noi, cei care suntem implicati in organizare. Aici ma refer la zilele de antrenament si, chiar cum e cazul Brasovului, la a te lungi cu raliul pana in ziua de duminica. S-au vrut reduceri de costuri dar cred ca inghesuirea primei zile de cursa cu Shakedown-ul, evnetual si prezentarea echiapjelor si dupa inca vreo 2-3 probe nu este nici pe placul sportivilor si nici a mecanicilor si eforturile depuse de ei, lucru care cred ca a fost omis de FRAS printr-o serie de decizii ce s-au luat.
Te rog sa transmiti un mesaj catre spectatorii care vor fi pe marginea probelor la Brasov.
Sunt convins ca vom avea un numar mare de fani si spectatori pe probe si cel mai mult imi doresc sa avem parte de o vreme buna care sa ii tina sa stea in numar cat mai mare pe toate probele raliului. Eu voi incerca, ca de fiecare data, sa nu ii dezamagesc cu evolutia mea si sa ii incantam.
Dan Terea
Echipa Autorally