W2RC: Abu Dhabi Desert Challenge și-a desemnat câștigătorii ediției din acest an
După un prolog și cinci etape parcurse - care au totalizat puțin peste 1900 kilometri, din care mai mult de jumătate au reprezentant probele speciale - ediția cu numărul 33 a Abu Dhabi Desert Challenge - contând ca a doua etapă a Campionatului Mondial de Rally Raid - a ajuns la finalul din Abu Dhabi, locul de unde competiția începuse în urmă cu 6 zile.
![]() |
Foto • Kin Marcin | RedBull Content Pool |
A fost o etapă de aproape 6 ori mai scurtă decât Raliul Dakar - prima etapă a sezonului - însă una cât se poate de dificilă, cu dune sparte și altele foarte abrupte, unde nisipul fin a făcut ca mulți sportivi să rămână împotmoliți și să piardă inclusiv poziții de conducere în ierarhiile la care au concurat. Nu au lipsit nici incidentele, a treia etapă - și implicit ziua mediană a ADDC - oferind atât o tamponare cel puțin bizară între două mașini de la clasa Ultimate, precum și un incendiu violent care a mistuit în întregime un model care se încadra în aceeași clasă anterior amintită. Ultima etapă a ediției din acest an i-a purtat pe concurenți pe un traseu cuprins între Mezaira'a - acolo unde caravana Abu Dhabi Desert Challenge a poposit preț de 3 nopți - și punctul de start al raliului - Abu Dhabi, capitala țării gazdă.
- Foto • A.S.O. / DPPI |
Triumfător în a doua respectiv a patra etapă a acestei ediții, Aaron Mare (Hero) a preluat șefia absolută a categoriei Moto - dar și pe cea a clasei GP - după speciala zilei de marți pe care a și câștigat-o. Sportivul sud-african nu a mai cedat șefia categoriei Moto și s-a impus în final cu un timp total de 16h36m13s - obținând prima sa victorie într-o etapă din W2RC. Până la victoria sa însă, colegul său Ross Branch (Hero) a obținut victoria ultimei etape - de la Mezaira'a la Abu Dhabi, botswaninanul fiind urmat la 2m42s de Konrad Dąbrowski, respectiv la alte 2m40s de francezul Jean-Loup Lepan, în vreme ce învingătorul ierarhiei generale - Mare - a terminat pe patru la exact 8 minute în spatele timpului de referință. Revenind la clasamentul final, pe poziția secundă la categoria Moto s-a regăsit învingătorul clasei R2 - Konrad Dąbrowski (KTM), polonezul concurând pentru echipa Duust Rally Team încheindu-și parcursul la o diferență de 4m56s de Mare. Podiumul celei de-a doua etape a Campionatului Mondial de Rally Raid în matematica piloților individuali [FIM] a fost completat de un alt sportiv al Duust Rally Team: Jean-Loup Lepan (KTM) reușind să-și protejeze poziția de-a lungul întregului raliu. Francezul a terminat ediția din acest an la 19m27s, privându-l astfel de la o clasare pe podium pe botswanianul Ross Branch - învingătorul a trei probe speciale [dacă luăm în calcul și prologul]. Din păcate pentru acesta din urmă, care a obținut doar a patra poziție la 39m55s de colegul său de echipă al Hero MotoSports, o problemă la motor în prima zi de concurs a făcut ca acesta să piardă mai bine de 20 de minute. Și ca "pachetul" să fie complet, inginerii echipei tehnice au decis că sportivul - de profesie pilot de linie - nu poate continua fără o schimbare a motorului, ceea ce i-a adus lui Branch o penalizare de 15 minute. Acesta a fost al doilea și ultimul sportiv al clasei GP înscris în această etapă, în vreme ce cehul Jan Brabec (KTM) a completat podiumul clasei R2, la o diferență finală de peste 1h40m în spatele câștigătorului acestei clase. A fost o etapă reușită pentru sportivii de "casă" ai competiției din Emirate, cu Abdulaziz Ahli (Yamaha) asigurându-și triumful în cadrul clasei Quad, respectiv cu Hamdan Alali (Honda) care s-a impus în cadrul ierarhiei Malle Moto - adică a acelor sportivi ce au concurat fără sprijin tehnic. Deși își adjudecase victoria primei etape ceea ce-l încuraja, Michael Docherty a părăsit și a doua etapă a sezonului precum o părăsise pe cea de debut - cu elicopterul medical. Sportivul sud-african și-a fracturat pelvisul după o căzătură în timpul celei de-a doua secțiuni selective, recurgând la abandon. Tot la abandon a recurs și juniorul Tobias Ebster, care deși terminase prima etapă pe poziția a patra în clasamentul absolut Moto, durerile cauzate de o căzătură în aceeași zi l-au determinat să se oprească pe etapa de legătură ce ducea spre startul celei de-a doua etape a competiției.
