Suntem pe Facebook

W2RC: Mondialul de Rally Raid continuă cu Abu Dhabi Desert Challenge

Data: 25 Februarie 2024 / Alte competitii
  • Campionatul Mondial de Rally Raid repornește motoarele odată cu Abu Dhabi Desert Challenge - a doua etapă a sezonului

Fotografie de la conferința de presă inițială

  De la startul etapei din Emiratele Arabe Unite lipsesc vedetele celor de la Audi Sport, câștigătorii ediției din 2022 prin Stéphane Peterhansel [care deține recordul victoriilor în ADDC*, cu 7 triumuri] - care au anunțat că trebuie să se retragă din acest sezon al mondialului de raliuri din lipsă de fonduri - dar este prezent qatarezul Nasser Al-Attiyah [câștigător în 2016 și 2021], care se retrăgea din Raliul Dakar [prima etapă a sezonului din W2RC] declarând că nu va mai urca vreodată la comenzile modelului Prodrive Hunter. Eh..ce să vezi, acesta este înscris în a doua etapă a acestui sezon mondial de raliuri cu exact aceeași mașină, pentru că nu-i așa, contractul cu Dacia - care va colabora direct cu Prodrive - cântărește mult. Și cu toate că Al-Attiyah nu duce lipsă de bani, este mai bine să iei decât să dai sau să pierzi, ceea ce îl califică pe qatarez - încă dinainte de start - drept dezamăgirea acestei etape. După ce a terminat Raliul Dakar pe poziția secundă, grație unui ritm constant dar și abandonurilor sau greșelilor comise de adversari, Guillaume De Mevius deschide lista de înscrieri a categoriei Auto. Belgianul nu este însă singurul reprezentant al Overdrive, căci pe secțiunile selective ale Abu Dhabi Desert Challenge se vor afla și colegii săi Guerlain Chicherit, Lionel Baud, Juan Cruz Yacopini, Denis Krotov și nu în ultimul rând - Yazeed Al Rajhi, învingătorul primei etape a Campionatului Mondial de Baja și câștigătorul ediției precedente a Abu Dhabi Desert Challenge. După lungi peripeții la vama dintre Arabia Saudită și Emirate, "Shrek" - așa cum este denumit Fordul Raptor F-150 Evo al lui Martin Prokop - a ajuns cu întârziere dar chiar înainte de startul etapei, salvându-l pe cehul ce câștiga competiția în 2018, de la o retragere prematură. Și în vreme ce Audi și Prodrive nu au reprezentanți direcți, Toyota Gazoo Racing aliniază la start trei modele GR Hilux asemănătoare celor de la Overdrive, cu Lucas Moraes și Seth Quintero în rolurile principale respectiv sud-africanul Saoud Variawa. În total, Abu Dhabi Desert Challenge adună la start un număr de 17 echipaje în cadrul clasei Ultimate și tot atâtea naționalități care formează cele 17 perechi.

Noua Toyota GR Hilux a lui Al Rajhi în timpul verificărilor tehnice inițiale din Abu Dhabi (”noua” mașină - utilizată și în prima etapă a mondialului de Baja din Arabia Saudită, întrucât cealaltă unitate a fost distrusă în accidentul din Dakar)

  Lituanianul Rokas Baciuška este cap de listă în cadrul clasei Challenger, acolo unde va concura și învingătoarea primei etape - la Raliul Dakar - Cristina Gutiérrez. Aceasta din urmă nu a demonstrat mare lucru în etapa de debut a sezonului mondial de raliuri, dar faptul că a pilotat în așa manieră încât să se mențină în zona podiumului, i-a permis să bifeze prima sa victorie. Totuși, este de punctat că la succesul ei a contribuit atât descalificarea nefondată a polonezului Eryk Goczal - campionul polonez la drift refuzând să-și continue sezonul de Rally Raid, precum și problemele din ultima zi ale lui Austin Jones, americanul fiind favorit la victoria Abu Dhabi Desert Challenge - în luptă directă cu lituanianul amintit la început. Printre cele 13 perechi înscrise în cadrul clasei Challenger se mai regăsesc alte trei sportive în postura de pilot: iberica Laia Sanz - înscrisă pe ultima sută de metri la solicitarea echipei de juniori a RedBull, precum și nemțoaica Annett Quandt respectiv saudita Dania Akeel. Deși România nu va fi reprezentată în etapa din emirate, vecinii de la vest îl vor avea la start pe Pál Lonyai.

