Suntem pe Facebook

W​2RC: Răsturnări de situație după doar două etape în Abu Dhabi Desert Challenge

Data: 28 Februarie 2024 / Alte competitii

 Ediția 33 a celei de-a doua etape a acestui sezon mondial de rally raid - Abu Dhabi Desert Challenge - a continuat pe un traseu ce a mutat caravana competițională din orașul portuar Al Dhannah în inima țării la Mezaira'a. A fost o zi încărcată cu răsturnări de situație, relansări de bătălii pentru supremație dar și dezamăgiri pentru unii dintre concurenții rapizi ai evenimentului

Aliyyah Koloc & Sebastien Delaunay (Redlined) - Foto • Edo Bauer | A.S.O. / DPPI

 

  • Ebster și Docherty părăsesc cursa, iar (H)eroul zilei devine Aaron Mare

  După ce în etapa precedentă a obținut al treilea succes de etapă în Abu Dhabi Desert Challenge, sud-africanul Michael Docherty (Husqvarna) este pregătit să-și apere poziția fruntașă în pofida faptului că victoria primei etape a acestei ediții a însemnat start ca prima motocicletă. Doar că, după aproximativ 5 kilometri de la startul specialei, sportivul a căzut din șaua motocicletei sale, fiind asistat de îndată de Konrad Dabrowski și Aaron Mare - până la sosirea echipajelor medicale ale organizatorului. Înaintea acestei vești neplăcute, austriacul Tobias Ebster - câștigătorul Malle Moto în prima etapă și lider al aceleiași categorii la această etapă - și-a anunțat abandonul pe drumul de legătură spre startul specialei, asta ca urmare a durerilor cauzate de căzătura din ziua anterioară.

  Așa cum era firesc, timpul ambilor sportivi ce s-au oprit să-și ajute colegul de concurs, a fost revizuit și corectat corespunzător de către conducerea cursei. Astfel, victoria acestei etape merge la sud-africanul Aaron Mare (Hero), care stabilește timpul de referință la 03:15:53, fiind astfel mai rapid cu 2m08s decât polonezul Konrad Dabrowski (KTM). Beneficiind de o bonificație care i-a redus timpul final al zilei cu 59s, Jean-Loup Lepan (KTM) completează atât podiumul provizoriu al zilei cât și pe cel general după două etape. Francezul se află la 21m13s în spatele lui Mare, care devine noul lider al categoriei Moto [și GP] cu un avantaj de 7m28s în fața ocupantului poziție secunde - același Dabrowski, lider la clasa R2. Deși a dat dovadă de un ritm foarte ridicat - lucru firesc având în vedere că efortul din ziua anterioară i-a fost știrbit de o problemă la motor și o penalizare pentru schimbarea acestuia - Ross Branch (Hero) a terminat a doua etapă a Abu Dhabi Desert Challenge pe poziția a patra, la 20m32s de colegul său de echipă. La o diferență de alte 12m36s, TOP5-ul zilei de 28 februarie este completat de irlandezul Oran O'Kelly (KTM). În rezumatele anterioare am omis să menționăm de lupta la Quad-uri, acolo unde localnicul Abdulaziz Ahli a obținut a doua victorie consecutivă de etapă, având un avantaj mai mult decât confortabil de 01:18:49 în fața polonezului Kamil Wiśniewski, în vreme ce Hani Alnoumesi completează podiumul provizoriu la o diferență care - în lipsa unor probleme sau greșeli din partea celor aflați în fața sa - îi anulează orice șansă la victorie. Sauditul se află la nu mai puțin de 03:25:22 în spatele poziției întâi, ocupate de liderul Ahli. 