![]() |
Aaron Mare (Hero) - câștigătorul categoriei Moto + clasei GP - Foto • Hero MotoSports |
Clasament MOTO - a cincea etapă |
|||
1. | [BWA] Ross BRANCH (Hero 450 Rally) | 02:32:58 | |
2. | [POL] Konrad Dąbrowski (KTM 450 Rally Replica) | 02:35:40 [+02:42] | |
3. | [FRA] Jean-Loup Lepan (KTM 450 Rally Replica) | 02:38:20 [+05:22] | |
4. | [ZAF] Aaron Mare (Hero 450 Rally) | 02:40:58 [+08:00] | |
5. | [ARE] Abdulla Lanjawi (KOVE 450 Rally) | 02:44:26 [+11:28] |
Clasament FINAL - MOTO |
|||
1. | [ZAF] Aaron MARE (Hero 450 Rally) - câștigător GP | 16:36:13 | |
2. | [POL] Konrad Dąbrowski (KTM 450 Rally Replica) - câștigător R2 | 16:41:09 [+04:56] | |
3. | [FRA] Jean-Loup Lepan (KTM 450 Rally Replica) | 16:55:40 [+19:27] | |
4. | [BWA] Ross Branch (Hero 450 Rally) | 17:16:08 [+39:55] | |
5. | [CZE] Jan Brabec (KTM 450 Rally) | 18:23:50 [+01:47:37] |
Clasament FINAL - Clasa GP |
|||
1. | [ZAF] Aaron MARE (Hero 450 Rally) - câștigător W2RC | 16:36:13 | |
2. | [BWA] Ross Branch (Hero 450 Rally) - W2RC | 17:16:08 [+39:55] |
![]() |
Konrad Dąbrowski (KTM) - câștigătorul clasei R2 - Foto • Bastien Roux | A.S.O. / DPPI |
Clasament FINAL - clasa R2 |
|||
1. | [ZAF] Konrad DĄBROWSKI (KTM 450 Rally Replica) - W2RC | 16:41:09 | |
2. | [FRA] Jean-Loup Lepan (KTM 450 Rally Replica) - W2RC | 16:55:40 [+14:31] | |
3. | [CZE] Jan Brabec (KTM 450 Rally) - W2RC | 18:23:50 [+01:42:41] | |
4. | [ARE] Abdulla Lanjawi (KOVE 450 Rally) | 19:22:11 [+02:41:02] | |
5. | [IND] Sarath Mambra (Husqvarna 450 FE) | 19:35:14 [+02:54:05] |
Clasament FINAL - clasa Quad |
|||
1. | [ARE] Abdulaziz AHLI (Yamaha YFM 700R Raptor) - W2RC | 20:14:22 | |
2. | [SAU] Hani Alnoumesi (Yamaha YFM 700R Raptor) - W2RC | 29:20:50 [+10:14] | |
- | [POL] Kamil Wisniewski (Yamaha YFM 700R Raptor) - W2RC | DNF |
Clasament FINAL - clasa Malle Moto |
|||
1. | [ARE] Hamdan ALALI (Honda CR 450 RX) | 21:47:30 | |
2. | [FRA] Damien Bataller (KTM 450 Rally) | 21:55:00 [+07:30] | |
3. | [FRA] Jean-Philippe Revolte (KTM 450 Rally) | 23:16:00 [+01:28:30] | |
4. | [DEU] Stephan Preuss (KTM 450 Rally) | 23:24:48 [+01:37:18] | |
5. | [BEL] Jonathan Savel (KTM 450 Rally Replica) | 26:28:35 [+04:41:05] |
Ghinioanele s-au ținut lanț pentru Nassser Al Attiyah în prima etapă a mondialului de rally raid - și au continuat și în etapa de debut a sezonului de raliuri din FIA MERC. Qatarezul a fost anunțat cu fast de către Dacia pentru programul lor în Raliul Dakar începând cu ediția din 2025, motiv pentru care Al Attiyah a trebuit să schimbe materialul de concurs. Așa se face că, la început de 2024, Nasser a renunțat la Toyota GR DKR Hilux care îi adusese atâtea succese, trecând la comenzile unui Prodrive Hunter - și asta pentru că britanicii