Masters (2) & CNVC (2) - Transalpina Challenge

Rânca, 25 mai - 26 mai 2024


  Suntem pe Facebook

​Interviu | Emil Ghinea: 'Voi merge întotdeauna la limită pentru a-mi atinge obiectivele'

Data: 29 Martie 2024 / Coasta

  Deși au trecut doar 48 de ore de la interviul precedent, Trofeul Râșnov powered by Pro-X este mai aproape decât ne imaginăm. În doar două săptămâni ne vom reîntâlni cu cei mai rapizi piloți ai vitezei în coastă românești, însă până atunci ne îndreptăm atenția către sportivul ce de fiecare dată parcurge cele mai însemnate distanțe pentru a ajunge pe traseele montane. Dacă regulamentul TNMVC din sezonul precedent ar fi fost identic cu cel adoptat la începutul acestui an, am fi putut să ne referim (nu doar informativ) la Emil Ghinea ca vicecampionul absolut al Trofeului Național Masters, întrucât mangaliotul a ocupat poziția secundă a ierarhiei OPEN la finele sezonului precedent.

  Emil a fost dintotdeauna în centrul atenției noastre în vederea realizării unui interviu, motiv pentru care nu putea lipsi din seria începută de noi la finele săptămânii anterioare. Acesta ne-a impresionat cu fiecare prezență a sa la start, însă rezultatele sale din ultimele două sezoane ne întăresc convingerea că sportivul de la țărmul Mării Negre va ridica deasupra capului trofeul de campion național absolut la viteză în coastă.

 

  Cristian: Posibil să fii fost deja pus în fața acestei întrebări, însă cu siguranță nu de către mine, motiv pentru care mi-ar face plăcere ca în prima parte a interviului nostru să ne spui cine este pilotul Emil Ghinea ? Ce anume te-a determinat să faci carieră în automobilismul sportiv ? 

  Emil: "Bună întrebare! Aș face o mică glumă spunând simplu: un 'marinar'. Însă nu unul obișnuit, ci unul care și-a dorit să ajungă pilot. Am debutat în 2011, iar de atunci, constant, am fost prezent la etapele de viteza în coastă. Întotdeauna mi-a plăcut să concurez cu mașini deosebite. Mai mult decât atât, am reușit să cresc ritmul dar mai ales poziția în clasament, cu fiecare în parte: Renault 5, Clio V6 Trophy, Norma M20F."

 

  Cristian: Începând din 2022 - atunci când ai "gustat" prima victorie absolută - nu contenești să ne surprinzi plăcut etapă de etapă. Într-adevăr, una este mai bună, alta este mai puțin bună, căci nu-i așa, nici modelul Norma nu mai este în "tinerețile sale". Unii probabil ar spune că 5 victorii absolute în două sezoane este puțin, eu tind să cred că a fost doar încălzirea pentru ceea ce urmează. Spune-ne te rog, cum s-a simțit prima victorie a ta [Rânca 2022] dar și dubla reușită (consecutivă) de la Reșița din ultimele două sezoane ?

  Emil: "Nu m-am ferit niciodată să mă declar fascinat și un fan devotat al traseului de la Rânca. Prima victorie din 2022 am simțit-o total, cu fiecare celulă a organismului..nu este atât de simplu de explicat, ca să fiu sincer. A doua, cea de la Reșița, a venit ca o confirmare a faptului că prima victorie nu a fost o excepție. Apoi, visul frumos s-a terminat, dar nu în totalitate, întrucât am mai avut o sclipire chiar la Baia Mare, dar totul după un foarte mare efort. Într-adevăr, Norma nu mai este o puștoaică și necesită foarte mare atenție în pregătirea ei, de la etapă la cealaltă. La Reșița, în 2023, nu am urmărit neapărat victoria cât să-mi bat timpii din 2022, însă acest lucru a contribuit decisiv spre o victorie curată. 5 victorii absolute nu înseamnă nici puțin dar nici foarte mult, însă am eu o vorbă pe care s-o rețineți: keep in touch!"

