W2RC: Nasser Al-Attiyah [Auto] și Ross Branch [Moto] au fost cei mai rapizi în prologul Abu Dhabi Desert Challenge
După un start festiv pe scena din Abu Dhbai, concurenții celei de-a doua etape a Campionatului Mondial de Rally Raid s-au îndreptat către prologul ce a măsurat 5 km de probă specială și alți 14 km de etape de legătură. La prima cursă alături de Edouard Boulanger - fostul copilot al lui Peterhansel - qatarezul Nasser Al-Attiyah a stabilit timpul de referință în clasamentul absolut al automobilelor [FIA], în vreme ce botswanianul Ross Branch s-a impus la capătul zilei de luni în ierarhia absolută a motocicletelor și quad-urilor [FIM]
Nasser Al-Attiyah & Edouard Boulanger (Prodrive) - Foto • Kin Marcin | RedBull Content Pool |
Și dacă în avancronică am început cu mașinile, astăzi începem cu motocicletele, acolo unde Ross Branch nu a avut nicio problemă să-și adjudece supremația prologului de la Abu Dhabi. Bineînțeles, ecarturile nu au fost deloc mari la final zi - cel puțin nu în vârful ierarhiei - întrucât al doilea cel mai rapid timp a fost stabilit de sportivul Husqvarna, Michael Docherty. Surpriza zilei a venit din partea austriacului Tobias Ebster, care la doar a doua competiție majoră de rally raid - după Raliul Dakar - a completat TOP3-ul prologului la 7s diferență de Branch, respectiv 5s în spatele lui Docherty. Intuiția noastră nu a dat greși când am specificat numele ce vor fi în top-ul ierarhiei, și deși vorbim doar despre o secțiune selectivă de 5 km, în TOP5 se mai regăsesc: Aaron Mare - pe locul 4 la 8s diferență de lider, polonezul Konrad Dabrowski - pe poziția a cincea la 10s de primul clasat. Francezul Jean-Loup Lepan a terminat prologul de la Abu Dhabi pe poziția a șasea la alte 2s de Dabrowski, în vreme ce cehul Jan Brabec a stabilit al 7-lea timp al zilei - la 24s de principala "armă" a celor de la Hero MotoSports. Cel mai bine clasat pilot local este Marwan Alrahmani, care a ocupat poziția a 10-a la 36s de Ross Branch.
Ross Branch (Hero) Foto • Facebook | Hero Motorsport |
După ce au dat cu "stângu-n dreptu" în prima etapă a sezonului mondial de rally raid, Nasser Al-Attiyah - de trei ori învingător în Emirate - și Yazeed Al Rajhi - dublu câștigător al aceleiași competiții - vor ține prima pagină a întrecerii Abu Dhabi Desert Challenge. Qatarezul nici nu a stat degeaba, și după ce în prima etapă modelul Prodrive Hunter nu a funcționat mai deloc, pe prologul de la Abu Dhabi astrele s-au aliniat, terminând cei aproape 20 km ai zilei pe prima poziție în clasamentul absolut al automobilelor [FIA] și bineînțeles al clasei Ultimate. Yazeed Al Rajhi a fost doar al cincilea la finalul zilei, încheindu-și parcursul cu un timp mai slab cu 7s decât Al-Attiyah și navigatorul său - Boulanger. Poziția secundă le-a revenit lui Guillaume De Mevius și copilotului său - Xavier Panseri, la o diferență de 4s de liderii provizorii, în vreme ce cehii Martin Prokop cu Viktor Chytka au completat TOP3-ul la alte 2s. Cel mai rapid echipaj al Toyota Gazoo Racing a fost cel format din Lucas Moraes și Armand Monleon - la egalitate de timp atât cu cehii anterior amintiți, din fața lor, cât și cu Yazeed Al Rajhi și Timo Gottschalk - aflați în urma lor. Propriu-zis, primele 5 echipaje au fost despărțite de doar 6 secunde.
Cristina Gutiérrez & Pablo Moreno (Taurus) - Foto • Kin Marcin | RedBull Content Pool |
Cea mai rapidă - și precizăm astfel întrucât la volan s-a aflat o domnișoară - în clasamentul Challenger a fost nimeni-alta decât Cristina Gutiérrez. Pentru palmaresul său este un lucru bun, însă trebuie să avem în vedere și faptul că proba specială a măsurat doar 5 km. Una peste alta însă, iberica a câștigat prologul și asta este cel mai important, fiind mai rapidă cu 2s decât Nicolas Cavigliasso. La doar o secundă în spatele argentinianului și-a încheiat evoluția și lituanianul Rokas Baciuška, în vreme ce Austin Jones a fost decât al 7-lea la 9s diferență de Gutiérrez, terminând la egalitate de timp cu Dania Akeel.
Întâietatea în clasamentul SSV - pentru această primă zi - le-a aparținut sportivilor locali, cu Mansour Al Helei și Khalid Alkendi terminând prologul pe poziția a 18-a în ierarhia FIA, la o diferență de 35s de timpul de referință. Cei doi au fost urmați în TOP3-ul clasei SSV de către portughezii João Ferreira și Filipe Palmeiro - la 4s diferență, respectiv de italienii Enrico Gaspari și Alberto Marcon - la alte 2s. Yasir Seaidan a terminat la aproape 10s de perechea din Emirate.
Mâine - 27 februarie 2024 - acțiunea se concentrează în partea de sud-vest a țării, unde concurenții vor avea de străbătut un total de 248 kilometri în regim de concurs, respectiv alți 126 kilometri pentru a ajunge la start - din bivacul situat în Al Dhannah - loc în care se va reveni la finalul zilei. Asemenea primei etape - Raliul Dakar - primii motocicliști aflați pe traseu vor beneficia de o bonificație care să echilibreze într-o oarecare balanța avantajului celor porniți mai târziu. Primii care vor porni pe traseu în prima zi de concurs sunt cei ce au terminat prologul pe ultimele poziții din TOP10. Cu alte cuvinte, la mașini va porni primul Seth Quintero - care a terminat prologul pe 10 - iar la motociclete, Ross Branch, câștigătorul acestei zilei, va porni abia al 10-lea.