sunt în directă colaborare cu grupul Dacia - modelul Sandrider anunțat la începutul acestui an fiind o creație la a cărei bază tehnică stă Prodrive. Prima etapă a FIA W2RC a fost cu probleme însă, qatarezul depunând eforturi însemnate pentru a nu pierde timp și a-și apăra titlul în cea mai dificilă competiție auto-moto de pe glob. Eforturile sale au fost însă în zadar în a doua jumătate a competiției din Arabia Saudită, astfel că sportivul din Qatar a decis să se retragă cu câteva etape înainte de final. Nici prima etapă în Campionatul de Raliuri al Orientului Mijlociu nu a fost mult mai norocoasă, și deși acolo a pilotat bine-cunoscutul său Volkswagen Polo GTI R5, Nasser a fost urmărit de ghinioane și a concurat aproape degeaba. Nu știm încă sigur dacă experimentatul sportiv a considerat că veriga slabă ar fi fost Mathieu Baumel, însă este cert că cei doi au luat-o pe căi separate imediat după Dakar, iar în dreapta lui Nasser a revenit Giovanni Bernacchini - pentru programul în FIA MERC, în vreme ce la rally raid, Edouard Boulanger s-a alăturat qatarezului după ce francezul a decis să renunțe la colaborarea cu legendarul Stéphane Peterhansel ca urmare a faptului că Audi Sport a decis că nu mai poate continua programul de rally raid din acest sezon - în pofida faptului că obținuseră victoria primei etape din mondial.
- Foto • A.S.O. / DPPI |
Revenind însă la această rundă secundă a Campionatului Mondial de Rally Raid, Nasser Al Attiyah și Edouard Boulanger au reușit să-și adjudece 4 victorii de probă specială din totalul celor 6 - dacă este să luăm în considerare și prologul de luni dimineața. Totuși, cei doi au înfruntat câteva peripeții în cea de-a treia etapă, după ce - din motive tehnice - au fost nevoiți să oprească pe traseul de concurs, pierzând nu doar timp ci și șefia provizorie. Spiritul de luptător al qatarezului - om al deșertului cum îi place să i se spună - l-a făcut pe Nasser să solicite la maxim modelul Hunter, reușind astfel să scadă pierderea de la peste 20 de minute până la mai puțin de jumătate din acest număr. Rețeta noului navigator a funcționat - și la fel și mașina britanicilor - astfel că noua pereche qataro-franceză a obținut prima victorie în această formulă. Și în vreme ce Nasser a obținut a patra sa victorie în Abu Dhabi Desert Challenge - după succesele din 2008, 2016 și 2021 - Edouard a triumfat pentru a doua oară în cursa din Emiratele Arabe Unite, după ce în 2022 obținea victoria alături de Stéphane Peterhansel - în ceea ce reprezenta la acel moment prima reușită a germanilor de la Audi Sport cu modelul RS Q E-tron. Proaspătul-format echipaj și-a impus ritmul și în ultima zi de concurs, surclasându-i pe Martin Prokop și Viktor Chytka (Ford) cu 3m17s, respectiv pe Seth Quintero și Dennis Zenz (Toyota) cu alte 8s. Astfel, timpul final al lui Al Attiyah și Boulanger este de 16h20m09s, adică cu 16m25s mai puțin decât cel al lui Yazeed Al Rajhi și Timo Gottschalk (Toyota), aceștia din urmă urcând o poziție în clasamentul general ca urmare a unei penalizări încasate de cel mai bine clasat echipaj al Toyota Gazoo Racing - Seth Quintero și Dennis Zenz - cei ce totuși obțin prima clasare pe podium de la debutul cu modelul de clasă Ultimate, plecând acasă cu locul 3 și un timp mai slab cu 11m21s decât ocupanții poziției secunde. TOP5-ul categoriei Auto a rămas neschimbat după ziua anterioară, cu Austin Jones și Oriol Mena - învingători la Challenger - ocupând poziția a patra la 50m41s în spatele câștigătorilor, respectiv cu Rokas Baciuška și Oriol Vidal pe a cincea poziție. De cealaltă parte, brazilienii Marcos Baumgart și Kleber Cincea (Prodrive) respectiv Pau Navarro din Spania împreună cu germanul Andreas Schulz (Mini) au completat TOP5-ul clasei Ultimate. După poziția secundă obținută în Raliul Dakar, Guillaume De Mevius spera la un nou rezultat pozitiv și în runda a doua, doar că o săritură pe care a abordat-o mult prea hotărât în a doua zi de concurs, l-a scos din joc în timp ce ocupa poziția secundă la general. Nu a fost însă singurul echipaj al Overdrive care a părăsit competiția, întrucât Juan Cruz Yacopini - aflat în echipaj cu Daniel Oliveras - a fost descalificat ca urmare a faptului că pe speciala de joi, ar fi fost ajutat de un reprezentant al echipei sale tehnice. Argentinianul a încălcat astfel o regulă foarte strictă a oricărui regulament sportiv ce interzice ajutor din exterior, însă cel mai probabil, Yacopini nu a văzut o altă soluție după ce anterior fusese implicat în două accidente - unul dintre el fiind impactul cu Martin Prokop. Ghinioanele nu s-au oprit însă acolo pentru sportivii Overdrive, căci Guerlain Chicherit - care stabilise al doilea cel mai bun timp al zilei de vineri și era pe poziția a patra la general - a repetat "cascadoria" colegului său belgian De Mevius, și cu doar 10 km înainte de final, a fost nevoit să solicite intervenția elicopterului medical pentru extracția din deșert a navigatorului său Alex Winocq. Astfel, Chicherit a trecut linia de sosire de unul singur, retrăgându-se imediat după. Nici sportivii Toyota Gazoo Racing nu au scăpat de probleme, și după ce - asemenea lui Chicherit - au trecut linia de sosire bifând un timp chiar bun, Lucas Moraes și Armand Monleon au fost nevoiți să oprească modelul GR DKR Hilux cât mai departe de populație, după ce mașina de producție japoneză a fost cuprinsă de flăcări încă de pe probă. În cele din urmă, aceasta a ars complet.