  Cristian: Chiar dacă au trecut anii peste "Lămâiță", am remarcat - recent - pe pagina ta de social media, faptul că în 2024 pregătești nu doar un motor nou ci și upgrade-uri menite să transforme complet "inima" mașinii tale. Acest lucru nu poate însemna decât că mizezi mai sus decât oricând în acest sezon, motiv pentru care vreau să ne spui - concret - care este obiectivul tău pentru anul competițional ce stă să înceapă, dar mai ales, dacă Emil Ghinea va deveni un nou câștigător al Trofeului Râșnov ?

  Emil: "Ai punctat bine aici, și anume faptul că au trecut anii peste Lămâiță, dar chiar și așa, ea a fost refăcută integral de echipa mea în 2022. Cât despre motorul nou care a sosit la începutul acestui an, este pur și simplu o rezervă pe raft, una de care sincer îți spun că nu aș vrea să mă ating. La o adică, îmi doresc ca sezonul 2024 să fie despre evoluție și rezultate favorabile și mai puțin despre mecanică și zeci de ore petrecute în garaj. Cât despre upgrade-uri, în acest sezon, Norma va fi în configurație Evo, lucru ce-mi dă încredere să țintesc rezultate care să confirme munca eroică și efortul întregii echipe.
Vorbind de mize, mi-aș fi dorit tare mult să spun ca mă voi lupta pentru Locul I la OPEN, dar bugetul nu-mi permite în acest moment să visez atât de departe. Și după cum bine știi și tu deja, degeaba ai ambiție, material de concurs și o determinare de fier, dacă nu există baza principală, și anume bugetul suficient. În rest, mă abțin de la afirmații motivaționale."

 

  Cristian: De-a lungul timpului ai fost unul dintre puținii sportivi ce au sărit în sprijin când a fost cazul, venind atât cu recomandări și sugestii în ceea ce privește anumite puncte din regulamentele. Mai mult decât atât, în 2023 nu ai ezitat să-ți arăți interesul și dorința ca etapa băimăreană să nu lipsească din calendar. Ce anume consideri tu că lipsește în acest moment din această ramură sportivă ? Te-ai gândit sau te gândești să îți asumi un rol de conducere la nivelul comisiei de viteză în coastă, și astfel să poți pune în practică mai rapid și mai eficient ceea ce consideri că este benefic pentru toată comunitatea ? 

  Emil: "Eu iubesc acest sport, și drept dovadă stau ultimii 14 ani pe care mi i-am dedicat în totalitate. Din acest considerent, vin tot timpul cu recomandări și ajut colegii pentru a rezolva neînțelegerile apărute între sportivi și FRAS, probleme organizatorice sau / și de traseu. În legătură cu funcția de conducere a Comisiei Naționale de viteză în coastă, preluarea unei asemenea titulaturi ar însemna ca eu să nu mai pot participa în cadrul campionatelor de viteză în coastă. Iar cum este prea devreme să renunț la pilotaj, întrucât mai am de demonstrat câte ceva, nu mă pot gândi concret la acest lucru. Totuși, nu pot să-ți ascund faptul că mi-aș dori să ajung în această poziție, și spun eu că aș fi capabil să reprezint piloții acestei ramuri sportive."

  Cristian: În ultimele două sezoane - cu precădere cel încheiat cu Gala Campionilor din 2023 - n-ai avut de înfruntat doar provocări fizice și administrative (buget), dar mai ales psihice. Nu aș vrea să intru prea adânc în amănunte, deși rolul meu ar fi să bag puțin "bățul prin gard". Dacă voi face asta sau nu, rămâne de văzut, până atunci însă vreau să ne spui - ca încheiere a interviului nostru - o scurtă dar concisă impresie despre colegii tăi de campionat cu care ai împărțit podiumul finalului de an în Trofeul Național Masters. 

  Emil: "Într-adevăr, ai introdus deja 'bățul', dar pentru moment eu îl voi scoate pentru a lăsa 'gardul' neatins, și îți voi răspunde scurt: pentru mine, motorsportul înseamnă FAIR-PLAY, DISCIPLINĂ și ONOARE."

 

   Trofeul Râșnov powered by Pro-X și partenerul media oficial - Autorally.ro - îi mulțumesc pilotului Emil Ghinea pentru timpul acordat acestui interviu și îi doresc doar participări reușite în noul sezon competițional, cu atingerea tuturor rezultatelor dorite.

Interviu realizat de Cristian Oltean

Raliuri

  • CNRB
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Super Rally

Altele

  • Stiri