Suntem pe Facebook

CPR: Două din două pentru Kris Meeke

Data: 17 Martie 2024 / Alte competitii

  Britanicul Kris Meeke efectuează un program complet în Campionatul Portughez de Raliuri, ca înlocuitor al lui Craig Breen, după ce acesta din urmă s-a stins din viață acum aproape un an

  Meeke s-a impus și în a doua etapă a sezonului național de raliuri din Portugalia, consolidându-și poziția de lider în pofida faptului că legile dar și reglementările din țara de la Atlantic împiedică orice cetățean de altă naționalitate să devină campion național

Kris Meeke & James Fulton (Hyundai) • Foto - arhivă Kris Meeke

  Rallye Casinos do Algarve a adunat la start un număr de 63 de echipaje, atât din țara gazdă - Portugalia, cât și dincolo de graniță. Kris Meeke și James Fulton (Hyundai) au fost din nou vedetele de urmărit în cursa programată la sfârșitul acestei săptămâni, însă atenția portughezilor s-a concentrat mai mult asupra eroilor locali: Armindo Araújo cu Luís Ramalho (Škoda) și Ricardo Teodósio cu José Teixeira - colegi de echipă cu Meeke și Fulton. A doua etapă a Campionatului Portughez de Raliuri a programat un număr de 9 probe speciale - cu două mai puține decât în prima etapă - și un total de aproape 105 kilometri cronometrați.

  Prima zi de concurs - care a debutat vineri - a presupus un Shakedown și sesiune de calificări, respectiv primele trei speciale ale raliului - dintre care, cea de-a treia fiind o probă spectacol. Kris Meeke a preluat inițiativa încă de pe prima probă, arătându-și din nou clasa - ceva asemănător cu performanța lui Mads Østberg în TESS Rally Brașov 2023, deși de la startul etapei respective a absentat atât Simone Tempestini cât și Sebastian Barbu. Revenind la Rallye Casinos do Algarve, britanicul Meeke nu a avut nicio problemă în a-și trece în cont toate cele trei victorii de probă puse în joc pentru ziua inaugurală a etapei secunde din CPR, pășind în ziua următoare cu un avantaj decent de 14.6s în fața lui Ricardo Teodósio, cel ce s-a aflat în permanență imediat în urma colegului său de echipă. Deși nu emite pretenții de mare pilot, Pedro Almeida a reușit să completeze TOP3-ul primei zile, la o diferență de doar 3.1s în spatele campionului en-titre al Portugaliei [Teodósio].

Armindo Araújo & Luís Ramalho (Škoda) • Foto - arhivă Armindo Araújo

  Partea secundă a raliului avea să înceapă identic celei dintâi: cu Kris Meeke în prim-plan. Britanicul nu a mai avut neajunsurile din prima etapă unde a cedat două victorii de probă, reușind să rămână neînvins și în dominație completă până la finalul raliului, obținând - alături de James Fulton - a treia reușită în Campionatul Portughez de Raliuri. Cei doi echipieri au fost urmați pe podium - la o diferență de 55.6s de același echipaj care se poziția pe locul secund și în prima etapă: Armindo Araújo și Luís Ramalho. Efortul acestora din urmă a fost răsplătit pe măsură în a doua zi de concurs, întrucât clasarea în fața lui Ricardo Teodósio și José Teixeira la finalul fiecărei speciale, le-a permis să-i surclaseze pe aceștia aceștia urmă, chiar înaintea ultimei probe speciale. Astfel, Teodósio și Teixeira au pierdut șansa de a livra un rezultat de 1-2 pentru Hyundai Team Portugalia, arogantul pilot portughez nefiind însă foarte dezamăgit, întrucât știe că la acest moment, Kris oricum nu poate deveni campion național. Ceea ce probabil a omis însă Teodósio este faptul că ministerul sportului din Portugalia a comunicat că în cazul unei neconcordanțe - dacă legea nu va fi modificată - nu va fi desemnat niciun campion pentru anul în curs, bineînțeles dacă se întâmplă ca Meeke să se claseze la final de an pe prima poziție.