![]() |
![]() |
Nasser Al-Attiyah (stânga) & Edouard Boulanger (Prodrive) - Foto • Kin Marcin | RedBull Content Pool |
Clasament AUTO (+ Ultimate) - a cincea etapă |
|||
1. | [QAT] Nasser AL-ATTIYAH & [FRA] Edouard BOULANGER (Prodrive Hunter) | 02:22:37 | |
2. | [CZE] Martin Prokop & [CZE] Viktor Chytka (Ford Raptor RS) | 02:25:54 [+03:17] | |
3. | [SAU] Yazeed Al Rajhi & [DEU] Timo Gottschalk (Toyota Hilux Overdrive) | 02:26:55 [+04:18] | |
4. | [KGZ] Denis Krotov & [ANA] Konstantin Zhiltsov (Toyota Hilux Overdrive) | 02:29:10 [+06:33] | |
5. | [BRA] Marcos Baumgart & [BRA] Kleber Cincea (Prodrive Hunter) | 02:32:10 [+09:33] |
Clasament FINAL - AUTO (toți piloții punctează în W2RC) |
|||
1. | [QAT] Nasser AL-ATTIYAH & [FRA] Edouard BOULANGER (Prodrive Hunter) | 16:20:09 | |
2. | [SAU] Yazeed Al Rajhi & [DEU] Timo Gottschalk (Toyota Hilux Overdrive) | 16:36:34 [+16:25] | |
3. | [USA] Seth Quintero & [DEU] Dennis Zenz (Toyota GR DKR Hilux) | 16:36:34 [+27:46] | |
4. | [USA] Austin Jones & [ESP] Oriol Mena (Can-Am Maverick) - câștigători Challenger | 17:10:50 [+50:41] | |
5. | [LIT] Rokas Baciuška & [ESP] Oriol Vidal (Can-Am Maverick) - Challenger | 17:15:28 [+55:19] |
Clasament FINAL - clasa Ultimate (toți piloții punctează în W2RC) |
|||
1. | [QAT] Nasser AL-ATTIYAH & [FRA] Edouard BOULANGER (Prodrive Hunter) | 16:20:09 | |
2. | [SAU] Yazeed Al Rajhi & [DEU] Timo Gottschalk (Toyota Hilux Overdrive) | 16:36:34 [+16:25] | |
3. | [USA] Seth Quintero & [DEU] Dennis Zenz (Toyota GR DKR Hilux) | 16:47:55 [+27:46] | |
4. | [BRA] Marcos Baumgart & [BRA] Kleber Cincea (Prodrive Hunter) | 17:34:39 [+01:14:30] | |
5. | [ESP] Pau Navarro & [DEU] Andreas Schulz (Mini John Cooper Works Rally Plus) | 17:47:11 [+01:27:02] |
Finalul tras la indigo cu începutul. Așa ne putem rezuma la modul în care Abu Dhabi Desert Challenge 2024 a debutat și s-a terminat în cadrul clasei Challenger. Fie că ne întoarcem la momentul în care ediția din acest an a celei de-a doua etape a Campionatului Mondial de Rally Raid a debutat sau ne uităm în TOP3-ul ultimei etape desfășurate astăzi - 2 martie - nu găsim mari diferențe, decât în dreptul timpului obținut de cele trei echipaje protagoniste, un lucru firesc având în vedere distanțele diferite. Cristina Gutiérrez își continuă acest sezon la comenzile modelului Taurus T3 Max în pofida faptului că de la începutul anului următor o vom vedea la volanul unei Dacia Sandrider. Tânăra iberică s-a impus în prologul de la ADDC, marcând astfel un început promițător în a doua etapă din W2RC. Doar că, pe prima probă specială a fost nevoită să solicite extracția de către echipa tehnică după ce radiatorul mașinii sale s-a fisurat și tot lichidul de răcire s-a scurs - undeva pe la km 93 al probei. Cristina nu a putut permite ca băieții să fie cei mai buni, astfel că, după două probe speciale mai puțin reușite, sportiva spaniolă s-a impus atât în etapa mediană a ADDC, cât și în ultima desfășurată astăzi, 2 martie. Asemenea deznodământul de la prolog s-a încheiat și a cincea - și implicit ultima - etapă de la Abu Dhabi Desert Challenge: cu Nicolas Cavigliasso pe poziția secundă, respectiv Rokas Baciuška pe locul al treilea. Austin Jones nu și-a asumat niciun risc - fiind pățit în prima etapă a sezonului, unde a pierdut victoria în favoarea Cristinei, și a ales să meargă mai precaut dar nu încet, terminând ultima etapă a ediției din acest an a ADDC la o diferență de 1m59s de colegul său Baciuška. Americanul a mers pe o "rețetă" a succesului identică cu a lui Nasser Al Attiyah, și asta pentru că Austin Jones a obținut prima sa victorie alături de noul să navigator Oriol Mena, cei doi bifând o dublă de senzație pentru echipa de uzină a Can-Am. Câștigătorii celorlalte trei probe speciale, Austin Jones și Oriol Mena s-au dovedit în final a fi cel mai rapid echipaj al clasei Challenger, cu un timp total de 17h10m50s. Cei doi au împărțit podiumul cu colegii lor Rokas Baciuška și Oriol Vidal - la o diferență de 4m38s, respectiv cu un alt echipaj aflat la comenzile unui Can-Am Maverick asemănător - Hernán Garcés și Juan Pablo Latrach. Aceștia din urmă au terminat a doua etapă a Campionatului Mondial de Rally Raid la o diferență de 46m12s de învingători, însă asemenea celor două echipaje ale echipei de uzină Can-Am, chilienii fiind constanți de-a lungul întregii săptămâni. La puțin peste o oră diferență în urma lor, saudita Dania Akeel - împreună cu francezul Stéphane Duple - este cea mai bine clasată femeie-pilot de la această rundă, în vreme ce brazilienii Marcelo Gastaldi și Carlos Sachs completează TOP5-ul.