Aaron Mare (Hero) - Foto • Bastien Roux | A.S.O. / DPPI

 

Clasament MOTO - a doua etapă

1. [ZAF] Aaron MARE (Hero 450 Rally) 03:15:53
2. [POL] Konrad Dabrowski (KTM 450 Rally Replica) 03:18:01 [+02:08]
3. [FRA] Jean-Loup Lepan (KTM 450 Rally Replica) 03:24:40 [+08:47]
4. [BWA] Ross Branch (Hero 450 Rally) 03:36:35 [+20:32]
5. [IRL] Onan O'Kelly (KTM 450 Rally Replica) 03:48:51 [+32:58]

 

Clasament MOTO - după două etape

1. [ZAF] Aaron MARE (Hero 450 Rally) - lider GP 06:51:27
2. [POL] Konrad Dabrowski (KTM 450 Rally Replica) - lider R2 06:58:55 [+07:28]
3. [FRA] Jean-Loup Lepan (KTM 450 Rally Replica) 07:12:40 [+21:13]
4. [BWA] Ross Branch (Hero 450 Rally) 07:37:19 [+45:52]
5. [CZE] Jan Brabec (KTM 450 Rally Replica) 07:57:27 [+01:06:00]

 

  • Chicerit domină a doua etapă, Al-Attiyah rămâne lider și De Mevius abandonează după o vertebră tasată

  Abu Dhabi Desert Challenge se aseamănă celorlalte etape ale Campionatului Mondial de Rally Raid, mai puțin Raliului Dakar. Mai exact, o săptămână de concurs însă probe speciale mult mai scurte ca și distanță decât cele de la legendara competiție a Dakarului. Și cu toate acestea, ADDC își păstrează blazonul pentru o competiție incredibil de complexă și dificilă, mai mulți sportivi declarându-se extenuați după aceste prime două zile. Francezii Guerlain Chicherit și Alex Winocq (Toyota) n-au părut deloc afectați de obstacole până la acest moment, lucru ce se reflectă și în clasamentul celei de-a doua etape. Sportivii din hexagon au dominat cei 239 km de probă specială de la un capăt la celălalt, stabilind timpul de referință al categoriei absolute Auto la 03:15:58. Cu 2m44s mai lenți decât ei și-au încheiat parcursul liderii la zi ai aceluiași clasament - Nasser Al-Attiyah și Edouard Boulanger (Prodrive), care au acum un avantaj de 8m31s în fața perechii celor de la Toyota Gazoo Racing - formată din Lucas Moraes și Armand Monleon. Și dacă vorbim despre echipajele TGR, este de menționat faptul că podiumul celei de-a doua etape din Abu Dhabi Desert Challenge a fost completat de Seth Quintero și Dennis Zenz - la doar 34s diferență de ocupanții poziției secunde. Aflat pe poziția a 7-a în ierarhia zilei și pe 5 la general în cadrul categoriei Auto și clasei Ultimate, Martin Prokop a fost nevoit să se oprească la km 218 al secțiunii selective. Din păcate, o săritură a făcut ca unul dintre amortizoarele modelului Ford Raptor RS, botezat drept "Shrek" de către pilotul ceh, să cedeze. Astfel, șansele lui Prokop și a navigatorului său Chytka de a obține cel puțin un podium în competiția pe care au câștigat-o în 2018, s-au risipit odată cu zecile de minute pierdute în deșert. Cehii n-au fost însă singurii care au tras consecințele unei sărituri, și spunem asta după ce Guillaume De Mevius - pe trei în clasamentul absolut după prima zi - a suferit o tasare a vertebrelor ca urmare a unei sărituri cu modelul Hilux al celor de la Overdrive. Belgianul a fost nevoit să părăsească speciala după numai 24 km ca urmare a durerilor, iar echipa medicală care s-a deplasat la fața locului pentru a-i acorda asistență de specialitate, l-a transportat la spitalul din Mezaira'a unde în cele din urmă a primit și diagnosticul - și totodată vestea că pentru el, a treia participare cu un model de specificație T1+ se oprește astăzi, 28 februarie. Grație efortului de astăzi - dar și ghinionului celorlalți - Quintero și Zenz urcă pe 4 după două zile de concurs, la 11m41s de liderii provizorii, în vreme ce Yazeed Al Rajhi cu Timo Gottschalk completează TOP5-ul la alte 3m19s de perechea americano-germană din fața lor.