Ricardo Teodósio & José Teixeira (Hyundai) • Foto - arhivă Ricardo Teodósio

  Iar dacă bătaia de la vârf nu a fost neapărat intensă datorită dominației lui Meeke, la categoria mașinilor cu două roți motrice, lucrurile au stat puțin diferit. Și asta pentru că, Hugo Lopes și Magda Oliveira rămâneau lideri după prima zi - grație victoriei pe prima specială a raliului - însă cu un avantaj de doar 5 zecimi în fața perechii câștigătoare din prima etapă: Gonçalo Henriques și Gonçalo Cunha. Aceștia din urmă pierduseră 3.5s în favoarea celor dintâi amintiți, însă au revenit și - câștigând inclusiv a doua probă a zilei - fiind foarte aproape să preia șefia provizorie. Aveau să reușească acest lucru după prima probă de sâmbătă, când ritmul lor cu 4.4s mai rapid decât al lui Lopes și Oliveira, a schimbat liderii în categoria 2RM. Din păcate însă, speciala imediat următoare s-a dovedit a fi cu ghinion pentru noii lideri ai categoriei anterior enunțate, întrucât diferențialul modelului Clio Rally4 a cedat, lăsând cale liberă lui Hugo Lopes și Magda Oliveira în a-și adjudeca nu numai 4 din cele 5 probe rămase, ci și o triplă victorie finală - în ierarhia automobilelor cu două roți motrice, a Juniorilor dar și în clasamentul cupei monomarcă dedicată acestor modele 208 Rally4.

Hugo Lopes & Magda Oliveira (Peugeot) • Foto - arhivă Hugo Lopes

  Deși în prima etapă nu i-au ieșit calculele, lituanianul Martynas Samsonas - secondat de conaționalul său Ervinas Snitkas - și-a adjudecat victoria categoriei Promo la comenzile modelului Škoda Fabia N5, fiind mai rapid cu puțin peste 50 secunde decât Adruzilo Lopes. Podiumul aceleiași categorii a fost completat de un alt portughez, în persoana lui Miguel Carvalho - la o diferență de aproape două minute de învingător, la comenzile unui Hyundai i20. Ca o paranteză, pentru că tot am menționat de modelele N5, acestea sunt chiar mai diversificate decât modelele R5/Rally2, regăsindu-se pe mai multe șasiuri, precum: Škoda Fabia, Citroën C3, Citroën DS3, Renault Clio, Ford Fiesta, Hyundai i20, Kia Rio, Nissan Micra, Peugeot 308, Peugeot 208, Volkswagen Polo sau chiar și Toyota Yaris. Acest concept - N5 - a fost dezvoltat cu scopul de a crea o mașină de raliu omologată care să facă trecerea la tracțiune integrală mai ușoară și mai ieftină decât clasa de top Rally2/R5. Așa cum am menționat și anterior, mașinile de specificație N5 se regăsesc pe mai multe șasiuri, reducându-se astfel costurile de construcție și de funcționare, rezultând o mașină de raliu foarte confortabilă dar și prietenoasă, atât ca performanță dar mai ales cu buzunarul sportivilor. Aceste mașini vin de regulă cu un motor de 1.6L supraalimentat (adică turbo), cu un restrictor de diametru 34mm, transmise secvențială Subaru, diferențiale față-spate, etc. 

Martynas Samsonas & Ervinas Snitkas (Škoda) • Foto - arhivă Samsonas Motorsport

  Următoarea etapă a Campionatului Portughez de Raliuri va avea loc în perioada 26-27 aprilie - adică în același timp cu Raliul Harghitei, prima etapă a Campionatului Național de Raliuri "Betano".

Raliuri

  • CNRB
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Super Rally

Altele

  • Stiri