![]() |
![]() |
Austin Jones (stânga) & Oriol Mena (Can-Am) - Foto • Kin Marcin | RedBull Content Pool |
Clasament Challenger - a cincea etapă |
|||
1. | [ESP] Cristina GUTIÉRREZ & [ESP] Pablo MORENO (Taurus T3 Max) | 02:35:12 | |
2. | [ARG] Nicolas Cavigliasso & [ARG] Valentina Pertegarini (Taurus T3 Max) | 02:36:42 [+01:30] | |
3. | [LIT] Rokas Baciuška & [ESP] Oriol Vidal (Can-Am Maverick) | 02:38:08 [+02:56] | |
4. | [USA] Austin Jones & [ESP] Oriol Mena (Can-Am Maverick) | 02:40:07 [+04:55] | |
5. | [CHL] Hernán Garcés & [CHL] Juan Pablo Latrach (Can-Am Maverick) | 02:46:09 [+10:57] |
Clasament FINAL - clasa Challenger |
|||
1. | [USA] Austin JONES & [ESP] Oriol MENA (Can-Am Maverick) - victorie W2RC | 17:10:50 | |
2. | [LIT] Rokas Baciuška & [ESP] Oriol Vidal (Can-Am Maverick) - W2RC | 17:15:28 [+04:38] | |
3. | [CHL] Hernán Garcés & [CHL] Juan Pablo Latrach (Can-Am Maverick) | 17:57:02 [+46:12] | |
4. | [SAU] Dania Akeel & [FRA] Stephane Duple (Taurus T3 Max) - W2RC | 18:58:43 [+01:47:53] | |
5. | [BRA] Marcelo Gastaldi & [BRA] Carlos Sachs (Taurus T3 Max) - W2RC | 20:18:15 [+03:07:25] |
După Abdulaziz Ahli - la Quad - și Hamdan Alali - la Malle Moto, Mansour Al Helei și Khalid Alkendi au oferit al treilea succes senzațional pentru țara gazdă. Aceștia din urmă au avut însă și cea mai aprigă concurență în cadrul clasei SSV, căci până să ajungă să-și adjudece victoria clasei anterior enunțate și să se claseze pe 7 în ierarhia absolută Auto, cei doi sportivi din Emiratele Arabe Unite au avut de înfruntat o primă pereche experimentată - pe João Ferreira și Filipe Palmeiro. Portughezii au fost inițial învinși de perechea emiră pe prologul de doar 5 kilometri din ziua de luni, însă ibericii au răspuns la capătul primei secțiuni selective, când s-au și instalat la conducerea provizorie. Efortul lor a fost însă zădărnicit de o problemă tehnică în ziua imediat următoare, iar ajutorul primit din exterior le-a adus în cele din urmă și descalificarea din concurs. Astfel, șefia clasei SSV trecea în favoarea lui Mansour Al Helei și Khalid Alkendi încă de la finele zilei de miercuri. Joi însă aveau să fie detronați de Yasir Seaidan și Michael Metge, cei ce după descalificarea perechii Ferreira-Palmeiro, preluau șefia la zi a clasamentului SSV în W2RC. Sauditul și navigatorul său francez nu s-a bucurat de poziția fruntașă, întrucât Al Helwi și Khalid și-au reluat locul în fotoliul de lider după penultima etapă, reușind să se mențină acolo până la finalul competiției de casă. Cu 4 victorii de probă specială - din care o victorie este pe prolog și una este acordată ca urmare a descalificării portughezilor - emirianul Mansour Al Helei