Guerlain Chicherit & Alex Winocq (Toyota) - Foto • Bastien Roux | A.S.O. / DPPI

 

Clasament AUTO (+ Ultimate) - a doua etapă

1. [FRA] Guerlain CHICHERIT & [FRA] Alex WINOCQ (Toyota Hilux Overdrive) 03:15:58
2. [QAT] Nasser Al-Attiyah & [FRA] Edouard Boulanger (Prodrive Hunter) 03:18:42 [+02:44]
3. [USA] Seth Quintero & [DEU] Dennis Zenz (Toyota GR DKR Hilux) 03:19:16 [+03:18]
4. [BRA] Lucas Moraes & [ESP] Armand Monleon (Toyota GR DKR Hilux) 03:20:41 [+04:43]
5. [ARG] Juan Cruz Yacopini & [ESP] Daniel Oliveras (Toyota Hilux Overdrive) 03:23:04 [+07:06]

 

Clasament AUTO (+ Ultimate) - după două etape

1. [QAT] Nasser AL-ATTIYAH & [FRA] Edouard BOULANGER (Prodrive Hunter) 06:53:35
2. [BRA] Lucas Moraes & [ESP] Armand Monleon (Toyota GR DKR Hilux) 07:02:06 [+08:31]
3. [ARG] Juan Cruz Yacopini & [ESP] Daniel Oliveras (Toyota Hilux Overdrive) 07:03:13 [+09:38]
4. [USA] Seth Quintero & [DEU] Dennis Zenz (Toyota GR DKR Hilux) 07:05:16 [+11:41]
5. [SAU] Yazeed Al Rajhi & [DEU] Timo Gottschalk (Toyota Hilux Overdrive) 08:08:35 [+15:00]

 

  • Dominație categorică din partea sportivilor de uzină ai Can-Am Racing

  Locul 7 în clasamentul absolut Auto! Este o introducere mai mult decât suficientă pentru Austin Jones și Oriol Mena, sportivii Can-Am Racing reușind să-și adjudece nu doar victoria clasei Challenger, ci și un loc printre "cei mari". La comenzile unui Maverick de uzină, cei doi au dominat a doua etapă a ADDC - asemenea lui Chicherit și Winocq - impunându-se cu un timp de referință de 03:26:18. În urma lor, pe poziția secundă la Challenger respectiv 11 în ierarhia absolută Auto, s-au clasat colegii lor Rokas Baciuška și Oriol Vidal - cei ce, la o diferență de 3m18s - au repetat performanța zilei anterioare. Perechea lituaniano-iberică rămâne la 6m02s în spatele primei poziții, în vreme ce, la alte 13m36s, chilienii Hernán Garcés și Juan Pablo Latrach. Aceștia au pierdut la limită poziția secundă a zilei de astăzi, încheindu-și parcursul la 5m11s de câștigătorii Jones și Mena. Saudita Dania Akeel este foarte aproape de zona podiumului după cele două etape scurse, ocupând poziția a patra la doar 23s de ultima treaptă premiată, în vreme ce Nicolas Cavigliasso - care era pe patru după prima etapă - a fost nevoit să oprească după doar 32 km pe proba specială din cauza unor probleme tehnice.

Austin Jones & Oriol Mena (Can-Am) - Foto • Bastien Roux | A.S.O. / DPPI

 

Clasament Challenger - a doua etapă

1. [USA] Austin JONES & [ESP] Oriol MENA (Can-Am Maverick) 03:26:18
2. [LIT] Rokas Baciuška & [ESP] Oriol Vidal (Can-Am Maverick) 03:29:36 [+03:18]
3. [CHL] Hernán Garcés & [CHL] Juan Pablo Latrach (Can-Am Maverick) 03:31:29 [+05:11]
4. [SAU] Dania Akeel & [FRA] Stephane Duple (Taurus T3 Max) 03:38:54 [+12:36]
5. [ESP] Cristina Gutiérrez & [ESP] Pablo Moreno (Taurus T3 Max) 03:39:11 [+12:53]

 