Modelul Can-Am Maverick X3 de specificație T3 al lui Rokas Baciuška, în timpul testelor oficiale premergătoare

  Camioanele vor lipsi cu desăvârșire de la această a doua etapă, însă nu și concurenții de la clasa SSV. Sauditul Yasir Seaidan deschide lista modelelor asemănătoare celor de la Challenger - însă de serie - urmând să se înfrunte pentru victorie cu João Ferreira, căci Sara Price s-a retras în ultimul moment din cauza faptului că mașina sa nu a ajuns la timp din Arabia Saudită (de la Dakar). De altfel, cele trei nume menționate anterior au ținut prima "pagină" a înfruntării din deșertul arab, dar norocul a fost de partea celorlalți, pentru că nu-i așa, asta face parte din "regulile" nescrise ale fiecărui sport. Sara nu va fi singura reprezentantă a sexului frumos în cadrul clasei SSV, întrucât la start va fi prezentă și sportiva OnlyFans Racing - italianca Rebecca Busi.

Modelul Can-Am Maverick X3 de specificație T4 al lui Rebeccăi Busi, în timpul testelor oficiale premergătoare

  Pe lângă cele 45 de echipaje înscrise în cadrul categoriei Auto, Abu Dhabi Desert Challenge va avea la start un număr de 47 de sportivi prezenți la categoria Moto - din care doar 3 la clasa Quad. Totuși, din acest număr care am putea spune că este însemnat pentru o etapă de rally raid și care nu este Dakar - ca o comparație, în Raliul Dakar au fost prezenți peste 120 de motocicliști - doar 13 sportivi punctează în W2RC. Deși niciunul dintre ei nu este cap de listă, Ross Branch, Jean-Loup Lepan și Tobias Ebster își vor impune clasa, iar cel dintâi cu siguranță va excela. Dacă stă departe de probleme, botswanianul Branch are șanse mari la victorie, însă trebuie să aibă în vedere că în șaua motocicletei revine și eroul local Mohammed Al Balooshi. Lipsesc însă câștigătorii ultimelor 5 ediții - Adrien Van Beveren, Sam Sunderland, Matthias Walkner sau Pablo Quintanilla. 

Motocicletele Hero 450 Rally ale lui Ross Branch (#46) și Aaron Mare (#44) în timpul verificărilor tehnice inițiale din Abu Dhabi

  Competiția din Emiratele Arabe Unite a debutat în 23 februarie cu activitățile premergătoare aferente - teste oficiale și Shakedown. Mâine, adică 26 februarie, este programată ziua 0 care va presupune un prolog de 5 kilometri lungime, cu start și sosire în bivuacul din Abu Dhabi. Acțiunea se mută în bivacul din Al Dhannah pentru prima zi de concurs, care se va compune dintr-un total de 374 km - din care 248 km de probă specială - punctul final fiind tot în orașul de țărmul Golfului Arab. A doua etapă mută caravana în Mezaira'a după un traseu de 327 km - din care doar 88 km fiind etape de legătură. Ultima zi a lunii februarie va reprezenta punctul median al competiției va fi etapa cu numărul trei ce va avea start și sosire în Mezaira'a, concurenții având de parcurs un total de 415 km - din care 252 km în regim de concurs. Prima zi de primăvară din acest an aduce penultima etapă a ediției 33 pentru competiția din Orientul Mijlociu va presupune un traseu de 345 km - din care 231 km de probă specială, cu start și sosire în același bivuac al zilelor precedente. Abu Dhabi Desert Challenge 2024 se încheie în prima sâmbătă a lunii martie, cu 206 km de secțiuni selective și alți 218 km de etapă de legătură - mult comparativ cu zilele anterioare, și asta pentru că startul va fi în Mezaira'a iar sosirea în capitala țării gazdă - Abu Dhabi. Autorally.ro vă va aduce rezumate zilnice și știri de ultim-moment de la a doua etapă a W2RC, asemenea primei etape

 

*ADDC = Abu Dhabi Desert Challenge

Fotografiile din acest articol au fost realizate de Kin Marcin (RedBull Content Pool) și DPPI / Bastien Roux

Raliuri

  • CNRB
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Super Rally

Altele

  • Stiri