CNVC - Trofeul Audi - Poiana Brasov (2)

Poiana Brasov, 15 oct. - 16 oct. 2022
www.trofeulaudibrasov.ro/

>


  Suntem pe Facebook

Ambiție, perseverență, performanță! - Cheia succesului pentru Octavian Ciovică

Data: 18 Septembrie 2022 / Coasta
  • Ghidându-se după acest motto, brașoveanul Octavian Ciovică și-a îndeplinit visul, devenind campion național absolut al categoriei II la viteză în coastă. Deși sezonul se încheie abia în perioada 15-16 octombrie la Poiana Brașov, sportivul Auto Blic Brașov, câștigător al Trofeului Câmpulung Muscel, nu mai poate fi depășit în clasament de rivalul său din acest an, Emil Ghinea.

   Deși a contat ca cea mai scurtă etapă de coeficient 2 a Campionatului Național de Viteză în Coastă datorită traseului de concurs de numai 3 kilometri lungime, Trofeul Câmpulung Muscel a adunat la start un număr însemnat de piloți din ambele divizii - 74. Pe ordinea de start s-au numărat principalii actori ai celor două categorii: Costel Cășuneanu, Octavian Ciovică, Alexandru Pițigoi, Emil Ghinea dar și alte câteva surprize precum Simone Tempestini dar și revenirea lui Lucian Răduț cu modelul care l-a consacrat - Mitsubishi Lancer Evo. 

   Toamna și-a intrat în drepturi încă din prima zi a urcărilor, prima manșă de recunoașteri de sâmbătă desfășurându-se pe o ploaie torențială. Cosmin Ion, aflat la volanul modelului Peugeot 308 TCR a fost cel mai rapid, în timp ce piloții din vârf au optat pentru un ritm caracteristic condițiilor și manșei de recunoaștere, excepția de la această regulă fiind principalul favorit la titlul de campion național absolut la raliuri, Simone Tempestini. Cu condiții ușor mai blânde, Tempestini a stabilit timpul de referință în a doua urcare a zilei, fiind urmat la numai 8 zecimi de Cășuneanu. În cele din urmă, cel mai rapid timp al recunoașterilor de sâmbătă a fost stabilit de "Dodo" Pițigoi, la 1:41,408 cu 1,8 secunde mai puțin decât Octavian Ciovică, cel ce avea să stabilească cel mai rapid timp al zilei în prima manșă de antrenament, brașoveanul coborând până la 1:38,138 fiind mai rapid cu numai 1,3 secunde decât surpriza frumoasă a zilei, Lucian Răduț, acesta declarându-se de mai multe ori ca fiind un iubitor al condițiilor de ploaie. Acest lucru s-a resimțit și în a doua manșă de antrenament, atunci când Răduț s-a poziționat la 2,6 secunde de Simone Tempestini, însă în condiții complet diferite față de urcarea anterioară. 

   Deși nu a contat ca etapă de coeficient 1, Trofeul Câmpulung Muscel a adunat la start un număr mare de piloți și din eșalonul secund, acolo unde în urma celor două manșe de concurs, Florian Nițurad (Seat Ibiza Cupra) a obținut victoria cu un timp de 3:59,477 urmat la 8 secunde de Dragoș Bîzoi (Renault Megane II RS), în timp ce poziția a treia i-a revenit lui Bogdan Daragiu cu modelul Citroën Saxo, la o diferență de numai 7 zecimi în urma ocupantului poziției secunde. 

   Ziua secundă a început cu condiții mult mai bune decât ziua precedentă, soarele făcându-și și el apariția pe drumul ce șerpuiește Barajul Râușor. Principalul protagonist al primei părți a zilei de duminică a fost brașoveanul Ciovică, care aflat la volanul modelului Radical SR8 s-a impus pe prima urcare a zilei, oprind cronometrul la 1:39,110 mai rapid cu 1,8 secunde decât Simone Tempestini. Pilotul de sub Tâmpa a profitat de condițiile perfecte pentru pilotajul unui bipost precum Radicalul său, astfel că în a doua manșă a zilei a mai scăzut câteva secunde ajungând la un 1:35,699 lăsându-l pe Cășuneanu la 1,5 secunde în urmă. Ajunși la manșele decisive, Ciovică a mizat totul pe o singură carte - victoria, ca și până acum, reușind să coboare până la 1:29,817 cu 1,4 secunde mai rapid decât Pițigoi și cu 4,4 secunde mai rapid decât Tempestini. A doua manșă de concurs i-a adus brașoveanului un timp mai bun, acesta plecând acasă și cu titulatura de "King of The Hill" datorită timpului de 1:29,317 acesta realizând un timp cumulat de 2:59,134. Poziția secundă i-a revenit lui Alexandru Pițigoi la 3,8 secunde în urma brașoveanului, în timp ce a treia poziție a podiumului festiv a fost ocupată de Costel Cășuneanu, la o diferență de 8,2 secunde de învingător. 