Clasament Challenger - după două etape

1. [USA] Austin JONES & [ESP] Oriol MENA (Can-Am Maverick) 07:12:58
2. [LIT] Rokas Baciuška & [ESP] Oriol Vidal (Can-Am Maverick) 07:19:00 [+06:02]
3. [CHL] Hernán Garcés & [CHL] Juan Pablo Latrach (Can-Am Maverick) 07:32:36 [+19:38]
4. [SAU] Dania Akeel & [FRA] Stephane Duple (Taurus T3 Max) 07:32:59 [+20:01]
5. [ESP] Laia Sanz & [ESP] Maurizio Gerini (Taurus T3 Max) 07:51:58 [+39:00]

 

  • Luptă relansată la categoria SSV

  Al doilea după prima etapă, Mansour Al Helei trecea în fruntea clasamentului virtual provizoriu al clasei SSV după primul punct intermediar, fiind la doar 5s în spatele lui Yasir Seaidan care era cel mai rapid, respectiv la 1m14s în fața lui João Ferreira care era pe 5. Portughezul avea să piardă și mai mult după ce modelul Can-Am Maverick XRS pilotat de el a cedat undeva la km 80 al specialei, ceea ce a însemnat o relansare a luptei pentru victorie și o înfruntare directă între același Al Helwi și Seaidan. Acesta din urmă a stat departe de probleme și și-a impus ritmul de-a lungul întregii zile de miercuri, câștigând a doua etapă a Abu Dhabi Desert Challenge cu un avantaj de 3m05s, alături de navigatorul său Michael Metge. Poziția secundă le-a revenit lui Mansour Al Helei și Khalif Alkendi, care astfel au preluat șefia provizorie a clasamentului general cu un avantaj de doar 2m10s în fața învingătorilor de astăzi. Sebastian Guayasamin și Fernando Costa se mențin pe poziția a treia a clasei SSV, la 11m41s diferență de prima poziție. Următorii lor - lituanienii Justas Grendelis și Simonas Ramanauskas - se află la 27m50s de perechea sud-americană.

Yasir Seaidan & Michael Metge (Can-Am) - Foto • Bastien Roux | A.S.O. / DPPI

 

Clasament SSV - a doua etapă

1. [SAU] Yasir SEAIDAN & [FRA] Michael METGE (Can-Am Maverick XRS) 03:33:19
2. [ARE] Mansour Al Helei & [ARE] Khalid Alkendi (Can-Am Maverick XRS) 03:36:24 [+03:05]
3. [ECU] Sebastian Guayasamin & [ARG] Fernando Acosta (Can-Am Maverick XRS) 03:38:59 [+05:40]
4. [LTU] Justas Grendelis & [LTU] Simonas Ramanauskas (Can-Am Maverick XRS) 03:52:40 [+19:21]
5. [ITA] Rebecca Busi & [URY] Sergio Lafuente (Can-Am Maverick XRS) 04:06:22 [+33:03]

 

Clasament SSV - după două etape

1. [ARE] Mansour AL HELEI & [ARE] Khalid ALKENDI (Can-Am Maverick XRS) 07:29:20
2. [SAU] Yasir Seaidan & [FRA] Michael Metge (Can-Am Maverick XRS) 07:31:30 [+02:10]
3. [ECU] Sebastian Guayasamin & [ARG] Fernando Acosta (Can-Am Maverick XRS) 07:41:01 [+11:41]
4. [LTU] Justas Grendelis & [LTU] Simonas Ramanauskas (Can-Am Maverick XRS) 08:08:51 [+39:31]
5. [ITA] Rebecca Busi & [URY] Sergio Lafuente (Can-Am Maverick XRS) 08:23:36 [+54:16]

  Cea de-a treia etapă - care se va desfășura mâine 29 februarie, în ultima zi de iarnă calendaristică - va marca și punctul median al competiției arabe. Concurenții vor avea de parcurs pentru început un număr de 85 km pentru a ajunge la startul specialei de 252 km, și pentru a ajunge înapoi în bivacul din Mezaira'a, vor avea de parcurs alți 78 km în regim de etapă. Configurația traseului este asemănătoare primei etape, cu jumătate proba specială trecând de-a lungul a dune sparte, iar cealaltă jumătate fiind compusă din dune cu nisip fin și drumuri de pământ. 

Raliuri

  • CNRB
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Super Rally

Altele

  • Stiri