WRC: FORUM8 Rally Japan Japonia, 21 nov. - 24 nov. 2024 |
Trei câștigători de probă pe prima buclă a zilei de sâmbătă la Raliul Suediei 2024
-
Cea mai lungă zi de concurs a ediției 71 de la Raliul Suediei a debutat cu victoria de probă specială a lui Ott Tänak, exemplu pe care l-au urmat și Kalle Rovanperä pe speciala imediat următoare respectiv de Adrien Fourmaux pe prima trecere a celei mai lungi secțiuni cronometrate a zilei. Totuși, șefia provizorie a clasamentului general rămâne în mâinile lui Esapekka Lappi, al cărui avantajat s-a majorat substanțial după ieșirea în decor a niponului Katsuta pe a doua specială a zilei
![]() |
Adrien Fourmaux & Alexandre Coria - Foto • Facebook pilot |
Deși pornește primul pe probele de sâmbătă, Ott Tänak s-a bucurat de condiții ceva mai bune decât în ziua anterioară, probele fiind acoperite de un strat consistent de gheață. Estonianul s-a impus cu un timp de 9:00.5 pe cei 15,65 km ai probei "Vännäs", fiind mai rapid cu doar 3 zecimi decât Elfyn Evans respectiv 1.2s decât Kalle Rovanperä. Suprafața nu a mai avantajat de această dată modelele de specificație R5/Rally2, astfel că Fourmaux îl surclasa pe Solberg, iar Evans se apropia la 6s de suedez. Prima trecere pe speciala "Sarsjöliden" a oferit un nou câștigător de probă, după ce Kalle Rovanperä a stabilit timpul de referință cu 2.8s mai puțin decât Tänak, respectiv 3.8s decât același Evans. Acesta din urmă câștiga două poziții pe fondul surclasării lui Solberg, dar și dată fiind ieșirea în decor a lui Takamoto Katsuta. Totodată, Adrien Fourmaux avansa pe poziția secundă, însă la o diferență de peste un minut și jumătate în spatele liderului Lappi. Francezul [Fourmaux] se află în fața celui mai bun rezultat al carierei sale - asta dacă se menține pe poziția secundă - sportivul M-Sport evidențiindu-se și cu triumful pe cea mai lungă probă a zilei "Bygdsiljum 1" de s-a impus cu un avantaj de 1.5s în fața lui Thierry Neuville.
![]() |
Esapekka Lappi & Janne Ferm - Foto • Facebook "EP" |
Astfel, după 11 probe speciale parcurse și 7 rămase în joc, Esapekka Lappi și Janne Ferm (Hyundai) rămân lideri cu un avantaj de 1:24.3 în fața lui Adrien Fourmax și a lui Alexandre Coria, perechea din hexagon menținându-se la 16.2s în fața britanicilor Elfyn Evans și Scott Martin - totul într-un podium în care sunt prezenți toți cei 3 constructori.
![]() |
Oliver Solberg - Foto • Facebook pilot |
Oliver Solberg (Škoda) a pierdut poziția a treia din clasamentul absolut însă și-a majorat avantajul în cadrul categoriei suport WRC2, câștigând două dintre cele trei speciale ale primei jumătăți de sâmbătă. Secondat de britanicul Elliott Edmondson, sportivul suedezo-norvegian are acum un avantaj de 58.9s în fața finlandezilor Sami Pajari și Enni Mälkönen (Toyota) - cei ce devin liderii clasamentului WRC2 Challenger. Poziția a treia în cadrul WRC2 - respectiv a doua la Challenger - le revine pentru moment lui Roope Korhonen și Anssi Viinikka (Toyota), cei doi fiind la doar 3.9s în spatele conaționalilor. Ultima treaptă a podiumului provizoriu de la WRC2 Challenger se află deocamdată în mâinile celor ce s-au aflat la conducere înaintea ultimei probe a dimineții, Georg Linnamäe și James Morgan (Toyota) pierzând două poziții după o răsucire pe speciala "Bygdsiljum 1", fiind în acest moment la 7.3s de locul pe care l-au pierdut. Nici Mikko Heikkilä (Toyota) nu stă departe de bătălia la vârf, fiind în acest moment la 5.4s de zona podiumului de la WRC2 Challenger, în timp ce Nikolay Gryazin care ocupa poziția a 7-a în cadrul clasei RC2, a pierdut peste 10 de minute pe ultima probă a buclei de dimineață după ce mașina sa - Citroën-ul C3 Rally2 - a rămas blocat în malul de zăpadă exterior ca urmare a unei glisări într-un viraj de stânga.
Clasamentul seniorilor - WRC Masters Cup - este în continuare dominat de polonezii Michał Sołowow și Maciej Baran (Škoda), cei doi având acum un avantaj de peste 8 minute în fața urmăritorilor direcți.
Situația de la vârful competiției - cu trei câștigători de probă distincți - s-a repetat și în cadrul competiției dedicate juniorilor. Romet Jürgenson și-a început ziua ca cel mai rapid pilot al primei treceri pe "Vännäs", în vreme ce Diego Domínguez Jr s-a evidențiat pe speciala imediat următoare - "Sarsjöliden 1". În ambele cazuri, atât pe prima probă cât și pe a doua, câștigătorii probelor au fost urmați îndeaproape de liderul autoritar al Junior WRC și câștigător al celei mai lungi probe a primei jumătăți - Mille Johansson. Puștiul în vârstă de doar 18 ani n-a pierdut decât 1.3s în favoarea lui Jürgenson, însă a recuperat rapid pe cei 28,06 km ai specialei "Bygdsiljum 1" majorându-și avantajul la 55.5s înaintea celei de-a doua părți a zilei de sâmbătă. Poziția secundă - atât la Junior WRC cât și la WRC3 îi revine pentru moment lui Jürgenson, a cărui poziție nu prea pare să fie amenințată de Fabio Schwarz care se află la mai bine de un minut și jumătate de estonian.
O ieșire în decor din partea lui Jose Caparó pe ultima probă a dimineții - care l-a costat peste 10 minute - înseamnă că frații Norbert Maior și Francesca Maior se mențin pe poziția a 13-a a clasamentului juniorilor, cei doi încheind prima parte a zilei mai bine față de jumătatea zilei anterioare - deși pe PS10 au terminat pe locul 17 din cauza unei noi pene de cauciuc, iar pe PS11 un echipaj blocat în zăpadă le-a ieșit chiar în față, încetinindu-i. Pentru toate echipajele urmează acum o pauză de service în Umeå, după care se va reveni pe aceleași probe speciale. Ziua se va încheia cu cei puțin peste 10 km ai specialei ce poartă numele orașului gazdă [Umeå], a doua parte a probei - adică ultimii 4,5 km - fiind identici cu cei ai probei "Umeå Sprint".