secondat de conaționalul său Khalid Alkendi (Can-Am) își adjudecă un succes muncit la o diferență de doar 2m42s în fața lui Yasir Seaidan și Michael Metge. Aceștia din urmă, aflați la volanul unui alt Can-Am Maverick XRS, obțin victoria etapei în matematica W2RC - întrucât Al Helei nu a fost înscris pentru această competiție mondială - și astfel perechea saudito-franceză își ia un avans uriaș în fruntea clasamentul la zi al SSV. Cei doi au 146 de puncte - cu 59 mai mult decât cel mai constant echipaj al acestei runde - Sebastian Guayasamin și Fernando Costa, aceștia din urmă terminând Abu Dhabi Desert Challenge 2024 pe poziția a treia în clasamentul SSV. În urma lor, la aproape o oră diferență se regăsește Rebecca Busi - care termină a doua etapă a mondialului de rally raid pe ultima treaptă a podiumului - italianca ocupând locul 3 la zi în ierarhia SSV a W2RC.
![]() |
Yasir Seaidan (Can-Am) - câștigătorul clasei SSV W2RC și locul secund la SSV - Foto • Bastien Roux | A.S.O. / DPPI |
Clasament SSV - a cincea etapă |
|||
1. | [ARE] Mansour AL HELEI & [ARE] Khalid ALKENDI (Can-Am Maverick XRS) | 02:29:25 | |
2. | [SAU] Yasir Seaidan & [FRA] Michael Metge (Can-Am Maverick XRS) | 02:40:45 [+01:20] | |
3. | [ECU] Sebastian Guayasamin & [ARG] Fernando Acosta (Can-Am Maverick XRS) | 02:46:38 [+07:13] | |
4. | [ITA] Rebecca Busi & [URY] Sergio Lafuente (Can-Am Maverick XRS) | 02:48:57 [+09:32] | |
5. | [LTU] Justas Grendelis & [LTU] Simonas Ramanauskas (Can-Am Maverick XRS) | 02:54:46 [+15:21] |
Clasament FINAL - clasa SSV |
|||
1. | [ARE] Mansour AL HELEI & [ARE] Khalid ALKENDI (Can-Am Maverick XRS) | 17:42:37 | |
2. | [SAU] Yasir Seaidan & [FRA] Michael Metge (Can-Am Maverick XRS) - victorie W2RC | 17:45:19 [+02:42] | |
3. | [ECU] Sebastian Guayasamin & [ARG] Fernando Acosta (Can-Am Maverick XRS) - W2RC | 18:18:49 [+36:12] | |
4. | [ITA] Rebecca Busi & [URY] Sergio Lafuente (Can-Am Maverick XRS) - W2RC | 19:11:52 [+01:29:15] | |
5. | [ITA] Michele Cinotto & [ITA] Maurizio Dominella (Polaris RZR Pro R) - W2RC | 20:40:12 [+02:57:35] |
Următoarea etapă a Campionatului Mondial de Rally Raid va avea loc în perioada 2-7 aprilie în Protugalia. BP Ultimate Rally Raid propune un program asemănător cu cel al Abu Dhabi Desert Challenge, adică un prolog și 5 zile de concurs. Concurenții ce se vor înscrie pentru a treia etapă a sezonului vor avea de parcurs un total de 1758 kilometri, din care puțin peste 1000 kilometri reprezentând secțiunile selective. Puteți afla mai multe despre cursa din Portugalia accesând site-ul oficial al evenimentului - AICI. Autorally.ro va documenta atât această a treia etapă, cât și pe celelalte două rămase.