   În urma victoriei de la Câmpulung Muscel, brașoveanul Octavian Ciovică a devenit campion național absolut al categoriei II înaintea ultimei etape de la Poiana Brașov, acesta reușind să aducă un nou titlu de campion absolut clubului în cadrul căruia este licențiat, Auto Blic Brașov, după o pauză de mai bine de 14 ani. Datorită victoriei absolute a etapei câmpulungene, Ciovică a obținut atât victoria în cadrul categoriei II cât și pe cele ale grupei CN/E2-SC și a clasei CN/E2-SC-3000. Pe poziția secundă a aceleiași categorii a fost urmat de Mihai Leu (Radical SR8), hunedoreanul urmându-l și în clasamentele grupei și clasei mai sus menționate, în timp ce podiumul categoriei II a fost completat de Dragoș Savloschi (Radical ProSport Evo), cel ce completat și podiumul grupei CN/E2-SC, reușind printre altele și victoria clasei CN/E2-SC-1600, acolo unde a fost urmat de harghiteanul Botond Szabó cu Radicalul SR3 RS. 

   Iar dacă lupta pentru titlul absolut al categoriei II s-a încheiat grației victoriei lui Ciovică, efortul lui Alexandru Pițigoi face ca titlul absolut al categoriei I să se decidă în ultima etapă de la Brașov. Aflat la volanul modelului Porsche 911 GT3 Cup, "Dodo" s-a impus fără emoții în clasamentul categoriei I, preluând din nou șefia în clasamentul la zi înaintea ultimei etape de la Brașov. Pilotul Colina Motorsport a fost urmat pe podiumul categoriei de principalul rival din acest sezon, Costel Cășuneanu, în timp ce poziția a treia i-a revenit lui Simone Tempestini, însă punctajul aferent clasării sale îi revine lui Andrei Mitrașcă, întrucât pilotul de origine italiană a concurat cu licență One-Event. Pițigoi s-a impus și la Grupa 2, acolo unde a fost urmat de aceeași Tempestini și Mitrașcă. Victoria clasei 2A i-a revenit lui Andrei Mitrașcă (Dacia STCC), acesta fiind urmat de Lucian Răduț (Mitsubishi Lancer Evo VIII), respectiv de Florin Voicu (Ferrari 458 Challenge), în timp ce podiumul clasei 2B i-a avut protagoniști pe Pițigoi și Tempestini, în această ordine. La volanul Škodei Fabia, Cășuneanu s-a impus în cadrul Grupei 3 acolo unde rămâne lider, fiind urmat pe podiumul câmpulungean de Dudu Șenchea (Mitsubishi Lancer Evo VIII) și Florin Durche (Mitsubishi Lancer Evo IX RS). Pilotul băcăuan a luat maxim de puncte și la clasa 3A, acolo unde a fost urmat de Andrei Aron (Subaru Impreza WRX STI), în timp ce Șenchea s-a impus la clasa 3B, fiind urmat de același Durche și Antonia Tănasie (VW Golf IV). Trecerea la modelul Peugeot 308 TCR a lui Cosmin Ion pare să fie de bun augur, acesta obținând victoria Grupei 4, acolo unde a fost urmat de bulgarul Pavel Shenkov (Lada 2107) și Bogdan Rusea (Renault Megane). Ion s-a impus și la clasa 4A, acolo unde a fost urmat de același Rusea, respectiv Ion Nicolae (Mitsubishi Lancer Evo VIII), în timp ce victoria clasei 4B i-a revenit bulgarului Shenkov, tânărul fiind urmat pe podiumul clasei de Aurelian Albu (Peugeot 206 RC) și Alexandru Popescu (Citroën Saxo). După debutul în primul eșalon, Răzvan Dan Goșta pare de neînvins cu modelul Volkswagen Golf IV, tânărul sportiv obținând victoria Grupei 5, urmat fiind de Andrei Precup (Seat Toledo) și Cătălin Țuțuian (Renault Clio RS Ragnotti). Acesta din urmă s-a impus la clasa 5A, acolo unde a fost urmat de Mihai Pleșa (Honda Civic Type-R) și Claudiu Nagy (VW Golf III), în timp ce podiumul clasei 5B s-a păstrat identic cu cel al grupei 5, sigura diferență fiind dată de faptul că au fost ocupate numai primele două poziții. Matei Voicu (Ford Fiesta R2T19) s-a impus fără emoții la Grupa 6, acolo unde a fost urmat de Alexandru Krepelka (Honda Civic) și Vlad Colceriu (Peugeot 208 R2). 

   Dominic Marcu (Tesla Model 3 Performance) a obținut o nouă victorie în clasamentul Electricelor, urmat de Sorin Ghișoi (Mini Cooper SE EVO). La Juniori, victoria i-a revenit aceluiași Matei Voicu, urmat de Vlad Colceriu (Peugeot 208 R2) și Răzvan Jinga (Renault Clio Sport), în timp ce Goșta s-a impus și la Debutanți, urmat de Andrei Precup și același Colceriu. Dan Nirișteanu (VW Scirocco) a obținut o nouă victorie în Campionatul Național de Viteză în Coastă pentru Istorice, acesta fiind urmat în clasamentul OPEN de Bogdan Bărbatu (Austin Mini Mayfair) și Constantin Constantin cu micuțul Oltcit TTS. 

 

Campionatul Național de Viteză în Coastă se încheie în perioada 15-16 octombrie la Trofeul Audi, pe traseul de concurs ce leagă Livada Poștei din Brașov de Poiana Brașov. 

 

Fotografii realizate de: Flavius Croitoriu și Balázs Attila

 

Articol semnat de,

Cristian OLTEAN - jurnalist sportiv Autorally.ro

Raliuri

  • CNRB
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Super Rally

Altele

  • Stiri