Transilvania Rally

Cluj-Napoca, 27 sep. - 28 sep. 2019
www.transilvaniarally.ro


  Clasamente 2019
 Clasamente complete


  Suntem pe Facebook

Concurența e prea tandră

Data: 28 Mai 2019 / Raliuri

Un articol de Nicolae Cosmescu


După Raliul Argeșului, „caravana” participanților la Campionatul Național de Raliuri a poposit la Arad. O întrecere total diferită de precedenta. Probele, rapide și tehnice, nu s-au mai desfășurat pe asfalt, ci pe drumuri de pământ numite impropriu „macadam”. 

CONDIȚII DE-A DREPTUL DANTEȘTI!

O suprafață neiertătoare, pe care se poate greși foarte ușor, care poate pune probleme indiferent de condițiile meteo, după cum au caracterizat-o unii piloți de top. Și dacă pe uscat pune probleme, vă imaginați cum e când plouă. Ei bine, în prima parte a  întrecerii a plouat! Mult, și uneori torențial, producând adevătate șleauri. Din această perspectivă, Porcișteanu, unul dintre protagoniștii întrecerii, apreciază competiția drept „Raliu, cel mai greu de până acum! Cele mai dificile condiții, și cea mai schimbătoare aderența. Nu am mai întâlnit până acum la alt raliu”

Speranța ca el să dispute victoria cu Simone Tempestini s-a dovedit iluzorie imediat după încheierea primei probe speciale. Pe care clujeanu a dominat-o autoritar, nelăsând nicio șansă nimănui. Nici atunci, nici mai târziu. Și-a adjudecat victoria pe toate probele, impunându-se fără emoții, deși toată lumea bună a rulat cu viteze medii amețitoare, între 105 și 120 km/oră!! Subliniez, viteze medii! Dar pe tronsoane închise circulației publice. Primele două raliuri ale sezonului au dovedit că, practic, Simone nu are încă un concurent care să-i amemințe serios drumul spre un nou titlu absolut.

CUM S-AU COMPORTAT PITEȘTENII? 

În prima zi, cuplul Porcișteanu - Dobre s-a menținut pe locul secund, pe care avea să-l pierdă pe prima specială a zilei următoare. Explicația ne-a furnizat-o chiar Vali „nu am avut încredere în aderență..., era foarte alunecos și periculos, încât am mers prea precaut! Încă mai am de învățat ce zice și ce face mașina...”. De apreciat franchețea.

Spre final, după ce a mai căpătat încredere, a crescut ritmul în mod considerabil încercând să recupereze întârzierea de circa 31 de scunde față de cuplul brașovenilor Dan Gîrtofan - Mîrza. O eternitate! O misiune ce părea imposibilă fiindcă nu mai aveau la dispoziție decât circa 50 de km. Porcișteanu și Dobre au crezut în șansa lor, au dat totul, dar din păcate, în ciuda acestor eforturi eroice, au eșuat în ocuparea locului secund pentru doar... 0,6 sec.!! 

Tot o comportare demnă de evidențiat au avut Dolofan și Sandu, aflați pentru prima dată pe o astfel de suprafață cu noua lor mașină, un Peugeot 208, de clasă R2. Ei s-au menținut până spre final pe un meritoriu locul șase în ierarhia geneală. Pozițiepe care au pierdut-o pe ultima probă. Cum a fost posibil? Mihai Sandu: „Pe trecerea precedentă am ieșit un pic între niște crengi, și am avariat puțin mașina pe stânga față. Am pierdut farul și jumătate din bară. Problema a fost o crenguță care a spart radiatorul de apă. Am rezolvat problema, temporar, cu un patent și un pic de poxipol. Am mai facut o probă și am ajuns în parcul service. Am schimbat bara, dar n-a fost timp și pentru radiator. Am plecat, dar am mers mai precaut pentru că proba se degradase foarte rău și am zis să nu spargem mai rău radiatorul”. Astea-s cursele!

Nu putem încheia fără a felicita soții Bogdan și Delia Năstase, care au învins categoric la clasa lor. Prestație ce le-a permis să ocupe locul a nouălea în clasamentul general, aducându-și o contribuție remarcabilă la rezutatul echipei lor, DTO Rally Team, ocupantă a locului secund.

​Următoarea întâlnire va fi tot pe „macadam”.

Sursa: Nicolae Cosmescu

Raliuri

  • CNRD
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Super Rally

Altele

  • Stiri